Hoofdsponsor

Anders / onbekend Project ombouw stalen vlet naar rc

Memphis

Well-known member
Registered
Lid geworden
13 jul 2019
Berichten
273
Dit is een project die veel tijd kosten maar dan heb je ook iets heel apart
de vlet is 1,3m lang weeg zo 30kg zonder rc

Zo heb ik de vlet gekocht
attachment.jpg attachment.jpg
Dus een behoorlijke taak om de romp en kap roest vrij te maken de rest volgt nog
 
de romp eenmaal roest vrij, dan met laag epoxy teer aan de buitenkant en de binnekant voorzien van laag rubber
opening achter gemaakt voor de roer. attachment.jpg attachment.jpg

nu nog de kap
 
zit nu ook laag epxy op de romp en de schroefas en roer zit er in
de kap heb ik nu in het wit met alu mishoorn en verlichting met stuur en ramen attachment.jpg attachment.jpg
hoten mast met mas licht LED en draaiende radar
 
aandrijving en versnelling met rvs schroefas en smering
attachment.jpg
 
te water gelaat voor de eerste keer
attachment.jpg
 
Een ferm model !

Wanneer je wil gaan varen moet er zeker iemand mee om het te water te laten ?
 
Zo die is flink groot, word al mooi eel plezier met de bouw
 
Metaal ?
Komt die rustig tegen ons Hulder-tje aanmeren ! ;)

Groetjes,
Swake
 
Oeps, deze heb ik ongewild gemist.
Toch nog een late reactie want voor het geleverde opknapwerk verdien je zeker en vast een grote pluim.
Ben je er al mee gaan varen, hoe vaart ze, wat weegt ze uiteindelijk en krijg je zulk prachtig gevaarte wel alleen in en uit het water????
 
Bedankt voor alle reacties, varen nog niet, wel waterdicht en getest, zonder de accu's rond de 30 kg maar dan zit de dek er nog niet op. De gewicht van de dek en accu's heb ik wel nodig om op de romp diep genoeg het water in te duwen.
Heb alleen geen tijd im verder te gaan met deze project.
 
De eerste print voor een windmeter met mijn 3d printer. attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
dat ziet er zeker en vast niet slecht uit.
Ik hoop wel dat de verbindings spaken sterk genoeg zijn. Persoonlijk zou ik deze niet geprint hebben en hiervoor een stukje messing draad genomen hebben.
Blijf vooral je onderdelen splitsen zoals je nu gedaan hebt, dit geeft een veel beter eindresultaat dan het onderdeel in 1x printen.
Veel succes met tekenen en printen van je onderdelen. Marc W
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan