Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/6 Harley-Davidson "Chopper" - Pagina 9
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789
Weergegeven resultaten: 121 t/m 121 van 121

Discussie: Harley-Davidson "Chopper"

Standaard

Het volgende geschiedde met de zijde die ik behandelde maar juist niet beter werd :

schuren nat 1200
    schuren nat 2000
    schuren nat 3000
    polijsten novus 2
    polijsten menzema 3500
    polijsten metaalpoets
    polijsten belgom alu (jawel)

Vooral het nat schuren met 1200 had zin omdat er toch redelijk wat fijne krasjes zaten die voor polijsten te diep waren.
    Die zaten er dus nog omdat mijn allereerste schuurbeurten niet grondig genoeg zijn geweest (te snel naar
    fijnere korrel gegrepen en ook die weer te kort toegepast).
    Bij het nat schuren gebruikte ik nu WD-40 ipv water. Dan heb je langer profijt van het slijpsel wat een polijstend effect heeft.
    Gebruik van water loopt eerder droog (stroef) zodat met een druppel water toevoegen het slijpsel weer weg spoelt.
    Een volgende keer zou ik waarschijnlijk nat 3000 overslaan want Menzena 3500 had beter effect op fijne krasjes.

De vermelde volgorde van polijstmiddelen is bepaald door ze: voor en na, en door elkaar uit te proberen (niet gemixed).

De metaalpoets zou ik voortaan ook overslaan. Spiegeleffect wordt wel bereikt maar ragfijne schuurlijntjes blijven zichtbaar.
    Toch nog 'ns Belgom Alu geprobeerd maar nu met de Dremel.
    Niet te zuinig opbrengen (en af en toe herhalen) geeft tot nu het beste resultaat (en kan nog beter , maar dat ligt dan aan
    de stof waarmee ik het tandwieltje als laatste bewerking oppoetste. Ik gebruikte een t-shirt 100% katoen maar toch ontstaan er superfijne krasjes.
    Toch nog even verder naar kijken..

Polijsten werkt goed op 1500-2000rpm, polijstschijf rustig over het oppervlak blijven bewegen in 'banen' tot glans verschijnt.
    Niet teveel druk en af en toe nieuw polijstmiddel opbrengen, daardoor wordt het dunne tandwiel ook niet te warm (wat polijsten bemoeilijkt).

fotootje komt nog,

mooi opgepoetst groetje
    Laatst gewijzigd door Peter van Dijk; 16-10-19 om 04:48 Reden: kleine toevoeging
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten