Hoofdsponsor

1/24 Garage diorama [WIP]

Schaal 1/24 - 1/25

Firewolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 nov 2017
Berichten
398
Hallo iedereen

Mijn Indian Creek project was mijn eerste diorama ooit. En dat is me toen heel goed bevallen. Dus meer van datte, zou ik zeggen.

Ben nu al een tijdje aan het nadenken in welke richting ik voor mijn volgende diorama wil gaan. Aangezien alles wat met auto's te maken heeft toch nog altijd mijn voorkeur heeft, ga ik die tour op. Het wordt een garage. Misschien een beetje cliché, maar ik heb hierbij 2 doelen.

Ten eerste is het meer een "technisch" diorama. In plaats van rotsen, struiken, e.d. zal ik me hier meer kunnen richten op het maken van technische elementen, zoals kasten, gereedschap, een lasapparaat, en dat soort dingen. En technische spullen passen meer in mijn interesse sfeer en achtergrond. Dit soort garage spullen zijn op schaal ook wel te koop, maar ik wil ze zoveel mogelijk gaan scratch builden en daar zit mijn uitdaging.

Ten tweede wil ik dit diorama ook gaan gebruiken als "standaard" achtergrond bij mijn fotoshoots van mijn automodellen die ik maak. Lijkt me leuker dan altijd de modellen te fotograferen op de keuken- of tuintafel... ;)

Welke richting wil ik uitgaan? Om te beginnen, niet al te groot. Is niet mijn bedoeling een uitgebreide autowerkplaats voor 8 auto's met bruggen en een lakcabine te maken. Misschien ooit, maar eerst leren stappen.
Een prachtig voorbeeld trouwens, vind ik de volgende op schaal 1/18:
Maar dat is voor binnen enkele jaren...

Ik ga in eerste instantie voor een garage van een hobbyist thuis. Dus qua afmetingen ga ik me baseren op een ruimte van ongeveer 6m x 5m; dat is ook de grootte van mijn eigen garage. Maar qua invulling dan niet met allerlei niet-auto rommel, maar volledig gericht op een hobbyist die aan zijn wagen / oldtimer sleutelt. Laat ons zeggen, zoals ik graag mijn eigen garage zou zien... ;)

Heb nog geen eigen beeldmateriaal, maar wie toch een beetje de sfeer wil opsnuiven, kan op mijn Pinterest kanaal even kijken... daar ben ik alvast referentiemateriaal aan het verzamelen...
https://www.pinterest.com/frankvangeirt/garage-dioramas/

Wordt vervolgd... (na mijn weekje verlof in Berlijn volgende week)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk plan ! referentiefoto's van modellen heb je al voldoende, misschien wat detail foto's maken of verzamelen
van details in echte werkplaatsen.
Bijvoorbeeld oude olievlekken op stenen vloer, verweerd gereedschap en machines.

ik zeg : leef je uit oNYSjg.gif
 
Beste Modest het mooiste garagedio dat ik ken uit onze lage landen is deze van Crazy Richard een echt oude atelier met alles erop en eraan was te bezichtigen bij Brouwers , heb hem opgezocht maar alle beelden zijn weg
Ik ga het op een andere manier eens proberen , ikzelf kon er niet genoeg van krijgen om naar te kijken echt waar het verveelde me nooit
Je kan dat soms hebben , je kijkt naar een dio en denkt ik heb alles gezien maar bij Richard niet achter elk hoekje of kantje kwam er iets tevoorschijn werkelijk de moeite om inspiratie op te doen

Ik ga eens kijken of ik iets kan terug halen
Grt
Marc
 
Ik volg,ben benieuwd hoe het gaat worden.
Marc S.
 
Altijd tof zulke projecten.
 
Hier kijk in ook naar uit ! Zou graag zo iets hebben om mijn militaire voertuigen in te plaatsen, soort hangar annex garage.
Ideeën genoeg maar ze uitvoeren is iets anders.
 
Heel veel succes en plezier met de bouw
 
Vandaag in mijn eigen garage een opruimactie gehouden. Was dus ook een goed moment om ze eens op te meten. Op basis daarvan even snel op schaal 1/24 een papieren mockup gemaakt.

48665520902_0989ef08de_c.jpg
 
Mooi ! het begin is er :) en is weer eens wat anders dan RUDD...nu RIDD ;)
 
Ga dit met belangstelling volgen.
 
Ik ook , heb er een kleine ervaring mee heb er zelf al drie gebouwd , dus als je met een vraagje zit
Marc
 
Beste Firewolf,

Uw nieuw project lijkt mij (ook voor bouwers die niet in de branche “auto’s en aanverwanten” thuis zijn) een zeer interessant item om te volgen omdat het zoveel mogelijkheden biedt.
Toch een kleine opmerking. Indien je dit diorama wil gaan gebruiken als “standaard” achtergrond voor fotoshoots lijkt de basis die je als uitgangspunt neemt (mock-up) nogal klein.
Voor de rest zal ik met zeer veel interesse de vorderingen volgen.

Mvg
airbus56
 
Ik moet Airbus gelijk geven wil je iets maken om uw voertuigen in te fotograferen kom je zo bedrogen uit je krijgt nog te veel neveneffecten van hetgeen buiten de garage komt , als ik van u was zou ik zo al eens foto's nemen en je zal zien dat het niet is wat je wil
Er bestaat een achtergrond van een garagepoort met een stuk vloer voor en dat is wel knap , maar dan zit je altijd met dezelfde achtergrond
Suc6 ermee
Marc
 
Was vandaag in de hobbyshop voor wat verf en zag deze kit liggen. Ideaal om ook dit project nieuw leven in te blazen.

50915169317_c85f9ae0b7_c.jpg
 
Tjeins da kende ik niet zal wel een oud kitje zijn , maar toch een ok setje tof
Marc
 
Tjeins da kende ik niet zal wel een oud kitje zijn , maar toch een ok setje tof
Marc

Is eigenlijk geen oud kitje. Is van 2019.

Een kleine update. Het grijs/blauwe kastje is van scratch één van mijn eigen kasten op schaal nagebouwd; de deuren moeten nog handvaten krijgen. De andere elementen komen uit de kit.

51040558706_cc1db5c848_c.jpg
 
Wow hier kan je alle kanten mee uit ik kijk er naar uit hoe het er gaat uitzien
Suc6 makker
Marc
 
mooie basis accessoires om mee van start te gaan.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan