Hoofdsponsor

1/24 Subaru Impreza WRC '99 [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Modest, wanneer je ZP verdunt kan je dat dan doen met de thinner die bij hun 2k clear zit, of gebruik je daarvoor iets anders?
 
Gewoon de thinner van de 2k clear , daar heb je er toch meer dan genoeg van. Tenslotte gaat het maar over een paar druppels die ik met een pipet toevoeg.

Greetzzzzz Modest.
 
Update !

Bouwers,

Wegens te weinig tijd is deze wat achterop geraakt, toch tussenin een en ander kunnen doen :

attachment.jpg

de zetels onder handen genomen :

attachment.jpg

deze werden voorzien van wat kleurtjes de carbon decals voor de achterkant en de decals voor de gordels , daar ik deze g*tlelijk vind heb ik een AM setje besteld voor de harnassen met lint en PE

Vervolgens het glaswerk onder handen genomen , ik zal jullie een tipje meegeven die ik niet zelf heb uitgevonden maar door te surfen op het web ben tegengekomen

attachment.jpg

de raampartij zit in het gietraam en de aanhechtingspunten zijn soms zo dik dat je wanneer je ze lossnijd door de stress die je uitoefend op het onderdeel die ramen soms een beetje beschadigd , kraakjes of witte plekjes...
Daarom deze tip : neem een kaarsje bij de hand en een mesje

attachment.jpg

warm het mesje in de vlam en snij vervolgens het aanhechtingspunt door

attachment.jpg

het gaat er door als boter en het resultaat mag er zijn vind ik

attachment.jpg

Vervolgens het afplakken met de meegeleverde maskers

attachment.jpg

uitknippen en losmaken

attachment.jpg

vervolgens een cm of 2 -3 afsnijden , wanneer je nu deze twee hoeken goed in positie brengt hoef je de rest aleen maar over het onderdeel te plakken zonder het ding een keer of tien los te trekken en er weer op te kleven

attachment.jpg

Vervolgens heb ik alle onderdelen voor de onderkant van de auto gespoten en samengebouwd

attachment.jpg

Het onderstel gespoten zoals aangegeven in de instructies

attachment.jpg

En alles bij elkaar gebouwd ziet dat er zo uit

attachment.jpg

Nu is daar flink wat werk in gekropen en het jammere is dat je er bijna niets van gaat zien als het model af zal zijn , er moeten namelijk nog beschermplaten gemonteerd worden ,zowel vooraan als achteraan....

Zo dat was het voor nu , laat maar weten of jullie het ook wat vinden

Greetzzzzzz Modest
 
Fijne werkzaamheden Modest , daar hou ik enorm van
Blijf gegarandeerd volgen
Kijk al uit naar het vervolg
Marc
 
Mooi die stoelen ! de andere vorderingen zien er ook netjes uit, maar dat vroeg je niet...

Of ik het wat vind ?... :yes(1): indeed !

Carry on :)
 
Ik vind het al heel knap werk Modest. En de tip over het losmaken van de ramen ga ik zeker onthouden.
 
Vrienden van de modelbouw : een kleine update over de Subaru

Ik heb het dashboard samengeplakt en met de AB wat verfjes rondgespoten en ik ben hiermee geeindigd :

attachment.jpg

Ook de rolkooi onder handen genomen en wat verf aangebracht met gepaste zorg :

attachment.jpg

vervolgens met frisse goesting het interieur eens van dichter bekeken en ik heb er dit van gemaakt :

attachment.jpg

dan een dryfit gedaan van het alle onderdelen :

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zoals jullie zien zijn de veiligheidsgordeldecals verdwenen , ik vond het echt niet mooi en daarom volgend setje besteld

attachment.jpg

pokkeduur dit setje (kost meer dan de kit ) maar ik troost me met de gedachte dat ik er meer als een model mee zal kunnen verbeteren
Hoe het er uit zal zien weet ik ook nog niet dat zal voor een volgende keer zijn :unsure:

Gisteren nog eens langsgeweest bij Domino , wat gekocht en wat gebabbeld ,waren we bezig over de welbekende Belkits , er staat er eentje op een display , en ik moet toegeven die zag er echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed uit , kreeg zelfs goesting om er eentje te kopen, daarom een vraagje : is er iemand van jullie die ervaring heeft met Belkits ? wat opzoekwerk leverde mij op dat ze ofwel subliem zijn volgens de ene en een hoop troep zijn voor de andere , vooral de bouwplannen krijgen nogal wat kritiek , ze zouden ook nogal flashgevoelig zijn ??

Dit is het voor nu , hoop van jullie te horen

Greetzzzzzzz Modest
 
Dashboard en interieur ziet er heel knap uit!

Nog geen Belkits gebouwd. De Fiesta RS WRC 2017 staat op mijn planning. Zit in de laatste fase van mijn viking schip. Doel is dan de Belkits te starten.
Heb de doos al open gedaan en bekeken. Flash zie ik eigenlijk niet echt op de onderdelen. Het bouwplan is idd apart. Is niet zoals ik gewoon ben van bv Revell maar is meer met "grijze foto's". Sommige stappen zien er ook bijzonder druk uit en hadden ze gerust in meerdere stappen mogen splitsen.
Voor mij wordt dat ook een test met Belkits. Zal proberen een zo goed mogelijk verslag te maken.
 
volgens dat ik gehoord heb zouden ze goed passen en deftige details hebben
Ikzelf zou graag de VW Polo hebben das voor later
De " Sub" ziet er goed uit je bent flink bezig
marc
 
Dit zijn al knappe vorderingen, mijn volgende bouw wordt een Ford Focus Rally van Tamiya, dus ik volg deze van dichtbij om allerlei tips op te doen.
De gordels van Studio 27 zien er knap uit, alleen die prijs hé, zeker als het maar voor 1 wagen is.
 
Mooi en proper werk weeral.
 
UPDATE !!!

Heren eerst en vooral bedankt voor de reacties , altijd leuk om te horen dat anderen ook geïnteresseerd zijn in mijn karretje :)

Waar was ik gebleven met de Subaru , ik heb onderhand al zoveel foto's gepost dat ik moet gaan zoeken wat ik al liet zien en wat niet :$

Eerst de raampartij uitgepakt en wat bijgewerkt en daarna een kleine polish gegeven met wat compound

attachment.jpg

Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met de decals , dat is niet zonder slag of stoot verlopen , over het algemeen zijn de decals van aanvaardbare kwaliteit , uitgezonderd de fluo Subaru krullen die op de flanken moeten komen , alles ging goed toen ik ze op de body plaatste met wat set van microscale , toen ik alles op zijn plaats had en Sol op de decal deed om hem goed in de panellines te krijgen is hij gebarsten :angry:
soit ik heb dat nog kunnen oplossen met een vervanger , eigenlijk is dit raar want de andere decals van hetzelfde vel lieten zich zonder veel problemen aanbrengen en vormen zoals ik het wilde....
Ik heb ook de decals rechtstreeks op de verflaag aangebracht, ik weet dat veel bouwers eerst een glanslaag aanbrengen en dan pas de decals ,maar ik denk dat je panellines dan helemaal vol zitten want na de decals moet je nogmaals een paar clearlagen spuiten... dat is mijn idee en misschien niet het beste , maar het werkt voor mij....

attachment.jpg

Dan de clear van ZP uitgehaald en een bekertje clear gemixt.(5 ml clear 2.5 ml hardener en 1 ml thinner ) Deze keer eerst een lichte laag gespoten en vervolgens 5 min laten staan , dat is de "tack" laag het model heeft precies kippevel ,allemaal kleine bobbeltjes ,hierdoor zijn de decals bedekt en heb je een laagje waar de volgende dikkere laag zich aan kan hechten , zonder uitlopers te veroorzaken
De volgende laag is al dikker gespoten en zo krijg je een egalere laklaag die bijna effen is ,weer 5 min laten staan
Voor de derde en laatste laag heb ik nog wat thinner aan het mengsel toegevoegd (paar druppels ) en nu de trekker helemaal open zetten en spuiten maar , het resultaat is dat je een heel egale laag krijgt met quasi geen sinaasappelhuid
Na weer 5 min nog een laatste keer het model nakijken en bijspuiten, toen was ik tevreden en is het model voor drie dagen in mijn kast gezet om uit te harden (liefst zonder dat er stof op valt daarom in een kast )
Dit was het resultaat :

attachment.jpg

Ikke heel tevreden , bijna geen sinaasappelhuid en een minimum aan stofjes in de lak

attachment.jpg

attachment.jpg

Na drie dagen is het tijd om te schuren en te polijsten , eerst nat schuren met 2000 3000 4000 5000 7000 8000 12000
Dan heb je dit als resultaat :

attachment.jpg

Ook de spoiler die wat last heeft van stof in de lak krijgt dezelfde behandeling

attachment.jpg

attachment.jpg

Vervolgens word er gepolijst met deze producten

attachment.jpg

En na veel hard werk heb je dan dit als resultaat

attachment.jpg

attachment.jpg

een effen laklaag die blinkt zoals ik het graag heb

attachment.jpg

attachment.jpg

Dat was het voor nu , volgende stap is de carrosserie afplakken en de raamrubbers spuiten , en de veiligheidsharnassen moeten ook nog gemaakt worden , ik ben al een mooi eind op weg maar we zijn er nog niet helemaal......


Greetzzzzz Modest
 
Tjonge ! knap lakwerk Modest attachment.gif

Interieur heb je overigens ook mooi gedaan.

Happy Subaru ;)
 
Dat ziet er inderdaad mooi lakwerk uit Modest.
Ik denk dat ik de 2K lak van Zero Paints morgen ook eens ga kopen op de beurs.
 
Mooi interieur en lakresultaat.Word een prachtmodel.
Marc S.
 
Dat ziet er inderdaad mooi lakwerk uit Modest.
Ik denk dat ik de 2K lak van Zero Paints morgen ook eens ga kopen op de beurs.

Zeker doen ! Het een prachtig product ,al moet ik toegeven dat mijn eerste modellen er niet uitzien zoals nu. Oefening baart .......
glad lakwerk :)

Greetzzzzz Modest.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan