Hoofdsponsor

1/72 Revell Nashorn OOB

Vind die manier om die rupsbanden te maken en daar dan ook nog eens de loopwielen op te plaatsen een beetje raar, in ieder geval geen methode die ik al toegepast heb bij dergelijke kits. Zal vermoedelijk zijn om het schilderen te vergemakkelijken?

Ik heb het ook een keer gedaan zo en was inderdaad om wielen en tracks goed van alle kanten te kunnen schilderen.
Was in 1:35 van StuG III. Ging wel maar vond het samenstel nogal fragiel. Zal het niet gauw weer zo doen want :
Voor mij woog het gemak niet op tegen de 'stress' om het samenstel te breken en schilderen/verweren van loopwerk met tracks
aan het voertuig geplakt vind ik eigenlijk niet veel 'lastiger'.
Los schilderen kon ik wel overal goed bij, maar nauwkeurigheid vind ik hier (vanwege het werkterrein van tracks en wielen) geen
bijzondere vereiste. Dat lukt eigenlijk net zo goed wanneer tracks en wheels aan het voertuig geplakt zitten.

In deze schaal kan ik me wel voorstellen dat (zoals Silenoz het doet) het wél comfortabel werkt.
De omvang en massa is kleiner vergeleken bij 1:35 en heeft dus minder te lijden van in de hand nemen want buigt niet makkelijk door.
 
Mooie camos en een uitdaging om te schilderen.
 
Peter heeft het goed Erwin, ooit eens gelezen dat dit beter zou werken dan eerst de wielen schilderen, daarna de tracks en tenslotte alles proberen samen te brengen. Eens proberen, want er komen ook moeilijkheden bij kijken zoals het overal bij kunnen om te schilderen.. op grotere schaal bouw ik de tracks in secties, en kleef ik deze op de loopwielen of ga ik naar Fruil of iets dergelijks.

@Peter: op 1/35 zijn de stukken redelijk groot om zo te werken, maar in 1/72 zijn de tracks ook de helft dunner en minder breed dan van een 1/35, dus de fragiliteit blijft.. Ik zie wel hoe het loopt...
 
@Peter: op 1/35 zijn de stukken redelijk groot om zo te werken, maar in 1/72 zijn de tracks ook de helft dunner en minder breed dan van een 1/35, dus de fragiliteit blijft.. Ik zie wel hoe het loopt...
okee, voorzichtig aan dan...ben benieuwd hoe het je bevalt.
 
Ik ben er eindelijk aan toegekomen om met de verf in de weer te gaan...

Als basiskleur ben ik uitgegaan van darkyellow (XF-60) + buff (50%)

649788-11032-72.jpg


649785-11032-73.jpg


De uitstoters op het achterschild waren nog niet ok, dus... herbeginnen maar...
649786-11032-80.jpg


De wielen hebben ook nog een kleine touch-up nodig
649789-11032-16.jpg


Aan de gun-cradle ben ik ook begonnen met de details in te schilderen:
649790-11032-54.jpg


Net zoals aan de tracks... die ook nog een paar herstellingen behoeven...
649787-11032-75.jpg


Het schilderen van de tracks op deze manier valt redelijk goed mee eerlijk gezegd... sommige delen zoals de geleidingstanden zijn niet meer bereikbaar op het trek- en spanwiel, maar voor de rest...
 
Dat ziet er al goed uit Silenoz (als ik zo vrij mag zijn...waar komt die nickname eigenlijk vandaan?)

Mijn beleving van 50/50 DY+Buff is iets meer geel-achtig. Komt misschien omdat jij de basis nogal dun hebt gespoten (licht dekkend) ?
Geeft wel mooie variatie in de kleur. heb je daar bewust voor gekozen of is er een andere reden ?

Loopwielen los geraakt van de tracks ... vooral daarom hanteer ik deze methode dus niet meer..
 
Mooie update, jammer van het loslaten, veel succes met het herstellen
 
Thx. De foto is getrokken in een slecht verlichte ruimte, het lijkt meer groen/geler in het echt.

De naam Silenoz komt van 1 van de bandleden van Dimmu Borgir (Erkejetter Silenoz) en deze is een beetje blijven plakken..., in een ver verleden enorme fan van geweest, net zoals van Cradle of Filth, maar muziek staat nu meer op een laag pitje.
 
Laatst bewerkt:
Mooi verzorgd werk , ziet er mooi uit
Grt
Marc
 
De naam Silenoz komt van 1 van de bandleden van Dimmu Borgir (Erkejetter Silenoz) en deze is een beetje blijven plakken..., in een ver verleden enorme fan van geweest, net zoals van Cradle of Filth, maar muziek staat nu meer op een laag pitje.
Leuk om te weten, stevige bak geluid maken die Noren :D
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan