Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 Revell LCM3 Landing craft & 4x4 Jeep - Pagina 4
Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Weergegeven resultaten: 46 t/m 54 van 54

Discussie: Revell LCM3 Landing craft & 4x4 Jeep

Standaard

Roy,
    ik heb wat zitten snuisteren in jouw Krupp Titan topic. Wat is dat een mooie motor geworden zeg, het zou zo een echte kunnen zijn.
    Als beginnende modelbouwer is dit toch een paar ( zeg maar veel ) niveautjes te hoog voor mij.
    Dat wordt nog veel oefenen en proberen, want met alleen lezen en filmpjes bekijken lukt het niet.
    Ik ben er ondertussen wel al achter gekomen dat verwering ed met enamel veel vlotter werkt dan met acryl. Je kan nagenoeg alles wat bvb niet goed is er achteraf terug afhalen.

De (eenvoudige) verwering van het landingsvaartuig is ook al wat gevorderd. Ik ben nog op zoek naar een plaats waar ik goede foto's kan maken, ik probeer die straks nog te uploaden.
    Grtz Gerry

Standaard

Hierbij de vorderingen van de verwering. Ik moet toch dringend op zoek naar een goede plaats om foto's te maken, kleine onderwerpen lukt wel maar voor deze had ik niet direct een geschikte achtergrond.

De zijkanten vind ik al best ok, op het dek is nog wat werk.

Suggesties zijn van harte welkom, zeker voor het dek want dat vind ik niet zo goed lukken.
    Ondertussen werken we verder aan de crew en de Jeep.
    Grtz Gerry

Standaard

Hier mijn suggestie: roest kruipt waar het niet gaan kan. Het zal niet automatisch stilvallen aan de waterlijn, neen, het zal doorlopen maar natuurlijk minder erg. De waterlijn komt ook af en toe boven water en dus loopt roest verder. Het is geen duidelijke demarcatielijn.
    Anderzijds zal er ter hoogte van de waterlijn een lichte algenvorming zijn, boven en onder de lijn, en dus zal je daar met enkele groentinten aan de slag moeten. Niet overdrijven, deze boten lagen niet constant in het water en werden ook redelijk goed onderhouden wanneer terug aan dek van grotere schepen.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Voor een eerste keer vind ik het helemaal niet verkeerd uitzien Gerry

Erwin geeft al goede suggesties, gestoeld op de praktijk oftewel uit het 'dagelijks leven' van zo'n boot.
    Probeer je in te leven in het object en hoe mens en natuur er mee omgaan, dat helpt bij plannen van de verwering.
    Het begrijpen van externe invloed op materie helpt met het kiezen van kleuren en de uitvoering van
    effecten zoals roest en vuil en hun aflopers.

Probeer ook eens olieverf. Mijn ervaring is dat dit iets makkelijker werkt dan enamel verf, vooral bij de meer subtiele of zachte effecten.
    Komt meen ik vanwege het fijnere pigment in olieverf.
    Enkele tubes met basiskleuren kost geen vermogen en doe je heel erg lang mee.

Vooral proberen eentonigheid te vermijden.
    Bijvoorbeeld :
    -roest komt voor in vele tinten, kan oppervlakkig zijn of gelaagd, is jong of oud,
    -laklagen verbleken, vervuilen, verslijten, worden hersteld (soms plaatselijk)

Inspiratie vind je overal, in de echte wereld, op plaatjes, in films, eigen belevenissen, werk van andere bouwers..

Mislukken kan eigenlijk niet, want alles wat je doet kun je van leren

Veel plezier
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

@ Erwin,
    het was niet de bedoeling om de roest net aan de waterlijn te doen stoppen, ik heb dat een centimeter of zo dieper doorgetrokken. Ik heb het gedeelte onder de waterlijn wel veel meer verdund doorgetrokken en er is inderdaad niets of amper roest te zien. Dat is makkelijk aan te passen.
    Aan de algen had ik ook niet gedacht, dat moet ik nog eens opzoeken hoe dat er juist op zit want mezelf kennende komt er anders veel te veel groen op.

@ Peter,
    Ik heb enkele potjes wash van Ammo Mig (enamel) maar voor de roest en de andere aflopers gebruik ik een oilbrusher. Ik heb dat ook als enamel bestempeld maar mogelijk komt dat meer in de buurt van olieverf. Ik heb daar maar enkele exemplaren van waaronder oa "rust". Je voelt 'm al komen hé, een roest afloper duuuus : de oilbruscher "Rust" gebruiken hé.
    Maar inderdaad, roest is niet 1 kleur. Ik begin nu stilaan te begrijpen waarom men daarvoor olieverf gebruikt, is makkelijk te mengen en de kleurmogelijkheden zijn eindeloos.
    Ik ga voorlopig nog even verder met de oilbrusher, dan heb ik die niet voor niks gekocht, maar ga eens uitkijken naar wat tubes olieverf.
    Grtz Gerry

Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding

Standaard

Foto’s ter referentie helpen altijd.
    * Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
    * Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
    * Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren, zodat je niets mist.

Standaard

Dit gaat zeker de goede richting uit. Ik vind de verwering erg overtuigend en realistisch. Ik volg ook de hierboven geschreven commentaren. Vooral ook de tip van Roy: foto's, foto's, foto's... Dat is de enige goede referentie en inspiratiebron, beelden van het echte ding.

Met betrekking tot de binnenkant, zeker niet vergeten daar ook modder, zand, steentjes enz te voorzien. Voertuigen die in en uit rijden laten zeker een spoor na van wat aan en tussen de banden / rupsen zit.

Succes met dit project,

Dirk

Standaard

Voor de eerste keer niet slecht hoor.
    Pascal

Standaard

Hey,

Ziet er inderdaad mooi uit die verwering.
    Persoonlijk zou ik hem nog meer 'verflauwen' zodat die opgaat in het volledige plaatje, maar da's persoonlijk natuurlijk.
    Voor je algenvorming zou ik opteren voor een groen/bruine filter die je rondom je 'waterlijn' zet.
    Heb ik ooit gedaan bij mijn diorama van de brengun carrier, iop de straatstenen die eveneens de scheiding waren tussen land en zee...

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten