Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 Revell LCM3 Landing craft & 4x4 Jeep - Pagina 6
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456
Weergegeven resultaten: 76 t/m 85 van 85

Discussie: Revell LCM3 Landing craft & 4x4 Jeep

Standaard

Veel beter Gerry.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Een mooi Jeepje Gerrie, ik zou zeggen, een generaal waardig

O, enne... leuk om weer eens een Jeep te zien met huifje. Zie je niet zo vaak.
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Hallo allemaal, het Jeepje is afgeraakt.
    De kleurtjes zijn wat aangepast en de verwering is beperkt gebleven tot de banden en wat stof.
    De 'chauffeur' moet nog wat gefinetuned worden, maar hier al enkele foto's.

En met aanhangwagen. Het is de bedoeling om daar nog wat attributen en dergelijke in te leggen.
    Daarvoor kijk ik al heel erg lang uit naar de beurs in Affligem volgende week.

In het vaartuig valt de Jeep nogal klein uit vind ik, daar komt dus een Sherman in de plaats.
    Ik weet nog niet of ik die nu al ga beginnen ( moet trouwens nog gekocht worden ) maar een verslagje komt er wel van.

Dit was (voorlopig) het einde van de LCM3.
    Ik ga nu nog wat proberen aan de figuurtjes die ik nog moet afwerken.
    Het is niet zo m'n ding en ik stel dat dan ook steeds uit, maar het moet een keer afgewerkt geraken hé.
    Grtz Gerry

Standaard

Gerry da hebt ge ferm gedaan , proficiat
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Heel mooi geworden knap werk
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Ben je van plan de aanhangwagen te vullen?
    Mooi bezig in ieder geval.
    Pascal

Standaard

Mooi resultaat.

Enige opmerking die ik heb is dat het niveau dat je haalt met de figuren niet in verhouding staat tot de boot & jeep.
    Het niveau van de figuren doet helaas afbreuk aan het niveau van boot & jeep.

Dit is niet negatief bedoelt hoor, het is een kwestie van je even te verdiepen in het schilderen van figuren. Figuur schilderen is nu eenmaal een ander verhaal dan 'hardware'. Vooral wat betreft gezichten, handen enz zijn hier een aantal technieken die niet al te moeilijk zijn maar toch een realistisch resultaat geven.

Ik kan je enkel aanraden om je even te verdiepen in volgend boek: https://documents.pub/document/verli...-painting.html

Ik pas deze technieken al jaren toe en ben steeds tevreden van het resultaat.

Vriendelijke groeten,

Dirk

Standaard

Ik vind de verwering van de boot geslaagd maar bij de Willy's is deze zeer sumier.
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Standaard

Bedankt voor alle toffe en nuttige reacties.

@Pascal, het is nog de bedoeling om iets in de aanhangwagen te doen. Daarvoor ga ik eens rondkijken op de beurs in Affligem.

@Dirk, aan de figuren is inderdaad nog wat werk. Hiervoor ga ik ook nog wat materiaal kopen op de beurs.
    Door het gebrek aan detail ( bvb de overgang tussen vest en broek is niet of nauwelijks te zien, enz ) is het niet zo makkelijk om schaduwen en highlights aan te brengen. Op filmpjes lijkt dat allemaal makkelijk, maar ....

@Rudi, de verwering van de Jeep is inderdaad zeer summier. Dit op aanraden van Erwin, het is namelijk de Jeep van een generaal en die zou steeds (relatief) proper zijn. Ik heb enkel de banden wat vuil gemaakt.
    Grtz Gerry

Standaard

Goed bezig Gerrie

Gewoon aan de slag met die figuurtjes,
    Niet teveel ineens willen kunnen,
    Tevreden kunnen zijn met wat al wel lukt,
    Afwerken naar kunnen en wat je ervaart en leert pas je weer toe bij een volgend werkstuk
    Laatst gewijzigd door Peter van Dijk; 07-10-19 om 22:19 Reden: toevoeging
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 23456

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten