Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/6 Harley-Davidson "Chopper"
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 33

Discussie: Harley-Davidson "Chopper"

Standaard Harley-Davidson "Chopper"

Goedemiddag

(voor zwakke magen : op de 5e foto naar beneden is bloed te zien... ik zeg het maar even )

Het is tijd voor een broodje hardtail jawel

De aanloop naar hier kun je lezen in dit topic

Sorry, geen zin in een Harley-Davidson introductie... wil je graag het hele verhaal kun je dat hier lezen.

Maar wel zin in bouwen en verslag doen

Het wordt een verbouwing van een reeds lang geleden gebouwd 1:6 model van Tamiya.
    Jaaren na die OOB bouw is er begonnen met een verbouwing maar belandde op de plank en heeft daar inclusief
    twee verhuizingen vele jaren staan te verstoffen.

↓ Hier nog even de eerste plaatjes van het begin :

▼De kit van Tamiya :
    (zo heb ik die dus oorspronkelijk OOB gebouwd)

▼Jaren later was dit zo'n beetje het plan... ik maak er een chopper van... chop chop dus..

▼En een maand geleden heb ik dit ermee gedaan :

Tot zover een peuleschil...

▼Maar wanneer er geschild wordt met een 'sloopscalpel' en men let even niet op tijdens kracht zetten...
    Ik plaats dit omdat ik onlangs op het forum mijn bezorgdheid uitte over het gebruik van een scalpel door een junior bouwer .
    En loop ik me daar nu zelf even mooi tegen de lamp
    (wond stelde weinig voor maar was diep in een vinger gestoken, oorzaak : onzorgvuldige ondersteuning van het werkstuk en
    daardoor instabiel waardoor slechte controle over het mesje)

Nu nog het zweet en de tranen

↓ Bij verdere inspectie der onderdelen begon er iets op te vallen, wat eerst op lijmresten leek.
    Ik kwam het her en der tegen en allemaal gelijk van vorm.... dit zijn helemaal geen lijmvlekken...
    het kwartje viel : het zijn 'afdrukken' van de vinyl slangetjes die de leidingen en kabels vertegenwoordigen.
    De afdruk in het plastic ontstaat door inwerking van de weekmaker die in het vinyl zit.
    Weekmaker zit in bijna alle plastics en zweet er met de jaren langzaam uit en waar het contact heeft met
    ongeverfd plastic zal het langzaam verder gaan met zacht maken.

▼Dit is dus weekmaker schade na 33 jaar.

Dat het uitzweten hier heel langzaam gaat wordt bewezen door het feit dat alle gedemonteerde vinyl slangetjes nog behoorlijk soepel zijn.
    Dat zegt ook wat over de kwaliteit van het vinyl (of rubber).
    Bij onnauwkeurige productie van het vinyl kan het gebeuren dat er door overmatig zweten ernstige schade ontstaat aan modellen.
    Ik heb dat meegemaakt met bandjes van Italerie waar een
    velgrand opzwol door de weekmaker (die velgrand is nu, na 35 jaar, nog steeds zacht!)
    Ook de banden van een motorfiets (Protar) gaven problemen : binnen een paar jaar stond de bike op heuse platte banden en het (holle)
    rubber was 'krokant' geworden.
    Sindsdien ben ik wat banden en rupsbanden betreft huiverig geworden vinyl of rubber exemplaren te gebruiken (en ik ben niet de enige )

▼Eerste mockup, nog niets definitiefs :

Tot zover..
    Ik heb nog wel meer te melden maar moet daar nog wat plaatjes bij schieten, dus dat komt binnenkort.

Mazzels
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Peter heb juist hetzelfde meegemaakt met de motor van de M1 BMW ook een snijwondje en let op met mijn rechterhand in mijn rechtervinger gesneden
    Hoe kan dat zal je zeggen , wel ik had een onderdeeltje vast en wilde mijn mes draaien , maar het draaide in de verkeerde richting
    Ok verder met de bouw van de Harley , raar he dat die vinyl nog zweet dus dat moeten we onthouden voor onze volgende projecten , wat betreft de banden ook ik heb opgemerkt dat de rubberen bandjes stilaan beginnen te barsten sommige heel erg
    Ik kijk weeral uit naar het vervolg
    grt
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Interessant en nieuwsgierig naar bouw .
    Pascal

Standaard

Mooi project deze "meat" chopper...

Standaard

Kijk al uit naar deze verbouwing.
    Raar toch dat het ene plastiek het andere als het ware aanvalt en invreet.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding

Standaard

In navolging van Airbus56 een snedige opmerking te maken over het gebruik van verschillende soorten mesjes, doet me besluiten eens te kijken of ik Karmijn een ander type kan toeschuiven.

Vinyl is desastreus voor plastic inderdaad, sommige soorten althans. Om die reden kiezen veel bouwers voor kitjes waar geen vinyl bandjes in zitten maar 'gewoon' plastic, dat dit effect niet of niet noemenswaardig kent. Vooral in de jaren '80 en '90 zijn veel kits uitgebracht met dit soort 'agressieve bandjes'.

Veel plezier met deze kit gewenst.
    * Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
    * Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
    * Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren, zodat je niets mist.

Standaard

Leuk dat jullie meekijken

Coachke:
    heb juist hetzelfde meegemaakt met de motor van de M1 BMW. ook een snijwondje en let op : met mijn rechterhand in mijn rechtervinger gesneden
    Knap hoor Marc, om in de hand te snijden die het mes vasthoudt gelukkig is ook dat goed afgelopen

Silenoz :
    "meat chopper"
    ... leuk gevonden

Erwin:
    Raar toch dat het ene plastiek het andere als het ware aanvalt en invreet.
    Het zij zo Erwin en ik wil er dit nog aan toevoegen : de schade treedt dus (meestal) alleen op bij het aangeraakte plastic,
    de vinyl slangetjes mankeert helemaal niets aan.
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roy vd M. Bekijk bericht
    In navolging van Airbus56 een snedige opmerking te maken over het gebruik van verschillende soorten mesjes, doet me besluiten eens te kijken of ik Karmijn een ander type kan toeschuiven.
    Goed plan Roy, ik wilde er niet weer over beginnen maar ik zat toch ietwat huiverig te kijken hoe Karmijn die romphelften schoon maakte.
    Nix mis met scalpels, maar owee als men even niet oplet.

Standaard

Knap hak en breek werk, zoawel aan de kit als je hand, ga zo voort!
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

veel suc6 peter en oppassen voor je andere vingers

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Standaard

Bedankt jongens en ik zal er verder geen bloedbad van maken

Standaard

4 bier voor de zagerij ..!..
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Standaard

Peter succes met de (om) - bouw van deze machine, laat ons op tijd weten wanneer we de 112 moeten bellen he' ;-)
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Standaard

Thanx Rudi weet je wat ?... zet het hele rampenbestrijdingsteam maar vast standby

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten