Hoofdsponsor

1/6 POH #4, Harley Davidson verbouwing (Tamiya)

Peter van Dijk

Well-known member
Registered
Lid geworden
9 jan 2011
Berichten
3.013
Hi Guys :)

Nog maar een POH...

De andere POH topics moeten alweer gerepareerd qua foto's, maar
laat ik me daar maar niet door tegenhouden:dry:


Er was eens... 33 jaar geleden :

attachment.jpg

Ik reed al een paar jaar op een echte Milwaukee Vibrator toen ik er op een mooie dag vanaf gereden werd (gelukkig door een Ford ;))
Zat met een gipspoot thuis (gecompliceerde breuk), mocht en kon niet rijden... dan mooi tijd om eens te genieten
van zo'n dikke 1:6 Tamiya kit :yes(1):
Mooie kit ! en gezien mijn ervaring van toen redelijk netjes uit de doos gebouwd en geschilderd.

Eenmaal genezen pikte ik mijn 'Live to Ride, Live to Ride' leventje weer op en lag de modelbouw terug in de motteballen.
Ben dus wel nog een keer begonnen aan een verbouwing, maar andere leuke dingen trokken meer...

En nu ?
Dit model staat (samen met nog zo een H-D die ik ooit gebouwd ontving) in een vitrine kastje stiekem naar me te
lonken en al een jaar of twee liep ik me af te vragen waar toch die verbouwde dragpipes waren gebleven...
Af en toe haalde ik wat dozen en laatjes overhoop want ik wilde niet geloven dat ze pleite waren.

Onlangs heb ik ze gevonden op die andere Harley... die stond met de uitlaten aan de niet zichtbare kant, jeezz :nowink:....:laugh:

Dit is'm dus nu...onafgestoft en wel... wat ik ermee zou willen doen ?
Hardtail van maken, voorvork een klein beetje onderuit, open primaire aandrijving via een riem, kickstarter, suicide shift enz.
attachment.jpg

attachment.jpg

Zoals je kunt zien staat-ie nu op mijn bouwtafel......hotdamn tempting !! KY7Am0.gif

:wacko: keuzes :wacko:
 
Dat wordt weer een topicje om te volgen. Ik ben al benieuwd naar welke verbouwingen hier de revue zullen passeren.
 
Flink motortje op die schaal. Origineel houden (lees: verbeteren) zou ik persoonlijk het leukste vinden, maar custom is natuurlijk ook de moeite.
 
Nou Dany, ik zal eens kijken of ik afwisselend aan meerdere projecten tegelijk kan werken :8

Ik begrijp je Roy. En al rijd ik nu een trike met plenty plastic aan boord, een Harley met zoveel tupperware zal
van mij niet gauw de schoonheidsprijs krijgen....choppen dus !.....naar mijn smaak een hele verbetering :P

bedankt voor het reageren !

groetsels ;)
 
Wel Peter, zou ook eerder geopteerd hebben dat je hem (eindelijk) zou afwerken maar jouw kennende zal een verbouwing ook niet te versmaden zijn!
 
Thanks Erwin :)

Ik was wellicht niet duidelijk, maar dit model wás dus ooit netjes en compleet afgewerkt, hetzij zonder realistische verwering.
Het is dat ik uitgekeken was op de standaard Electra FLH 1200 met alle toeters en bellen dat ik een verbouwing startte.

Hier reed ik op begin jaren 90 :
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Als dit afgewerkt wordt, zal het er dan niet meer als een motor uitzien? Dit omdat je het bij "overige" geplaatst hebt. En omdat we bij jou natuurlijk nooit zeker kunnen zijn...
 
Inderdaad weet je het met mij nooit waar het heen gaat (áls het al ergens heen gaat) :$
Ben nogal wispelturig en van de hak op de tak...7PV5ZR.gif

Steven :
Als dit afgewerkt wordt, zal het er dan niet meer als een motor uitzien? Dit omdat je het bij "overige" geplaatst hebt.
Ik heb het hier in beginsel gepost als een gestrand project ter vermaak.

Wanneer ik serieus aan de slag ga met deze bike zal ik een verbouwverslagtopic starten in de sectie "motoren".
Het zal dus zeker blijven uitzien als een motorfiets :)
 
Oh, ik dacht dat het er wel speciaal uit zou zien als een drone ofzo...
 
Ik ben benieuwd wat hier van gaat bakken
 
Oh, ik dacht dat het er wel speciaal uit zou zien als een drone ofzo...

mmmmmmm.......:|....................een Harley Davidrone....heb plenty zooi voor zoiets :8
idee staat genoteerd, thanx mate :)

Heb wel eens een "Scary Drone" getekend... heeft echter geen Harley-Davidson aandrijving ;)
(ware grootte van tekening is 10cmX6cm)
attachment.jpg

Aris :
Ik ben benieuwd wat hier van gaat bakken
broodje hardtail ;)


Bedankt voor de belangstelling iedereen :)
 
Herken wel wat aan de bike (1:1) S&S, wide glide vork en niet te gek breed :) zie nog wel wat maar dat ben ik door de jaren vergeten hoe het heet, word ook al ouder merk ik lol
 
Herken wel wat aan de bike (1:1) S&S, wide glide vork en niet te gek breed :) zie nog wel wat maar dat ben ik door de jaren vergeten hoe het heet, word ook al ouder merk ik lol

:D tja Ron, ongebezigd "slang" wordt mistig op den duur ;)
Wat weet ik nog van de details van de fijnste Harley die ik ooit heb bezeten (letterlijk en figuurlijk).
De eigenaar voor mij was de 'Helse Engel' over wie de "Golden Earring" een song heeft gemaakt,

Een emmertje kilometers later een top tot teen revisie gedaan, zowel innerlijk als
uiterlijk (grootste deel zelf gedaan ook nog, mooie arbeid is dat :))
Zwart wit chroom alu look met ook vooraan een dik 16inch wiel.
De bike leek toendertijd wel wat op zoals het 1:6 model smoelt.
Na een tijdje rijden echter geraakte de bike in een serieuze rat-fase :D... nee dán krijg je aandacht !! :laugh:
Ik vond het wel best zo...chrome won't get you home baby tr8crT.gif

Specs na de revisie :

1200cc Shovelhead motor uit het ('beruchte') "AMF" tijdperk, alhoewel de krukas setup nagenoeg perfect in balans was ! :yeah:
Pittige nokkenas,
Hoog Prestatie zuigers,
Carter + Transmissiehuis glad geslepen, geschuurd, gepolijst en geparelstraald,
Hoog prestatie ontsteking,
Hoog prestatie vervroeger,
S&S carburator,
Oliedruk meter,
Superglide uitlaat met ingekorte demper,
"Performance Machine" remmen,
Hand gemaakt zadel + zitje (niet zelf),
Custom gedraaide risers,
Bates koplamp,
Turtle Tail achterspatbord,
Alle witte en zwarte delen zijn ge-poedercoat.

Was een echt fun beast ! veel leuke, hilarische en zelfs spectaculaire momenten mee beleefd :8
Toen ik de kans kreeg een Harley trike te scoren ben ik gezwind aan het poetsen geslagen voor een goede inruil prijs.
Met spuitbus de tanks en spatbord weer rood gemaakt en weer een 19inch voorwiel teruggeplaatst.
De getoonde plaatjes van de bike zijn genomen vlak voor ik ging onderhandelen over die vette trike.
Deze inleveren ging me wel iets aan het hart, maar die trike moest gewoon :P

Leuke herinneringen, komt allemaal weer terug door zo'n model :8

Old Bikers Never Die..... They Just Smell That Way 7CMHhx.gif
 
Hey :)

Stoute pantoffels aangeschoten en, enneh............ welnu, het is geschied...

xeKv5u.gif


attachment.jpg


Het demonteren duurde ± 2,5 uur.....het netjes neerleggen voor de foto duurde 6 uur :nowink:
De meeste lijmpunten konden met scalpel en mini schroevendraaiers los gewrikt zonder noemenswaardige schade.
Enkele delen zijn gebroken, maar (vooral door de grootte) makkelijk te herstellen of na te maken.

Nu eerst een plan bekokstoven wat ik nieuw wil en moet maken, aanpassingen, verbeteringen..
Ook maar eens één en ander aan Evergreen profielen en messing buisjes aanvullen.
In 1:35 kan ik me prima redden nog, maar voor deze iron horse heb ik meer van het dikke spul nodig.

Wordt vervolgd, maar nie hiero...
Een volgende update zal zijn in een nieuw topic in de afdeling "Motoren".

Leuk al dat er interesse voor is :)

Snoepie tot slot : een bouwverslag van eenzelfde Harley-Davidson die in detail tot steampunk hog wordt omgetoverd.
Bijzonder kundig, fantasierijk, artistiek en creatief stuk modelbouw !
Met erg veel foto's zodat 't bijna een foto SBS is...mmmmm ;)

Hier de link naar het bouwverslag.
Hier de link naar een foto set van het afgewerkte model.

Mazzels XQEIeV.gif
 
Wss een domme vraag , maar waar staat POH voor ?

Greetzzzz Modest.
 
Nou, die steampunk Harley is me wel een projectje !
Ben niet echt mega-fan van het genre, maar wat deze bouwer neerzet is gewoon indrukwekkend.
Dank om te delen.
Dirk
 
Ook mijn ding niet maar dat hoeft niet als het resultaat maar knap is en dat gaat u weer lukken .
 
Wss een domme vraag , maar waar staat POH voor ?
Domme vragen bestaan niet hoor ;)
Project On Hold (POH) bedacht ik voor een project dat is gestrand om wat voor reden dan ook.
Wel een serieus gestart en redelijk gevorderd project dat potentie heeft om voltooid te worden of op z'n minst terug opgepakt.

@ Dirk en Pascal,
De steampunk bike is ook niet helemaal mijn ding.... de getoonde bouwtechnieken echter zijn inderdaad prachtig en inspirerend om te bekijken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan