Hoofdsponsor

1/24 VW Caddy [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Inderdaad mooi kleurtje, alleen snap ik even niet waarom het laad gedeelte ook al gespoten is? Ik hoop wel dat niet die wielen eronder komen in mijn ogen werkt dat totaal niet.
 
Ron omdat ik de sluitkanten gedaan heb samen met de motorbay omdat die in kleur moest omdat de motor nu moest ingebouwd worden en de laadbak is los van de carrosserie en de verf was toch in mijn pistool
Aan de wieltjes is nog veel werk om deze passend te maken andere wielen passen zeker niet want achteraan juist plaats voor de originele wieltjes en ik ben zot naar een " Duitsertje " een term die men gebruikte in de tuning wereld , kleine brede wielen daar ga ik met deze Caddy naar toe
Marc
 
Dat wordt een mooie Caddy ! mooi kleurtje, mooie wielen :)

Doe zo voort en de groeten aan uw Golf :D
 
De wielen vind ik echt wel iets hebben.
Marc S.
 
Dat gaat lekker vooruit Marc , keep it up ! Benieuwd naar de kleur
Jammer van je echte Golf , maar dat hoort erbij he :worried:

Greetzzzz Modest
 
Weer een stapje verder de bedrading van de motor om te beginnen het injectiesysteem

attachment.jpg

Het was een zeer vernuftig systeem waar geen elektronica bij te pas kwam
In de kop van het systeem zat onderaan een soort klepel die naargelang men gas gaf een stand aannam die op zijn manier een plunjer bediende waarin een aantal laser gesneden gleuven waren naar het aantal cilinders , dus hoe meer gas hoe hoger de plunjer geduwd werd , door die plunjer stroomde de benzine naar de leidingen
Het was een zuinig doch snel systeem en leverde 110 pk voor deze kleine sprinter en leidde tot het grote succes van VW
Hier even een dryfit hoe het moet komen


attachment.jpg



Hier heb ik een vergelijkende foto geplaatst naast het model dat er ongeveer zo gaat uitzien



attachment.jpg


Zijn er vragen ? Stel ze gerust ik zal proberen op te antwoorden
Mzrc
 
Weer een mooi stukje detaillering Marc !

Nooit geweten dat een Caddy zo'n pittige motor heeft. In combinatie met de aanzienlijke laadruimte begrijp ik nu dan ook de populariteit.

Op de twee foto's hierboven zie ik per foto een verschillende tint rood.
Kun jij zeggen welke het dichtst bij de kleur op jouw model komt ?
 
beste Peter het is dezelfde kleur denkelijk een andere belichting
 
Dat snap ik, maar welke foto benadert de werkelijkheid (van het model)
 
zoals ik kan zien is de kleine foto het meeste gelijkend
Marc
 
Het lijkt alsof je laklaag mooier egaal is dan bij eerdere modellen. Als dit klopt, compliment.

Voor de rest vind ik het leuk dat je een toelichting geeft op de werking van het motorblok en de specifieke kenmerken van de Volkswagens.
 
Knap werk Marc die bekabeling en zo. Dat maakt het heel realistisch. Dat ga ik ook eens proberen bij een volgende wagen .
 
Ik hou van gedetailleerde motoren en je bijkomende beschrijving is altijd iets extra.
Jammer van de kosten aan je echte Golf. Met de LEZ Antwerpen op komst zou het dan niet aangeraden zijn een jonger model aan te schaffen?
 
Erwin puntje 1 die lez zone is er al lange tijd maar einde dit jaar mag ik niet meer binnen , maar daar doe ik mijn oogappel niet voor weg , normaal mocht ik nog voor 4 jaar met de gehandicapte kaart binnen maar als gepensioneerden verdienen we teveel ????????? Dus iemand die laat ons maar zeggen kreupel is kan niet gaan en dan versta ik niet wat het met de handicap te maken heeft , tenzij het louter om de centen gaat wat hier het geval wel is want als ik 320€ op tafel leg mag ik wel binnen , gewoon gangsterpraktijken zijn het
En er zijn winkels genoeg op de parking :laugh: als je verstaat wat ik bedoel
Wil ik dan toch eens naar " het stad " zoals ze zo mooi in het Antwerps zeggen dan nemen we de waterbus en daar moet Liliane dan niet betalen raar he
Heren bedankt voor jullie reacties
@Roy ik denk omdat ik nu met Zero Paint werk wat zich ongelooflijk goed laat spuiten
Thanks
Marc
 
Dacht al dat het zo iets was Marc. Idem wat Gent en andere steden betreft, daar zien ze mij niet meer.
Waar mijn auto niet welkom is, kom ik niet meer.
Mijn Opel Antara is goed genoeg maar onze 23 jaar oude Micra mag straks nergens meer binnen en ik ben niet van plan hem weg te doen, ga er een young/old timer van maken.
 
De bekabeling is prachtig gedaan alsook een duidelijke uitleg erbij.
Marc S.
 
Heel mooi werk Marc, genot om te zien
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan