Hoofdsponsor

1/24 BMW Procar [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Ben nu echt wel benieuwd naar de remschijven en klauwen eens ze af zijn.
Marc S.
 
Beste vrienden ik ben er terug volledig na 14 helse dagen van miserie , van te beginnen met mijn verwarmingsketel laten keuren door de officiële dealer veel geld betaald voor niks wat stofzuigen even de brander ( 1 vijs ) losmaken en de boel binnenin stofzuigen betalen en weg was hij juist een week later hoor ik een raar geluid , ga kijken en de circulatiepomp in de ketel staat gloeiend heet das niet normaal dacht ik , chauffage afgezet en op het net gaan kijken wat zo een grundfoss pomp kost nou moe was niet om te lachen , ondertussen rook ik gas beneden direct de gas afgezet en vensters open gezet
Gelukkig heb ik een kameraad die installateur is die had even zijn afspraken verzet en een nieuwe ketel komen plaatsen dus weeral veel heel veel centen en als laatste tot overmaat rijd ik van mijn werk naar huis een steen in mijn voorruit juist onderaan in het gezichtsveld dus rode kaart op de technische controle maar ik ga het snel zelf maken een setje gekocht om zelf hars in de barst te spuiten , hopelijk lukt het en zien ze het niet op de controle
Nu dat was mijn uitleg hoe het komt dat ik zo weinig postte en alleen vluchtige reacties gaf
Dus de schijven die heb ik als volgende aangepakt , een stuk plasticard en daaruit 4 nieuwe rondjes gemaakt


attachment.jpg


attachment.jpg








ook de remklauw heb ik verdikt met een dunner stukje plastycard

attachment.jpg

Zo nu ben ik terug bij en hopelijk nu zonder tegenslagen he
Grt
Marc
 
Nou Marc alles komt in drieen zeggen ze weleens, jij heb je beurt weer gehad. Mooie werkzaamheden
 
Kameraden de bmw is niet naar mijn zin kleur is niet goed het moet ander wit " alpine weis " ik dacht aan de ouderdom van de auto dat het Chamonix weis moest zijn , kleurtje slaat tegen daarom ligt hij juist in de remvloeistof , dus even een stop voor deze auto ,tot laters
Marc
ga snel een andere doos opentrekken
 
Courage Marc. Ik weet waarover je praat. Heb er hier ook zo eentje,die heeft al tweemaal in de remolie gelegen en hij is nu voor de derde keer gespoten, en tis nog nie 100% mijn gedacht. Maar ja , dat hoort erbij zeker ?!

Greetzzzz Modest
 
Nu is de BMW in de goede kleur gespoten , een eerste laag vernis erop nu trekken de decals op geen botten ten eerste tussen het rood en het donker blauw zie je duidelijk een overlap van de kleur ( dus een vierde kleur ) die daar niet hoeft te zijn
Ten tweede ze rekken bijna niet op randen of een verdieping en scheuren eerder , zodus ga ik ze spuiten , nu dringt zich het volgende probleem op overal in de shops waar ze Zero verkopen is die uitverkocht ,ik heb gisteren tot diep in de avond gezocht nergens kan ik ze bestellen ( dichtbij) ja in Australië maar voor zover ik het verstaan heb verzenden ze deze producten niet met airmail
Dus beste vrienden ben weeral in een rondje aan het lopen en zal het weer op lange baan gebeuren
Sorry ik had hem graag meegebracht op onze ledendag
Grt
Marc
 
Wat een ellende weer en hoop dat je hem alsnog meebrengt Marc daar leren wij ook uit.
 
Welke kleur zero paints zoek je?
 
Michel het is een set van 4 kleuren licht blauw , donker blauw en rood en dan is daar nog wit bij dus ik zal moeten wachten tot ze terug binnen komt
Marc
 
Dikke pech Marc maar breng hem toch maar mee naar de ledendag, kunnen we er al eens naar kijken.
 
Neen maateke dat zijn de Martini kleurtjes ik moet ZP 1247 hebben de BMW M powerkleurtjes
Marc
 
Ah, ik zie het al. Het zijn de BMW M kleuren die je zoekt. Die vind ik ook niet.
Sorry voor het spammen :)
 
Coachte, spuit hem in een ander, unitone kleur en maak er een burgerversie van. Die bestaan toch ook?
 
Een Procar ? Weet ik niet hoor , wel dat er verschillende versies bestaan in de racerij maar die livrei 's zijn nog moeilijker en dan moet ik zeker nieuwe decals kopen
Voordeel van het airbrushen is dat men geen naden heeft waar de decals tegen elkaar komen wel in de lengte waar de kleuren naast elkaar komen daar heb je wel een randje , maar als de verf dik genoeg ligt kan je het min of meer wegschuren en daarna een laagje vernis over
Bedankt om mee te denken , maar het zijn juist die drie kleurtjes die bij mij de doorslag geven , ik heb tijdens de opkomst van die M kleuren 19 jaar bij BMW gewerkt en toen was M style al wat de klok sloeg en ik heb thuis nog complete sets liggen van de echte strepen en dat hoort toch bij zo een racewagen he
Marc
 
mannekes goe nieuws mijn BMW M kleurtjes zijn net binnen gekomen dan kan ik beginnen met de M1 verder af te werken , als mijn spuitcabine af is nog stuk buis en wat elektriek
Marc
 
Nu de spuitcabine af is heb ik direct de proef op de som genomen en de M1 terug gespoten met het wit wat erbij hoorde in de set van Zero Paint

attachment.jpg


attachment.jpg


het resultaat was goed maar 1 probleem werd me al snel duidelijk een object in witte primer en daar wit op spuiten valt niet mee men ziet geen of weinig contrasten , en ik heb de gewoonte van toen ik nog 1/1 auto's schilderde van te kijken waar mijn verf terecht komt om zo aflopers of te schraal gespoten tegen te gaan en wit daar zie je niet veel op he , het is me toch gelukt


attachment.jpg


na een tijdje later begonnen met de eerste kleur te zetten , dat ging stukken beter maar hier was het rood zo dun , transparant dat er toch serieus wat laagjes op moesten , hier en daar een te verbeteren foutje omdat het afplakken niet zo eenvoudig is met al die hoeken en kantjes , we zien wel hoe we het oplossen


attachment.jpg


de nacht kunnen drogen dus kan de tweede kleur er tegen
Marc
 
So far so good Marc. Benieuwd naar het vervolg. En die achterspoiler:)

Greetzzzz Modest
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan