Hoofdsponsor

1/24 Mazda MX-5 NC (Fujimi)

Schaal 1/24 - 1/25

Juteke11

Well-known member
Registered
Lid geworden
18 okt 2015
Berichten
363
De 4de van mijn reeks over de memorabele MX-5.
Kleurtje dat je niet veel zag rijden.
Dit is het NC model voor de facelift.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooi interieur , mooie auto. Het zal wel aan de foto’s liggen maar ik vind dat de kleur van de carrosserie er zo raar uitziet

Greetzzzz Modest.
 
Kleurtje dat je niet veel zag rijden.

Had stiekem toch gehoopt dat het die rode kleur zou geweest zijn en niet dat blauw.
Persoonlijke mening: blauw metaal voor een sportwagen/roadster type, hmmm, weet het zo niet.

Afgaande op de foto's lijkt het mij toch dat de metallic paint te zwaar overkomt voor een voertuig op die schaal.
Sluit echter niet uit dat het weerom een mooie bouw is.
 
Mooie auto en de kleuren van interieur en plaatwerk vind ik wel mooi passen bij elkaar.

Ook ik vind het metallic effect iets te korrelig overkomen maar waar dat aan zou liggen kan ik niet zeggen.
 
Is kleur van Zero Paint; volgend model NC wordt Grijs metallic met zwarte accenten zoals mijn vorige wagen.
 
Die grove korrel zal bijna altijd verschijnen , omdat de metaaldeeltjes in de verf niet op 1/24 gemaakt worden , en het model word dan met de foto's ook nog eens uitvergroot
Vind de Mazda een mooi wagentje die blijft toch nog altijd bepaalde mensen bekoren , de eerste generatie had wat weg van een Lotus Elan
Knap gedaan kleur is juist een kwestie van smaak , mij kan hij bekoren
grt
Marc
 
Die grove korrel zal bijna altijd verschijnen , omdat de metaaldeeltjes in de verf niet op 1/24 gemaakt worden ,
Marc

Klopt niet helemaal Marc , had laatst in Jabbeke een gesprek met Tom ( de verdeler van ZP ) en de oudere metalics kunnen deze problemen vertonen , de meeste die je nu koopt zijn met een veel fijnere korrel. Zie bvb mijn GTR hier op het forum , het is een beetje researchen welke verf je koopt. Waar je wel gelijk in hebt is dat die foto’s van dichtbij dit effect versterken.

Greetzzzzz Modest
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan