Hoofdsponsor

1/24 Subaru Impreza WRC '99 [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Amai mijne frak dit spuitwerk .
Hier moet je geen auto fanaat voor zijn om dit te bewonderen.
 
Ah interessant dit nu te lezen net voordat wij hier met de vernislaag beginnen. Wij gaan ongeveer hetzelfde doen als hoe jij het voorstelt (anders dan tevoren gepland trouwens, maar ik had een interessante post gevonden op een ander forum en die gaan we eens proberen na te volgen) met als grootste verschil dat we zullen polijsten als de vernis nog niet is uitgehard, dus na een uurtje of 10-14 drogen. De desbetreffende bouwer maakte een vergelijking met het egaliseren van taartbodem met een deegroller. De schuurfase zou dan kunnen worden overgeslagen... we zullen zien. Het resultaat zal te zien zijn in onze (long overdue) 20e vlog.

Wat betreft het aanbrengen van decals, het belangrijkste is dat de ondergrond mooi glad is. een glanzende laag vooraf, of beetje schuren vooraf, in beide gevallen kun je de decals prima aanbrengen.

Je Impreza ziet er al mooi uit, het valt me op dat de metallic lak een behoorlijk goede indruk geeft. Zero Paints zegt daar zelf over dat de metallic deeltjes op schaal zijn maar dat is natuurlijk de grootst mogelijke kolder want zelfs op een 1/1-auto zijn die al ontzettend klein, laat staan dat ze 24x kleiner zouden worden. Hoe dan ook, ik ben aangenaam verrast door de illusie die wordt bereikt.
 
Hè Roy , zeer interessant om te lezen , polijsten zonder schuren. Ik zal met zeer grote ogen en oren volgen, dit interesseert mij uitermate , met het oog op toekomstige projecten.

Zoals je weet ben ik een ZP fan en ik heb er al een paar verschillende geprobeerd , deze is by far de beste die ik al gespoten heb, want geloof het of niet maar ze zijn allemaal verschillend. Niet alleen van kleur ( duh....) maar ook qua dekking ,dikte , densiteit en zelfs geur. Deze Subaru variant is voor mij echt de beste tot nu toe , heb ook al de Porsche en Mercedes in een vergelijkbaar blauw gespoten maar nog nooit zo makkelijk en glad als deze. Over de metal flakes zal je waarschijnlijk wel gelijk hebben maar alle metals die ik al gebruikte waren goed te doen als het op schaal aankomt. Volgens de verkoper zijn het vooral de oudere metalics die grotere flakes bevatten. Dus een beetje research is aan de orde voor je ZP koopt.

Hoop dit weekend nog aan de veiligheidsharnassen te beginnen , maar het zal krap worden want moet het hele weekend werken :(

Greetzzzz Modest.
 
Nieuwe Update !!

We zijn weer wat verder met de Subaru , heb de body afgeplakt om de raamlijsten zwart te spuiten , dat met een mengsel van Tamiya Black 60% en Tamiya Nato Black 40 % , omdat zwart eigenlijk veel te donker is en ik het mooier vind

attachment.jpg

En zo heb je een mooi ingepakte Subaru :)

Vervolgens al mijn gereedschap en courage samengeraapt om de veiligheidsgordels te maken met de AM set die ik gekocht heb

attachment.jpg

Wat ik zeker aanraad voor wie dit ook zou proberen is de dubbelzijdige plakband (rode rol) , plakt zoals superlijm maar is veel vriendelijker in gebruik (te verkrijgen bij AVA)
Afijn na een hele middag werk had ik dit als resultaat

attachment.jpg

twee mooie stoeltjes die er toch beter uitzien als met de decals uit de kit ?!

attachment.jpg

Daarna moest het hele boeltje nog in de auto gezet worden en met de rolkooi verbonden worden en dan liefst nog met wat "sag" weer een uur aan geprutst ,maar ben tevreden met het resultaat

attachment.jpg

Gelijk maar het interieur volledig afgewerkt ( denk dat ik nog nooit zoveel aandacht heb besteed aan de binnenkant van een bouwsel )

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

dat is het voor nu, de eindmeet komt stilaan in zicht........


Greetzzzzzzzzzz Modest
 
Wel Peter , die dubbelzijdige tape heb je nodig om alle lusjes van het lint rond de PE vast te kleven. Alsook om de gordels en de metalen deeltjes vast te maken aan de stoelen en de rolkooi. Je zou dit ook kunnen met CA lijm maar dat wordt volgens mij een smeerboeltje ,zeker als je nog wil corrigeren.

Greetzzzz Modest.
 
Geweldig , knap gedaan zeker de riemen geeft toch dat ietsje meer
Tof
Marc
 
Verbluffend mooi is dat en weet niet anders wat zeggen bij deze.
 
Mooie tip wat die AVA plakband betreft, ga ik zeker eens naar uitkijken, je weet nooit waar dit goed voor kan zijn in de militaire bouw of bij vliegtuigen.
Voor de rest, prachtig werk opnieuw Modest.
 
de tijd die je spendeert aan het interieur werpt wel zijn vruchten af... knap. ook het aanbrengen van de lak op de romp...
 
Beste Bouwers,

Hij is af ! Heb nog een middagje of twee bezig geweest en alles afgewerkt. Tijd voor wat conclusies dus :
Tamiya San krijgt van mij een 8 op 10 , min 1 voor de decals en min 1 omdat er geen motor in de kit zit , voor de rest alleen maar lof over deze kit , hij valt als vanzelf ineen en heeft toch mooie detais , al heb je voor een serieus model wel wat AM spul nodig (zie de gordels ) , maar daar heb je de keuze in. Het is ook een kit die overal zeer vlot te verkrijgen is , en wie een beetje rondkijkt zal merken dat dit een goedkope kit is ( ik betaalde €22 incl de verzendkosten op een Engelse webshop )
Het bijpassende verfje van ZP is een droom om te spuiten , heb nog 3/4 van het flesje over , dus kan nog een paar Subaru's bouwen indien tijd en goesting (er zijn nog een paar varianten van Tamiya over deze wagen en zijn opvolgers )

Hier zijn de eindfoto's :

attachment.jpg

De onderkant had ik nog niet laten zien met de beschermplaten gemonteerd , beetje jammer eigenlijk want nu is alle detailwerk van het onderstel en motor niet meer zichtbaar (maar ik weet dat ze er zijn :) )

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De Subaru staat in de kast en het is tijd voor iets anders ,al moet ik zeggen dat dit naar meer smaakt , ik ga waarschijnlijk nog een Rally avontuurtje wagen denk ik ,heb al een doosje of twee op het oog ,waaronder één van die Belkits , maar das voor later ga eerst nog iets anders bouwen , binnenkort te zien op dit forum

That's all folks , greetzzzzz Modest.
 
Een hele knappe wagen geworden Modest en mooi blinkend. Ik vind dat wel tof, rallywagens.
 
Knappe kar precies nen echte , goed gedaan
Marc
 
Prachtig attachment.gif

Ik moet zeggen dat-ie zonder modderspatten best meevalt :laugh:...... is maar gekheid, deze auto heeft aangeboren schoonheid !

Eén klein puntje : de ruitenwissers zijn erg monotoon zwart in hun geheel. Klein drybrushje met aluminium oid had niet misstaan mijns inziens.

Op naar de volgende bolide :)
 
Proficiat met het resultaat, lijkt me wedstrijd waardig.
 
Zeer mooie afwerking proficiat
 
Erg mooi eindresultaat, zeker de moeite; mijn complimenten!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan