Hoofdsponsor

1/24 VW Caddy [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Tof om ze naast elkaar te zien ( ferm gedaan) .
 
Ik weet het jullie hebben nog veel te goed , de laatste tijd geen zin gehad en veel werk gehad aan mijn auto een andere radio ingebouwd een D.I.N. 2 dat wil zeggen dubbel zo groot als een gewone radio met een scherm en achteruitrijcamera dus een halve auto moeten uitbouwen om de bedrading en de aanpassing voor de radio
Maar nu is het terug wat normaler en kan ik mijn vorderingen plaatsen
Om te beginnen met het chassis of platform want een echt chassis is het niet meer eerder een bodemplaat die voor verschillende type van auto's gebruikt worden , b.v. genoemd : VW , Audi , Skoda en Seat gebruiken allemaal dezelfde bodemplaat

attachment.jpg

de voorkant

attachment.jpg


de achterkant


attachment.jpg


even een overzicht van het hele gebeuren


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


De binnen afwerking


attachment.jpg



attachment.jpg


En als laatste het zo goed als afgewerkte motorcompartiment

attachment.jpg


Zo nu ben ik bij
grt
Marc
 
Laatst bewerkt:
Mooie vorderingen.Prachtige kleur heb je gekozen.
Marc S.
 
Dat ziet er allemaal goed uit Marc attachment.gif

Ben heel benieuwd naar wanneer de Caddy op z'n wielen staat !
 
Leerzaam en mooi werk weeral Marc
 
Mooi kleurtje en ziet er goed gespoten uit ook.
 
Mooi mooi mooi Marc. Die onderzijde ga ik zeker onthouden. Veel beter dan zwart ! Ook het interieur is al zeer geslaagd. , zeer benieuwd naar het vervolg ! Je bent precies weer in form hè. Helemaal uitgelegd en met veel detail. Keep up the good work :)

Greetzzz Modest.
 
Thanks gasten jaja ik ben er terug en ok de bodem ik vind het natuurlijker voor Europese wagens
Juist gemerkt dat Amerikanen toch nog zwart zijn van onder ook de binnen spatborden onder de motorkap zijn zwart
Marc
 
Mooi werk Marc, en mooie uitleg
 
Ja ik ben blij om hier weer eens een welgemeend compliment te kunnen geven Marc. Je weet wat ik je laatste topics vond van je laklaag en bepaalde details c.q. afwerking -als ik al reageerde-, maar naar mijn idee heb je de weg terug gevonden (nu nog wel volhouden!). Ik vind zowel de laklaag als je oog voor detail merkbaar beter dan een stuk of wat van je afgelopen modellen. Dit doet me denken aan je hoogtijdagen toen je bezig was met de Golf 1 van Revell.

Misschien heeft het er iets mee te maken dat je grote interesse hebt in dit autotype, misschien dat je (door overmacht gedwongen, al dan niet) langer met een model bezig bent, misschien dat je andere technieken of materialen hebt ontdekt, maar zoals je nu bezig bent hoop ik dat je doorgaat.
 
Wel beste makkers na mijn negatief avontuur verleden weken ben ik dan toch een beetje in gang geschoten en heb de Caddy afgemaakt , ten eerste de Molotow chrome droogde niet naar mijn zin en moest meermaals op nieuw de chroom aanbrengen , uiteindelijk dan toch gelukt
Hier is de finale

attachment.jpg


attachment.jpg


Klep open


attachment.jpg


Klep dicht

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Dat is hem helemaal
grt
Marc
 
Mooi resultaat. Uitvoering van VW dat je niet veel tegen komt, zowel op schaal als in 't echt.
Kleur en velgen staan er goed bij.
 
de body vind ik knap gelukt.
Al had ik liever meer verlaging gezien (vooral vooraan), zeker als je zulke wielen zet en dan nog in camber
 
Een heel mooi resultaat Marc. TOP!
De toevoegingen aan de motor vind ik ook altijd tof, dat is zeker een meerwaarde.
Ik heb onlangs gezien dat daar verschillende setjes voor bestaan, alleen zijn deze nogal duur vind ik.
 
Marc,

Je VW Caddy is een heel mooi model geworden. Klopt het dat de wielen onder een hoek staan? Ik veronderstel dat dit met de tuning van het voertuig te maken heeft?
Misschien toch de banden een beetje opschonen met schuurpapier, ik heb de indruk dat er aan de buitenkant nog een beetje braampjes zitten (kan ook optisch bedrog zijn op de foto).

Mvg
Airbus56
 
Goed resultaat Marc. Vooral de onderkant met de roestige uitlaat vallen mij op. Misschien zoals hierboven al gezegd staat de voorkant wat hoog op de wielen.

Greetzzzz Modest
 
Beste vrienden even een verklaring , ik was dus op zoek naar 13 inch wieltjes omdat ik een Duitsertje wilde maken ( dat stond bij ons bekend als laag kleine brede wielen veel chroom ) laten ze nu nergens 13inch wieltjes hebben ja van die Japanse extra brede velgen waar ik al een groot stuk van af geslepen heb en nog konden die er niet onder
Zo had ik twee setjes velgen gekocht en daarvan de smalste bandjes gebruikt dus zit ik nog met een setje velgen met 4 brede bandjes , en dan nog was het juist passend dus lager leggen zat er echt niet in , en nu ben ik iemand die niet graag aan de binnenkanten van alles weg slijpt om ze toch maar passend te krijgen en deze oplossing leek voor mij het beste ( had hem ook liever lager gehad )
Marc
 
Laat ik het zo zeggen alles boven de velgen ziet er netjes uit op een enkel dingetje na wat mij weer opval :)
 
Laatst bewerkt:
Mooie Caddy geworden Marc maar die velgen spreken mij helemaal niet aan (ligt aan mij hoor, ben niet voor die extra uitgebouwde zaken).
Nu vraag ik mij wel af of een dergelijke uitgebouwde wagen met dergelijke velgen en brede banden nog nut zou hebben van een standaard reservewiel indien nodig.
 
Wat moet er volgens u dan in ? Ik heb ook 18 inch wielen ( standaard ) en als reservewiel zo een thuiskomertje waar men nog maar 80 mee mag rijden , das toch altijd zo
Ok tuning ziet niet iedereen graag , maar das mijn lang leven hoor pakt dat af en het is gedaan met mij , dat zat al in mijn bloed van dat ik nog niet kon lopen mijn eerste woordjes waren " vokkewagen "
Ben al blij dat je de rest goed vind
Bedankt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan