Hoofdsponsor

1/24 BMW Procar [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
4,5 en 6 ook hier niet te zien maar mooi werk Marc.
 
ok heren ik zal straks eens zien wat ik verkeerd gedaan heb en het in orde brengen , sorry
Marc
 
Dat zijn dunne remklauwen zeg, is het niet realistischer om die iets dikker weer te geven? Photo etch producenten denken volgens mij soms 'o scheiß dat is te dun, maar ja dat zoekt de bouwer zelf maar uit'.

Verder ziet het de voortgang er mooi uit.
 
beste Roy die indruk heb ik ook hoor , nu was ik aan het denken van de originele schijven te gebruiken deze glad te schuren en daar de schijven op te kleven zal ook beter ogen , maar wat ik met de klauwen moet doen ben ik nog niet goed uit
Ondertussen een beetje tegenslag gehad ik had de ramen afgeplakt om het zwarte te spuiten en op het dak is de verf toch nog losgekomen dus dat word schuren en opnieuw spuiten
Dank u voor de raad hier heb ik wel wat aan
Marc
 
Gisteren de pech van leven gehad ;) ( grapje ) vandaag geprobeerd de verf te schuren maar dat was te veel werk de body snel in de remvloeistof gekieperd en alles is er al zo goed als af
Nu ik heb de raad van Roy opgevolgd en de remschijven aangepakt en heb nog allerlei schijven liggen dus komen er andere op die er een pak beter zullen uit zien
En ook nog 1 ding heb jullie modelbouwers jullie raad dan maar opgevolgd en me een spuitmasker met koolstoffilter aangeschaft bij " Bol "
alhoewel ik er geen last van heb wil ik toch wat voorzichtiger gaan werken
Ik spoot al auto's 1/1 van mijn 20 jaar zonder enige bescherming , ook alle verfjes van de modelbouw spoot in zonder masker , maar nu ik wat ouder ben word ik toch wat voorzichtiger ( slim he ? )
Grt
Marc
 
Mooie velgen Marc!
Tja en ik draag ook nooit een masker maar zet wel de raam open.
 
Ja ok maar dan krijgt ge toch nog dampen binnen , en op mijn ouderdom moet ik toch wat voorzichtiger gaan worden he
Bedankt voor uw reactie
Marc
 
Ja ok maar dan krijgt ge toch nog dampen binnen , en op mijn ouderdom moet ik toch wat voorzichtiger gaan worden he
Bedankt voor uw reactie
Marc

Zeker weten. Ik heb ook zo'n masker, en heb me dat toch nog niet beklaagd. Het allerbeste is ook nog een afzuiging aan de werkplek installeren, een ouwe dampkap of zo, maar ja, wie heeft die luxe - ik alvast niet :D
 
Ik heb er een gekregen ooit met twee snelheden en een breed model maar er volgt altijd een maar ik heb er de plaats niet voor en heb ze terug weg gedaan
Marc
 
Over die (te dunne) remklauwen : kun je niet de remklauwen uit de kit gebruiken (mits die erbij zitten natuurlijk).
De nu gebruikte remschijf ziet er juist prima uit !
 
Neen beste Peter , ten eerste de schijven die erbij zaten zijn ietsje kleiner , en de vorm van de remklauw is anders die gedachte had ik ook het P.E. plaatje bovenop de klauw kleven maar dat gaat niet
Heb de oplossing al gevonden , veel werk maar het loont zich wel , heb gewoon een schijfje in Evergreen gemaakt de goede schijf erop gekleefd en ook zo met de remklauw ziet er veel beter uit
Seffens beelden ervan , het enige probleem is het schilderen van de P.E. bij het minste aanraken is de verf eraf , op dit moment is het gelukt maar ik zal heel voorzichtig te werk moeten gaan
Bedankt ( weeral ) om het meedenken
Grt
Marc
 
Marc, ga je dan de remschijf schilderen, of heb ik dat verkeerd verstaan?

Greetzzzz Modest
 
zeker het zijn keramische schijven en die zijn zo donker grijs maar er is nog wel wat werk aan hoor


heb me zojuist bedacht de schijven worden niet zo donker , vind het zelf niet zo mooi
 
Laatst bewerkt:
PE schilderen lastig ? vooraf even 'schuren' met een glasvezel stift en dan schoonkwasten met azijn kan helpen,
zeker wanneer je daarna de PE delen in een goede primer zet.
 
Als je de photo etch delen gewoon met Alclad in de primer zet (die gebruik jij toch ook?), laat de verf echt niet makkelijk los inderdaad. Eventueel kun je de PE nog wat opschuren met schuurpapier (anders dan Peter zou ik geen glasvezelpen gebruiken, die dingen vind ik zó gevaarlijk... maar ieder z'n smaak en gewoonte natuurlijk) en dan komt die primer en verf er nooit meer vanaf :)
 
Eventueel kun je de PE nog wat opschuren met schuurpapier (anders dan Peter zou ik geen glasvezelpen gebruiken, die dingen vind ik zó gevaarlijk...
Jij doelt waarschijnlijk op de kleine vezel stukjes die afbreken tijdens het gebruik en dus weg springen.
Ik hou daar ook niet van en gebruik zo'n pen niet vaak, maar soms, zeker met erg kleine en/of fijne PE deeltjes werkt het voor mij prettig.
Wel stofmaskertje op en bril en naderhand grondig stofzuiger over de kleding en werktafel.
 
Afwas in een schaaltje en daar je glasvezelpen regelmatig indopen dat scheelt weer in rondvliegende stukjes glasvezel.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan