Hoofdsponsor

1/6 Harley-Davidson "Chopper" [wip]

Bij een hardtail mag de ketting strakker zitten dan bij een softtail. Dit gewoon ter info. De speling op een ketting dient voornamelijk om de beweging van de vering te compenseren. De plaats van het voorste tandwiel zit op een andere plaats dan het middelpunt van de circel die de vering maakt.

Alée, ik ben misschien wat teveel aan het leuteren :)
Nix teveel geleuterd Michel, da's een mooie uitleg ter aanvulling, thanks :)

Goed dat ik weet dat de plaatjes voor jullie normaal zichtbaar zijn.
Ik zie ze namelijk niet...
 
Ferme constructie word dit.
 
mooie achtervering. Leuk ook met die verpenning voor het behouden van de positie van de stukken.
 
Goed dat ik weet dat de plaatjes voor jullie normaal zichtbaar zijn.
Ik zie ze namelijk niet...

Ik had hetzelfde probleem, als ik dan een ander apparaat gebruikte waren ze er wel.

Mooie constructie trouwens, da's pas scratchbuilden!!
 
Hi Guys :)

altijd leuk dat er reacties komen, thanks !

Maar dan is het niet mijn stijl ze te negeren.... dat gebeurt toch wel eens per ongeluk
dus bij deze ook nog even Erwin bedanken voor zijn tip :
Ik heb ooit iets gelezen om een metaaldraad te spannen tussen de kettingschakels teneinde zo de ketting gespannen te krijgen maar kan me begot niet meer herinneren waar of hoe ze het juist deden. Geef dit enkel mee als mogelijke tip om eens uit te proberen of te overdenken.
Wat die tandwielen betreft, wel, 't is een Harley en geen speelgoed en dus mag het wat mij betreft wel vol blinkend (eventueel chroom) zijn.
Goed bezig Peter en mooi om die samenwerking te zien met Roy en Silenoz. Ik zeg altijd: "als we allemaal ons verstand samen leggen, dan geraken we een heel eind".
Wie weet (en hopelijk) is het niet meer nodig, maar dat gaat blijken zodra het achterwiel in een stabiel achterframe gehangen gaat worden...
Helaas voor de blingbling liefhebbers... zo een bike zal het toch niet gaan worden denk ik...Chrome won't get you home ! 8)

Pascal
Ferme constructie word dit.
Pascal, het wordt zo ferm als een tram ! ;)

Silenoz
mooie achtervering. Leuk ook met die verpenning voor het behouden van de positie van de stukken.
Achtervering Silenozzz ? dacht 't niet hoor ;) De verpinning is echt nodig denk ik. Het achterframe is niet echt een robuuste constructie
en gezien het achterwiel (incl. aluminium tandwiel en remklauw met schetsplaat) nogal wat weegt zal ik verpinning op zoveel mogelijk
verbindingspunten gaan gebruiken.

HansThomas
Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter van Dijk

"Goed dat ik weet dat de plaatjes voor jullie normaal zichtbaar zijn.
Ik zie ze namelijk niet...
Ik had hetzelfde probleem, als ik dan een ander apparaat gebruikte waren ze er wel."


Mooie constructie trouwens, da's pas scratchbuilden!!
Heel vreemd die 'ghost pix'... nog nooit meegemaakt en alleen in die twee posts...
Bedankt enne... dit is pas het prille begin :8
 
Peter ferme werken zeg. Inderdaad het gewicht zal wel een duidelijk rol gaan spelen, ik ben benieuwd naar het vervolg
 
Gaan ze ook nog schelden met een softtail Peter :laugh:
 
Heb het wiel gewogen (incl. alu tandwiel en metalen remschijf) en ik kom uit op precies 100 gram !

Gaan ze ook nog schelden met een softtail Peter :laugh:
ja, stelletje softies potdikkie :D
 
Je bent een tovenaar, Peter. Met plastiek, metaal en vanalles nog wat. Ik volg met verbazing vanaf de zijlijn. Zeker de samenwerking met de collega bouwers vind ik fantastisch. Keep up the good works.
 
Leuk dat je ook mee kijkt Yvdp en nog leuker dat je dat even komt vertellen :)

Tovenaar klinkt wel goed eigenlijk, thanx maar laat ik het voorlopig houden bij tovenaarsleerling (die mogen zich scheren namelijk :P)
 
Hhmm tovenaars leerling.

Er zij er meer die zicg scheren.

Zeker op delicate plaatsen.

Zit je even bakkie te doen met tanden zonder haar...

attachment.jpg

Maar hare bezem oeps harley, tovenaarsleerling gevonden...

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
:laugh:


maareuhh...


met zulke collegae voelt het toch een beetje als


weg wezeeeeeh !!...

attachment.jpg
 
Wel ironisch dat na de vorige post ik ook weg raakte van het project :dry:

It's not dead..... it just smells that way 8)....;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan