Hoofdsponsor

1/35 Opel Olympia Model 1937 [wip]

Mooi wagentje zeker als het door uw pollen komt , de Topolino interesseert me wel , reden ooit jaren terug ( vele ) had mijn buurman er ene en deze heb ik helpen uiteen halen en terug mee ineen gestoken een echt juweeltje bordeaux met zwarte spatbordjes en dat zou weer in mijn collectie passen , later heeft de man hem weggedaan en een Triumph TR3 gekocht prachtauto nu heeft de man niks meer alles weggedaan ( spijtig )
Erwin ge zijt toch weer goed druk bezig he
Marc
Misschien tot zaterdag
 
@ Roy: aan wat had je gedacht? Simca 5/Topolino , Austin Tilly, Opel Kadett, Mercedes 170, M151 Mutt, Jeep, noem maar op....

Als de keuze aan mij was, een Austin Tilly. Tweede keuze zou de Mercedes-Benz zijn.
 
Hoho, dat gaat nog een probleempje worden!

Coachke spreekt van een Topolino en daar heb ik 3 kits van (1 resin van Des Kit, 1 resin met open dak van Victoria Model en 1 Simca 5 van Tamiya)
Roy gaat voor de Austin Tilly en daar heb ik 4 kits van (1 op 1/72, 1 resin van ADV/Azimut, 1 van Tamiya en 1 van SKP Model)

Als kleurenkeuze ook geen gebrek: de 1/72 kit zou ik in Malta kleuren bouwen, de resin ADV als RAF voertuig, deze van SKP kan als voertuig gebruikt in Normandië en de Tamiya kit zou zelfs in de kleuren kunnen van de Prinses Irene Brigade.

Zou natuurlijk af en toe eens kunnen afwisselen want met het oog op een wedstrijd volgend jaar zou ik ook graag een paar Vietnam voertuigen bouwen.
 
Vietnam is ook een vergeten periode die toch wel wat heeft teweeg heeft gebracht.
Herinner mij als snotter de zwart wit beelden nog.
 
Hey,

Knap model geworden Erwin. Ik vermoed inzet in wedstrijd zaterdag.
Ben benieuwd...;)
 
Hey,

Knap model geworden Erwin. Ik vermoed inzet in wedstrijd zaterdag.
Ben benieuwd...;)

Vrees van niet Swaken want heb Murphy aan de deur gehad vandaag.
Had gisteren eindfoto's genomen en daarbij opgemerkt dat een bepaalde plaats niet goed geverfd was, iets waar jullie mij zeker een terechte opmerking voor zouden geven.
Daarom gisteren nog die plaats herspoten en dat was ok doch bij het verwijderen van de tape kwam de verf van het rechter portier mee en dat viel niet anders meer te herstellen dan door volledige strip van het portier en herspuiten.
Als hij te zien zal zijn volgende zaterdag dan zal het toch maar in de tentoonstelling zijn.
Ten andere, je kent mijn mening, met dergelijke kleine prutsen kan je toch niet winnen van tankgeweld op de wedstrijdtafels.
 
Ah, wie niet waagt...

Nooit leuk zo'n toestanden, zeker niet in deze fase
 
Gelukt !
Niet alleen het herspuiten maar ook het nemen van eindfoto's.

Voertuig uitgevoerd als in gebruik door de Organisation Todt welke onder meer de Atlantic Wall gebouwd hebben.
De nummerplaat is een civiele registratie beginnende met IS welke in Iserlohn (Nort Rhein Westfalen) zou uitgereikt zijn. Dit voertuig zal dus in Duitsland zelf opgevorderd zijn geweest.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende zaterdag 26/10 te zien in de tentoonstelling IPMS Gent op de AC19 te Deinze.
 
Erg mooi voertuig!

Wat jurering betreft, dat hangt af van de jury. Gewoon proberen, zou ik zeggen. Ik zou niet weten waarom deze niet positief gejureerd zou worden.
 
Erwin,

Inderdaad een heel mooi autootje geworden. De herstelling van het verfwerk lijkt mij toch wel goed uitgevoerd. Zelfs als je aangeeft dat een portier werd gerestaureerd is daar niet echt iets van te merken.
Ben benieuwd naar uw volgend projectje.

Mvg
airbus56
 
Erg mooi voertuig!

Wat jurering betreft, dat hangt af van de jury. Gewoon proberen, zou ik zeggen. Ik zou niet weten waarom deze niet positief gejureerd zou worden.
Helemaal mee eens.

Prachtig model van een prachtig autootje, dus waarom niet gewoon meedoen...
Ik heb in Lier eens een tractor in de wedstrijd gezet.
Deze was voor een dio bedoeld, maar mensen zeiden : op de wedstrijdtafel ermee man, gewoon doen !

Stond dat Lanz'je daar op een kaal plankje op de gevorderden tafel tussen Tigers en Shermans.... wat denkt u ?.... goud :ohmy::O

eremetaal is niet belangrijk maar wel leuk....Jenever can tell ;)
 
Heel succes met de wedstrijd, en een schitterend model geworden
 
Hey,

Zoals ik al schreef op fb, inzetten die handel. Je hebt hem prachtig herstelt, en in deze opstelling op een houten blokje, komt hij zeer mooi uit.
Doen, ik steun je... ;)
 
Inderdaad een mooi auto en goed opgesteld bravo.
 
Bedankt voor de aanmoedigingen en hij is uiteindelijk toch op de wedstrijdtafel beland.
Jammer genoeg viel hij niet in de prijzen maar niet getreurd, zal mooi staan op de stand en, wie weet, ooit nog als deel van een collectie Opel wagens ? Never say never.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan