Hoofdsponsor

1/35 Weimar T174 groen

Peter en Marc dank. Roy dank voor de films, naast wat ik al heb heel mooi materiaal. Ik twijfelde alleen aan de juistheid de echte werking, maar bij de eerste is het heel duidelijk dat bij het sluiten de cilinders uit het vierkante blok gaan. Dat is ook de reden dat ik de cilinders in zicht in de ronde opening van het driehoek blok gemonteerd heb. Op de meeste foto's liggen naar onderen. Voor de slangen verduidelijkt het ook heel veel
Peter alles met CA lijm is het lastige, maar tegelijkertijd ook de uitdaging
 
Dank voor de reacties.

Stapje voor stapje ga ik verder.
Hoe noem je het, de Giek in elkaar gezet, of de armen dan, met de cilinders. dit is zover dat ik kan gaan beginnen met de slangen.

De truck het rijdeel, nog wat toevoegingen erbij.

En langzaamaan ga ik door de onderdelen heen en complementeren. Nu aan de cabine begonnen. EErst een test, hoe kan ik de ramen kleven. Uitkomst, houtlijm maar ook glaslijm hecht niet.
Dan ook maar met de CA lijm. Om te knippen eers 1 kant in de tape gedaan, zover mogelijk de binnenkant van de cabine, Uit geknipt en op de juiste passin en in 1 keer op de plaats geplaatst. Na ee dag drogen, voorzichtig met een naald de randen langs gegaan en nog enige Ca lijm aangebracht. Komt neer op toch 3 uur per raampje werk. Maar het zij zo, straks na het spuiten moet de tape aan de binnenzijde eraf. Als al het glaswerk gekleefd is, ga ik de buitenzijde in de tape zetten. Op deze manier voorbij de raamrubbers. Na het spuiten heb ik een kwastje, 10x nul en dan de rubbers accentueren.
Vanzelf sprekend een dryfit van de cabine en motorkast.

Dan een idee om toch de moter ruite af te dekken, door een kleine laag groen op het PE te zetten zodat het licht nog doorschijnt. Om dat Pe deel niet/of wel te plaatsen, zit ik echt over te dubben.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Je bedoelt transparante delen net CA verlijmen? Weet je niet dat je dan het risico loopt op witte vlekken? Ik zou een ander type houtlijm proberen en geduld betrachten met het drogen. Of Krystal Clear, of soortgelijke producten. Probeer ook eens de te lijmen secties licht op te schuren (niet uitschieten!).

Je photo etch-overwegingen begrijp ik niet goed, wil je dat nog eens uitleggen?
 
houtlijm en dergelijke kleven normaal gezien wel, maar met een beetje kracht is het er zo uit te drukken. een beetje opruwen en vetvrij maken van de randen is wel aangewezen. Als je de ramen met CA wilt vastzetten moet je inderdaad opletten voor een witte waas. Je kan je ramen behandelen met parket plus op iets dergelijks, dat schijnt te helpen. Wat ik ook ondervonden heb is dat materiaal gebruikt voor blisterverpakking daar geen last van heeft. Het bewerkt iets moeilijker, maar...

In verband met het PE-deel op het motorruim, ALS ik het goed begrijp, zijn de vlakken dichtgegoten op de resin romp, waardoor je niet naar binnen kan kijken en ben je in dubio of het plakken van de roosters dan wel nut heeft. Het staat je toch vrij om de PE-roosters te passen, af te tekenen waar je openingen en verstevigingen moet laten staan en dan de romp open te werken zodat je motor zichtbaar wordt?
 
Behoorlijk opgeschoten Aris, mooi man :)

Kun je ruitjes misschien comfortabel monteren met 2K epoxy lijm ?
Daarvoor is het wel zo prettig wanneer de ruitjes van zichzelf goed op de pasvlakken aansluiten.
 
Ik snap het PE vraagstuk ook niet want als ik op de bouwtekening kijk zijn alle ruimtes open waar het PE op komt, of Aris bedoel misschien om de roosters zogenaamd scharnierend te maken zodat ze open kunnen staan?
 
Ik laat het aan de hand van een dryfit zien, even een paar onderdelen uit de spreu gehaald voor de foto, moeten nog wel bij gewerkt worden.

De eerste 2 foto's zijn van de motor ruimte, van de 2 zijkanten kan je er goed inkijken. Aan de rechterkant komt er een luik in, en een stuk PE. Links alleen PE. Ik wil het niet scharnierend maken, of uitneembaar.

attachment.jpg attachment.jpg

Als ik dan het PE plaats komt het er ongeveer uit te zien zoals op de foto's, met het verschil dat het geen licht spiegelt. Zelf denk ik nu ik de foto's bekijk dat ik het plaats want volgens mij is er voldoende zicht op de motor. Die overigens lichtgroen gespoten wordt, alzo ook het motorcompartiment.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Ik zou zelf op z'n minst aan één kant het gaas weglaten. De qua details meest interessante zijde dan.
 
Je kunt alle roosters scharnierend maken, denk ik. Dan plaats je ze op elk gewenst moment zoals je er zin in hebt.

Ook op schaal 1/35, deed ik dat binnen korte tijd en op vrij simpele wijze voor de Sd. Kfz 250/9, zie hier. Check referentiemateriaal van de Weimar om te zien hoe het daar zit.
 
Het scharnieren houd ik in gedachten, even verder uitvogelen. Ook het gaas afneembaar even denken.

Wat heb ik verder gedaan, Het onderstel nog meerdere details aangebracht zoals PE op de trapjes.
De cabine samen met de delen definitief gemonteerd, even lastig was het om haaks te krijgen, maar lijmklemmetjes doen wonderen. Pedalen, stuurstang en bediendelen zijn geplaatst.

Verder met detailleren
Op de arm giek en grijper de vaste leidingen aangebracht. Nu word het verder de slangen monteren.


attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
attachment.php
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Ziet er netjes uit Aris. Lijkt me een plezier om aan een kit als deze te werken. Ook de slangen zitten mooi recht; zaten deze in de kit, of heb je ze zelf toegevoegd?
 
PE, das altijd een beetje priegelen hé Aris, maar het zijn mooie vorderingen, keep up the good work

Greetzzzz Modest
 
Ziet er netjes uit Aris. Lijkt me een plezier om aan een kit als deze te werken. Ook de slangen zitten mooi recht; zaten deze in de kit, of heb je ze zelf toegevoegd?

Allen dank voor de complimenten.

Roy dat is een beetje een grijs gebied, kijk de uitgang is alleen gebruiken wat er in de doos zit. Moest recht uit de box.
De doos is dus terug geweest naar de verkoper en die heeft dit extra in de doos gestopt.
Toen ik de doos zelf voor de eerste keer opende zat het erin. Dus in principe heb ik geen extra toevoegingen, met materiaal wat niet in de box zat. De diktes had ik per ongeluk verteld met het bespreken waarom de box retour kwam.
En de kit is van een prijs en kwaliteit, had ik de box niet even mogen retourneren, had ik niet mee gedaan.
Van de 35 deelnemers hebben nog 2 anderen hetzelfde gedaan. Zoals iemand met een Strabo kraan, die vond een Tiger in zijn doos...
 
Mooie service van die verkoper !

enne..."iemand met een Strabo kraan, die vond een Tiger in zijn doos..." toch altijd beter dan een kat in de zak :laugh:
 
Mooie service van die verkoper !

enne..."iemand met een Strabo kraan, die vond een Tiger in zijn doos..." toch altijd beter dan een kat in de zak :laugh:

EEn vliegende kraai vangt nog weleens wat...

Maar verder met de bouw, ik beperkte tijd en deze moet toch ergens de aankmnde 4 maanden klaar komen.

Dus in het kader van groen is groen. Ben ik weer helemaall terug bij Vallejo om mee te spuiten. De Ammo blijft lastig.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan