Hoofdsponsor

1/35 Opel Olympia Model 1937 [wip]

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.341
't Is weer van dadde, de drang naar iets nieuws heeft weer overwonnen.

Niet dat de vorige bouw stil ligt, zeker niet, maar in afwachting van de afwerking van het vorige project had ik nood aan iets nieuws, klein, niet te moeilijk, weinig of geen PE of resine. Na een uitgebreid onderzoek in mijn stash hield ik een aantal kandidaten over en uiteindelijk is het deze Opel Olympia geworden.

attachment.jpg

Kit Bronco, 1/35 van een "Stabswagen" in cabrio vorm. De decal optie voor een voertuig van de Organisation Todt gaf de doorslag vermits dit het enige is waar het minieme PE velletje voor gebruikt kan/mag worden (volgens de kit natuurlijk).

attachment.jpg

Duidelijke bouwbeschrijving

attachment.jpg

Geen motor voorzien maar wel een gedetailleerd interieur en een velletje PE

attachment.jpg

en banden bestaande uit 7 onderdelen per wiel.

Geen idee hoe vlot deze bouw zal gaan want volgende week ben ik er opnieuw van tussen maar we zien wel.
Heb het nodig om eens iets anders te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
O leuk, dat is meteen volgen!

Zoals je zegt, afwisseling is mentaal soms erg welkom.
 
afwisseling zo af en toe kan geen kwaad heel veel succes
 
interesse tot en met vind een leuke wagen
Suc6 met deze mooie kit
Marc
 
Mooi onderwerp afwisseling is wel soms eens leuk, maar deze projecten zie ik bij mij eerder een heel eind uitgesteld worden...
 
Zo'n voertuigen vind ik tof, het moeten niet altijd tanks zijn. Ik volg, succes.
 
Ja, laat komen Erwin want hier liggen er een paar klaar om te bouwen.
Vanaf maandag vlieg ik er terug in.
 
Bedankt aan de volgers.
@Pascal: dacht al dat er zo iets ergens bij jouw in de planning stond. Al 1 tip: opletten bij de ophanging, er steken enkele zeer fijne stukken tussen die je moet behandelen met "fingerspitzengefühl".
 
Het chassis en de ophanging steken in elkaar, nu nog enkel goed laten drogen vooraleer de veerstukken aan te brengen die de wielen onafhankelijk laten veren.
Ben hiervan verwonderd, lijkt mij een enigszins complex gegeven in vergelijking met de huidige ophangingen. De Olympia had blijkbaar vooraan geen bladveren maar wel een veersysteem tussen de wielpotten en de draagarm.
Ik hoop dat ik het hier goed uitleg want ik ben niet zo vertrouwd met autotechniek. Marc zal mij hier hopelijk wel in verbeteren.

attachment.jpg

Op de foto zie je aan de vooras aan linker en rechterzijde een soort haardroger-achtig onderdeel voorzien van twee gaatjes. in die gaatjes moet dan later het scharniersysteem aangebracht worden.

attachment.jpg

Voor de rest is het kleine chassis goed gedetailleerd. op de foto ontbreekt nog juist de uitlaat.
Het enige punt waar ik een klein beetje putty gebruikt heb was aan de benzinetank achteraan.

De bouwbeschrijving stelt voor om de bodemplaat in het voertuig en de zetels te schilderen in rood bruin. Ik ga pogen om in beide gevallen nog eens de chokotoff methode toe te passen ten einde de zetels een gebruikt uiterlijk te geven.
Maar eerst alles goed laten drogen.
 
Eerlijk ? Ik ben met dit systeem niet vertrouwd tenzij ik het van dichtbij kan bezien op de tekening van Peter word ik ook al niet veel wijzer ik denk dat het soort torsie systeem is
Toch wel interessant om te bekijken
Marc
 
Peter, je bent een redder in nood!
Gisteren meer dan een uur zitten googelen om foto's of tekeningen te vinden van de ophanging en niets gevonden en nu kom jij hier DE tekening brengen die ik nodig heb! Tx, tx, tx ...
Meteen al gezien dat mijn stukken iets te ver naar achteren staan dus de haardrogers terug afbreken en herplaatsen.
 
Peter, je bent een redder in nood!
Gisteren meer dan een uur zitten googelen om foto's of tekeningen te vinden van de ophanging en niets gevonden en nu kom jij hier DE tekening brengen die ik nodig heb! Tx, tx, tx ...
Meteen al gezien dat mijn stukken iets te ver naar achteren staan dus de haardrogers terug afbreken en herplaatsen.
Leuk om te horen Erwin :D ik vond het met de zoekterm "Opel Olympia 1937"
 
@ Peter: Had ook zoiets ingetikt en zelfs preciezer met de term ophanging er bij. Zo zie je maar dat eens rondvragen nooit slecht is hé.

@ Rudi: doen man, is een leuk karretje en zoals je ziet hebben we al weer iets bijgeleerd over de ophanging.

Vanavond mij bezig gehouden met het samenstellen van de achterbank en de bekleding ervan met chocotoff papier ten einde die gebruikte leder-look te krijgen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Vind het al met al nog zo slecht niet, moet natuurlijk nog geschilderd worden.

attachment.jpg

en het karretje even in dryfit. De wanden krijgen binnenin nog deurpanelen en alzo zal alles nog beter aansluiten.
 
@ Peter: Had ook zoiets ingetikt en zelfs preciezer met de term ophanging er bij. Zo zie je maar dat eens rondvragen nooit slecht is hé.




en het karretje even in dryfit. De wanden krijgen binnenin nog deurpanelen en alzo zal alles nog beter aansluiten.

Erwin van wat ik bemerkt als beheerder van een groep op facebook, dat Google.BE heel andere resultaten geeft dan Google.NL. Of dit aan google ligt of aan de providers weet ik niet. Ik heb wel bemerkt dat vele in Belgie zich rot zoeken en in NL het veelal resultaat bij de eerste 10 staan. Door middel van schermopnamen en dezelfde zoek opdrachten, heb ik samen met een andere beheerder dit een keer uitgediept hoe dat gaat me de zoek resultaten.
 
Een zak chocotoff overleefd hier geen dag:wub:
Toch en mooi resultaat.
 
Geweldig ziet het er uit nog een tipje , die toffees van den aldi daar gaat het ook mee hoor en daar zijn dan nog verschillende kleurkes in ( en smaken ) :D ^^
 
Ook hier smakelijke dramatiek in de vorm van prachtig verweerd leer :)

Buiten het fraaie effect...is dat niet wat erg luxe, deze stoffering op de bodem ?

De snoep zelf vind ik niet interessant, die papiertjes wel .... 😀😀
Wel... je weet nu waar de zoetigheid heen kan :)

zoete groete ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan