Hoofdsponsor

1/24 BMW Procar [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Hè Marc , al eens geprobeerd om de spoiler aan de motorkap te dryfitten ? Benieuwd wat je ervan maakt , voor die PE moet je eens op scalemates kijken , of bij Domino

Greetzzzz Modest.
 
Wow heel interessant , maar heb geen enkel idee hoe ik moet bestellen
Kan er iemand me wegwijs maken ? Ik kan er niet goed aan uit
Marc
 
Scalemates is een database, dus een overzicht van wat er op de markt is. Aan de hand van wat je daar vind kan je gericht zoeken op de kit die je interesseert. Er staan onder marketplace ook winkels of leden die deze set te koop aanbieden.

De renaissance kit hebben ze bvb bij Domino op voorraad... de uitgebreide set van scale production hebben ze bij BNA-world. Die shippen relatief goedkoop en geven een lager bedrag aan voor de douane (lager dan 22€ totaal met verzenden) dan heb je achteraf ook geen gedoe met extra kosten...
 
Ok bedankt , weeral iets bijgeleerd
Wow tof van u
Marc
 
Volg in stilte maar volg gestaag hoor.
 
Heb vandaag en gisteren me goed kunnen amuseren met het aankleden van de motor ,kijk maar

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg


Bougiekabels gebouwd een minuscuul werkje een stukje isolatie en daar 6 stukjes draad van 0. 25 mm in gelijmd

attachment.jpg


attachment.jpg


Daarna aan de andere zijde de injectieleidingen gemaakt die komen op de racekelken , daarvoor heb ik de draadjes van een stuk elektriciteitsdraad


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Word zoals steeds vervolgd
grt
Marc
 
Dat dacht ik dat ik deze reactie zou krijgen :laugh::laugh::laugh:
Wel beste Peter inderdaad die komt in het echt juist naast die buis te liggen
Goed gezien
Heren dank u voor de reacties
Marc
 
Dat dacht ik dat ik deze reactie zou krijgen :laugh::laugh::laugh:
En dat ik dan degene ben die een gewezen auto- monteur en liefhebber op een missende bougiekabel gaat wijzen.... 7CMHhx.gif
Maak nie uit... nu ik weet dat die er komt kan ik tenminste rustig slapen :P;)
 
Ja ik vond de ontbrekende kabel ook, wel een heel getel zeg. alle vertrouwen erop dat die er nog naast komt. Marc mooi werk
 
Dit zijn al mooie extra's.Zal mooi worden.
Marc S.
 
Na een dikke week van vloeken en sukkelen en prutsen om al die fijne draadjes erop te krijgen is het met toch enigszins gelukt om de motor er deftiger te laten uitzien , nu het spijtige is als ik de motor monteer zie je alleen het bovenste deel , ik kan ook de motor er naast zetten op een motorstoel ik weet het nog niet
hier alvast wat beelden


attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg



nog hier en daar wat kleine retouchkes en kan verder met bouwen
Grt
Marc
 
Tsja dat is altijd het noodlot voor motoren in modelbouwauto's he. Ziet er al een stuk beter uit dan origineel uit de Revell-doos.
 
Dank u Roy heb er wat zweet bij gelaten maar het was het waard
Marc
 
Schitterende motor geworden
 
Mooi blok Marc ! details heb je netjes gemaakt eNseHX.gif

je zei :
het spijtige is als ik de motor monteer zie je alleen het bovenste deel , ik kan ook de motor er naast zetten op een motorstoel ik weet het nog niet
Uit eigen ervaring vind ik het een beetje een 'modelbouw zonde' om iets moois te maken en het
dan te verstoppen onder plaatwerk, helemaal wanneer dat plaatwerk niet te openen is of desnoods verwijderbaar voor de show.

Genoeg bouwers die er vrede mee hebben omdat ze zelf "weten dat het detail er is" en dat is prima natuurlijk.
Maar ik wil zulk extra detail juist showen en ook zélf kunnen bekijken, liefst alles, maar in de praktijk dan toch zoveel mogelijk.

Zal er dus naar mijn smaak ondanks geopende motorkappen, luiken, deuren of ramen te weinig detail terug te zien zijn,
dan hou ik het eenvoudig of laat het gewoon weg (maar ik bedenk dat wel van te voren bij de voorbereidingen).

Nu heb jij de motor al gereed en het zicht erop valt tegen zodra geplaatst in de motorruimte...

Mijn suggestie :
de BMW bouwen zoals men deze doorgaans ziet, dus met gesloten motorkap + de motor erbij zetten op een mooie motorbok.
Je kunt ook zowel de auto als de motor op een eigen plankje zetten (kun je nog wat verder los gaan op de motor ook ;))

Happy Motoring :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan