Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/6 Harley-Davidson "Chopper" [wip] - Pagina 11
Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 789101112 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 165 van 177

Discussie: Harley-Davidson "Chopper" [wip]

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Ging voor die axelplate ook mijn motor eens meten......
    Mijn ophanging waar het wiel in zit is maar liefst 32 mm dik, maar.....aan de andere kant zit de kardanas.
    Dat is appels met peren vergelijken dus

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

Lees wel alles hoor Peter maar door de technische kant die jullie hier ontrollen ben ik de pedalen steeds de kwijt.
    Dus kijken en trachten te begrijpen waar jullie het over hebben
    Pascal

Standaard

ik volg deze in stilte omdat dit niet mijn gebied is en veel te technisch, maar wel knap om volgen.
    Persoonlijk lijk mij 8 mm voor zo een overbrenging weinig, op mijn mtb is het 8 mm en dat plooit regelmatig. ik veronderstel dus dat het op zo een custom bike gemakelijk iets tussen de 25 en 30 mm is.

grtx jan

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the--Mouse Bekijk bericht
    Ging voor die axelplate ook mijn motor eens meten......
    Mijn ophanging waar het wiel in zit is maar liefst 32 mm dik, maar.....aan de andere kant zit de kardanas.
    Dat is appels met peren vergelijken dus

Fred
    Bedankt voor de moeite Fred, en je bent weer even close geweest met je bike... houden ze van

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal Bekijk bericht
    Lees wel alles hoor Peter maar door de technische kant die jullie hier ontrollen ben ik de pedalen steeds de kwijt.
    Dus kijken en trachten te begrijpen waar jullie het over hebben
    Voor mij ook niet altijd makkelijk hoor... ik lees ook dingen die me direct doen googelen
    Teken jij dan niets uit voor jouw tram bouw ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grijze Wolf Bekijk bericht
    ik volg deze in stilte omdat dit niet mijn gebied is en veel te technisch, maar wel knap om volgen.
    Persoonlijk lijk mij 8 mm voor zo een overbrenging weinig, op mijn mtb is het 8 mm en dat plooit regelmatig. ik veronderstel dus dat het op zo een custom bike gemakelijk iets tussen de 25 en 30 mm is.

grtx jan
    Leuk dat je ook komt kijken Jan
    Ik waardeer je meedenken maar 25 tot 30mm is echt te dik geschat.

Wel... er viel zojuist een kwartje...
    Ron gaf het ijzer de aanduiding "axle plate", dus waarom niet daarmee zoeken...

Vond precies die stukken zoals ik ze tekende en : "..They are cut from 3/8" thick steel.." wat omgerekend 9,6mm is.
    In 1:6 zijn die as platen met plastic plaat van 1,5mm dus goed te maken.

Bedankt voor het volgen
    Mazzels !
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Ja we werrken met het metrisch stelsel, maar zodra het bij fietsen al dan niet met een motor ongeacht welk land, zitten we toch weer aan die 3/8" of 5/8"of 1 1/4". Overal zitten ze met hun duimen tussen
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Ik heb even gemeten bij een collega op het werk gisteren, was wel een aluminium frame (snelheidsmotor), en daar was het 20mm voor het frame, en de potten die de as houden en regelbaar zijn ook 20mm. Het frame was wel uitgefreesd, dus boven en onder dikker. Ik hou mijn ogen open.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silenoz Bekijk bericht
    Ik heb even gemeten bij een collega op het werk gisteren, was wel een aluminium frame (snelheidsmotor), en daar was het 20mm voor het frame, en de potten die de as houden en regelbaar zijn ook 20mm. Het frame was wel uitgefreesd, dus boven en onder dikker. Ik hou mijn ogen open.
    Thanks mate maar je hoeft niet verder te zoeken want zoals ik schreef :
    Wel... er viel zojuist een kwartje...
    Ron gaf het ijzer de aanduiding "axle plate", dus waarom niet daarmee zoeken...

Vond precies die stukken zoals ik ze tekende en : "..They are cut from 3/8" thick steel.." wat omgerekend 9,6mm is.
    In 1:6 zijn die as platen met plastic plaat van 1,5mm dus goed te maken.
    Voor de volledigheid :

cheers
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Je weet toch bij die amerikanen is alles vrijwel 3/4" of 3/8" of het moet een tank zijn..
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aris5 Bekijk bericht
    Je weet toch bij die amerikanen is alles vrijwel 3/4" of 3/8" of het moet een tank zijn..
    zo is het, maar dan moet je de Britten eens vragen.... dat zit tussen U.S en metrisch in

Standaard Hardtail Frame : Constructie deel 1

Hardtail Framedeel, het ontwerp :

Dit is wat nodig is voor de achterwiel ophanging :

Het framedeel ga ik maken met plastic staaf Ø4mm staaf en dikte 1,5mm plastic plaat.
    De staaf voor de frame buizen en de plaat voor de as platen ("axle plates").

Eerst heb ik metingen gedaan aan het frame van het model en aan een zo nauwkeurig mogelijk opgestelde mockup.

Met die gegevens ben ik een tekening gaan maken op ware grootte van het model. Eerst het zijaanzicht.
    (kleine details zoals ketting spanners, bevestigingspunten voor rem ankerstang en spatbord beugels staan er niet op)

Bovenaanzicht moet ook getekend want :
    De bovenste twee framebuizen beginnen vooraan dicht bij elkaar en lopen dan wijder uit tot de breedte die nodig is voor de
    montage van het wiel (incl. tandwiel en remklauw plaat) aan het uiteinde.

De tekeningen maakte ik niet alleen ter referentie van lengte- en breedte maten maar ook om te gebruiken als templates.

Voor de bovenste framebuizen heb ik aldus de tekening van het bovenaanzicht op een glad plankje geplakt en
    er een kort stukje plastic staaf en een blokje op gemonteerd wat helpt bij het maken van een correcte hoek in de framebuis.
    Aldus het plan :

Er werd een mini hetelucht pistool gebruikt om het gemarkeerde punt te verwarmen waarna
    de framebuis op het plankje werd gelegd en gebogen.
    Dat ging gemakkelijk en goed.
    Toen zijn eerst de montage punten op het hoofdframe aangepast en zo ook de uiteinden van de framebuizen die daarop moeten aansluiten.

Dit is het resultaat tot nu :

Tot de volgende

PS : in post #123 en post 126 zijn de foto's onzichtbaar (voor mij althans).
    De posts zijn alleen een keer gekopieerd verder niets mee gedaan. De foto's herplaatsen had helaas geen positief effect.

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Daar komt meer bij zien dan je denk zeg. Maar ik zie dat het helemaal goed komt zo.

Bij een hardtail mag de ketting strakker zitten dan bij een softtail. Dit gewoon ter info. De speling op een ketting dient voornamelijk om de beweging van de vering te compenseren. De plaats van het voorste tandwiel zit op een andere plaats dan het middelpunt van de circel die de vering maakt.

Alée, ik ben misschien wat teveel aan het leuteren
    Groeten,

Michel.

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Ik zie de foto's in post 123 en 126 wel Peter.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Ik zie ze ook.
    Groeten,

Michel.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michel Bekijk bericht
    Bij een hardtail mag de ketting strakker zitten dan bij een softtail. Dit gewoon ter info. De speling op een ketting dient voornamelijk om de beweging van de vering te compenseren. De plaats van het voorste tandwiel zit op een andere plaats dan het middelpunt van de circel die de vering maakt.

Alée, ik ben misschien wat teveel aan het leuteren
    Nix teveel geleuterd Michel, da's een mooie uitleg ter aanvulling, thanks

Goed dat ik weet dat de plaatjes voor jullie normaal zichtbaar zijn.
    Ik zie ze namelijk niet...

Standaard

Ferme constructie word dit.
    Pascal

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten