Hoofdsponsor

1/288 Karmijn bouwt de Airbus A380 van Revell

Roy vd M.

Administrator
Administrator
Lid geworden
13 apr 2014
Berichten
9.960
Op een dag kreeg Karmijn de ingeving dat ze zelf een kitje wilde bouwen, zonder mijn hulp. Ze had in haar speelgoedkast de Revell Easykit liggen van de Airbus A380. In enkele video's (3 of 4) wordt verslag gedaan van deze bouw.

Ze vindt het erg leuk om reacties te krijgen, dus laat je gaan.. :laugh:

Natuurlijk gaat de bouw van de Honda intussen gewoon door.

 
Ik denk niet dat ik het zou kunnen, een model bouwen en er tegelijk zo'n verhelderende uitleg bij geven. En het dan in twintig minuten afwerken, chapeau!
 
Leuke video Karmijn. Goed bezig. Blij te zien dat de jeugd nog in modelbouwen is geïnteresseerd. Heel lang geleden ( toen er nog dinosaurussen waren) ben ik ook zo begonnen. Een vliegtuigje uit de supermarkt en een tube Velpon. Decals plakken en de keukentafel vol lijm. Doe zeker verder meisje. Ik ga zeker volgen.

Greetzzzzz Modest.
 
Proficiat Karmijn, je bouwt momenteel meer dan ik!
Ik zie je binnen enkele jaren al op de NOS of op een channel zoals Ketnet in België.
 
Succes met de bouw Karmijn. Oefening baart kunst. En als er eens iets niet goed zou lukken, zeker de moed niet opgeven. Elk model dat je bouwt, zal beter en beter worden.
 
gereageerd op you tube.

Aan iedereen die dit filmpje bekijkt : druk ook op de "like knop" ! dat is goed voor de ratings van Roy's video kanaal :)
 
Op de "like"knop gedrukt. Heel knap wat je nu weer laat zien.
Waar bouw je trouwens, ik zie een bank en een tafel? is dat de huiskamer. Kijk een slaapkamer als Pa zeg ik gaat het fout een kinderkamer heeft een deur dan maar dicht. Ziet niemand.... Maar in de woonkamer, is wel heel gedurft dat is wel heel zeker en netjes.
 
Mooi toestel en ziet er goed uit. Mooie vorderingen ook. Ik heb 1 kleine opmerking in verband met het schuren van de romphelften, en dat is enkel schuren in 1 richting, dus van over de romp naar de "naad" toe. Doe je dit in twee richtingen heb je kans op een afgeronde lijmnaad. Zelf werk ik deze aanhechtingspunten maar volledig af na het samenlijmen.

Goed bezig zou ik zeggen
 
Ongelooflijk schattig hoe zo een kleine ( grote ) meid al zo goed aan de slag kan , het is voor mij een wens die nooit uitgekomen is
Liefste Karmijn ik vind u geweldig doe zo verder ik blijf kijken hoor
Succes met de verdere bouw
Groetjes vanuit België
 
Mooie intro en knap wat je al laat zien top.
 
Beste Karmijn,

Eindelijk nog eens iemand die zich aan een civiele airliner waagt ^^. En dan nog zo’n prachtig toestel. Het grootste passagiersvliegtuig ter wereld, grensverleggend in de geschiedenis van de luchtvaart en gebouwd door een Europees consortium dat in de jaren 80 de concurrentie met de dominante Amerikaanse constructeurs (Boeing en McDonnall Douglas) aanging.
Zoals we weten heeft Airbus zich ondertussen, na een eerste succesvol ontwerp met de A300, meer dan bewezen en is deze constructeur een vaste waarde (zelfs onbetwiste wereldspeler) geworden die staat voor kwaliteit en betrouwbaarheid.

Toch één puntje van kritiek bij de bouw. Voor het afsnijden van stukjes plastiek gebruik je beter een Olfa cutter (met daarin de 9 mm bladen die je kunt afbreken) i.p.v. een X-acto mesje met scherpe punt. Je zal zien dat een olfa cutter wanneer je deze een beetje gewoon bent, veel handiger en veiliger is in gebruik.

Voor de rest ; veel succes met de bouw.

Mvg
airbus56
 
Hey Karmijn,

Dat vloggen gaat je goed af moet ik zeggen! En een solo vlucht deze keer, petje af hoor.
Bij ons ligt de bouw van het vliegtuig even stil maar daar komt in de nabije toekomst wel verandering in hoop ik.

Vind je zo'n kit zonder lijm nu leuker om te bouwen dan degene die je samen met je vader bouwde? Gewoon even uit interesse omdat ik het eens wil vergelijken met onze Sam die even oud is als jij. Hij bouwt liever een "grote mensen kit" zoals hij dat zegt.

Ow jah.. Wij hebben ook een filmpje willen maken zoals je vader voorstelde, maar dat is een beetje uitgedraaid op een flop. Sam was lekker aan het bouwen. Opeens kwam onze dochter van 5 door het beeld gerold op rolschaatsen, helemaal in haar blootje. Viel ze vervolgens op haar poep waardoor een vis uit het aquarium zich verschrok en zomaar uit de bak sprong. Lag het beestje daar te spartelen op de grond terwijl de dochter in paniek sloeg. Een hoop gegil en wat paniek maar het is met beiden gelukkig goed gekomen. visje terug de bak in en dochter getroost. Het zou zo een filmpje uit een comedy show kunnen zijn... Een scenario dat ik niet echt in gedachten had alvast maar wel een leuk verhaal natuurlijk. Bij jullie lukt het gelukkig wat beter!!

Succes met de rest van de bouw!!
 
Dank jullie allemaal, vooral ook namens Karmijn natuurlijk, voor de reacties.

@StevenVD
Roy: ik weet niet hoe lang Karmijn er precies mee bezig is geweest, maar het zal ongeveer een uur zijn denk ik. Overigens is ze gewoon verder gegaan met vleugels hierna, maar dat leek me voer voor een tweede vlog (i.v.m. behapbaarheid). Het beschrijven wat ze doet is een idee van mij, toen ze vlijtig aan het werk was maar feitelijk niet te begrijpen was (voor de kijker) wat ze op enig moment aan het doen was. Het was een makkelijke omschakeling, vanwege haar eerdere vlog-ervaringen.
Karmijn: dank je wel.

@Modest:
Karmijn: ben je nog steeds zo geïnteresseerd in modelbouw? (Ik schrijf maar letterlijk op wat Karmijn zegt op te schrijven he ;) )

@Erwin:
Karmijn: [over het presenteren van een programma / journaal o.i.d.] Misschien...

@Firewolf:
Karmijn: Ik denk ook dat elk model beter wordt dan het vorige.

@Peter van Dijk:
Roy: inderdaad, zelfs het enkele klikken op 'like' heeft een gunstige invloed op de ratings en dat heeft weer invloed op hoeveel Youtube-kijkers een link / thumbnail van de video te zien krijgen. (We zullen straks op de Youtube-reactie reageren, dank dat je daar een reactie plaatst!)

@Aris:
Karmijn: heel leuk Aris! Ja het is de huiskamer.
Roy: ik werk zelf ook in de woonkamer, heb hier mijn bureau staan met boeken, laptop etc. Karmijn wilde dit kitje gaan bouwen en stelde zelf voor in de woonkamer te gaan zitten. Als ze ergens niet uitkwam, bijv. het vastzetten van de voorruit, kon ik haar meteen helpen. Verder heb ik haar trouwens haar gang laten gaan.

@Silenoz:
Karmijn: dank je wel.
Roy: er is in dit geval geen lijmnaad, omdat er niet gelijmd wordt. Het toestel is tevoren in de juiste kleur gespoten en behoeft eigenlijk geen lijm. Schuren zorgt ervoor dat er een stukje van de verf verdwijnt maar ik moet zeggen dat Karmijn goed heeft geprobeerd de verf zoveel mogelijk te laten zitten. Vanzelfsprekend zou normaliter eerst de naad worden opgevuld / strak gemaakt en daarna pas gespoten.

- en nu moet Karmijn naar bed, binnenkort reactie op de andere reacties -
 
Karmijn : het wordt alleen maar erger en erger :)

Greetzzzz Modest.
 
Ik zelf bouw ook altijd in de huiskamer. heb de eettafel ingepikt waar alles op staat en een burostoel erbij. Daar zet ik ook mijn laptop op. Aan de andere kant van de akmer, is mijn vroeuw bezig met haar hobby's haar laptop en de tv. Zo zitten we toch bij elkaar, al spreken we soms uren geen woord. Of precies op het moment dat de ander met iets ingewikkelds bezig is. Als ik teveel kits naar benden breng, dan koop ik meestal een paar legpuzzels erbij, zodat haar verzameling dozen ook groeit.
 
Hey,

Knap dat je dit solo aanpakt. Mooi hoe de jeugd aan het bouwen gaat, misschien inspiratie voor andere jeugdigen???
 
Zo, even verder met de reacties beantwoorden... alle reacties van Karmijn zijn zoveel mogelijk letterlijk.

@Rudi2390
Karmijn: ik wou zelf eens een keertje wat maken en ik vind het leuk.

@Coachke
Karmijn: fijn dat je ons blijft volgen! Dank je wel voor alles.

@Pascal
Karmijn: dank je wel voor het compliment.

@Airbus56
Karmijn [zit met open mond te luisteren naar wat je schrijft en zegt] Oehh dat wist ik nog niet, over dat vliegtuig.
Roy: Karmijn heeft inmiddels een nieuw mesje gekregen en dat werkt inderdaad prettiger en veiliger.

@Baenske
Karmijn: Dank je wel Baenske.

Vind je zo'n kit zonder lijm nu leuker om te bouwen dan degene die je samen met je vader bouwde?


Nee niet per se, ik had gewoon nog een kitje op mijn kamer liggen.

Roy: bizar verhaal..! We hopen binnenkort weer iets te zien van jullie bouw, komt wel als de tijd rijp is.

@Modest
Karmijn: nou ik hoop dat het niet te erg wordt!

@Aris
Roy: ik vind het ook altijd wel gezellig om in één ruimte te hobbyen / tv-kijken / eten etc., ook al gebeurt dat hier na de verhuizing qua hobbyen niet echt meer omdat ik een aparte hobbyruimte heb en het bureau waar ik nu aan zit antiek is en echt mooi moet blijven.

Karmijn: dat is boven tegenover mijn slaapkamer, die hobbyruimte.

@Swaken
Karmijn: ik vind het ook leuk dat ik daarmee bezig ben.
 
De vleugels worden in elkaar gezet en aan de romp gemonteerd.

 
GEWELDIGom naar te kijken , karmijn weet evenveel van vliegtuigen als ik maar doet ze het geweldig , zo schattig
Suc6 lieve meid
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan