Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 Garage diorama [WIP]
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: 1/24 Garage diorama [WIP]

Standaard 1/24 Garage diorama [WIP]

Hallo iedereen

Mijn Indian Creek project was mijn eerste diorama ooit. En dat is me toen heel goed bevallen. Dus meer van datte, zou ik zeggen.

Ben nu al een tijdje aan het nadenken in welke richting ik voor mijn volgende diorama wil gaan. Aangezien alles wat met auto's te maken heeft toch nog altijd mijn voorkeur heeft, ga ik die tour op. Het wordt een garage. Misschien een beetje cliché, maar ik heb hierbij 2 doelen.

Ten eerste is het meer een "technisch" diorama. In plaats van rotsen, struiken, e.d. zal ik me hier meer kunnen richten op het maken van technische elementen, zoals kasten, gereedschap, een lasapparaat, en dat soort dingen. En technische spullen passen meer in mijn interesse sfeer en achtergrond. Dit soort garage spullen zijn op schaal ook wel te koop, maar ik wil ze zoveel mogelijk gaan scratch builden en daar zit mijn uitdaging.

Ten tweede wil ik dit diorama ook gaan gebruiken als "standaard" achtergrond bij mijn fotoshoots van mijn automodellen die ik maak. Lijkt me leuker dan altijd de modellen te fotograferen op de keuken- of tuintafel...

Welke richting wil ik uitgaan? Om te beginnen, niet al te groot. Is niet mijn bedoeling een uitgebreide autowerkplaats voor 8 auto's met bruggen en een lakcabine te maken. Misschien ooit, maar eerst leren stappen.
    Een prachtig voorbeeld trouwens, vind ik de volgende op schaal 1/18: https://www.youtube.com/watch?v=ducG-PKWtHY
    Maar dat is voor binnen enkele jaren...

Ik ga in eerste instantie voor een garage van een hobbyist thuis. Dus qua afmetingen ga ik me baseren op een ruimte van ongeveer 6m x 5m; dat is ook de grootte van mijn eigen garage. Maar qua invulling dan niet met allerlei niet-auto rommel, maar volledig gericht op een hobbyist die aan zijn wagen / oldtimer sleutelt. Laat ons zeggen, zoals ik graag mijn eigen garage zou zien...

Heb nog geen eigen beeldmateriaal, maar wie toch een beetje de sfeer wil opsnuiven, kan op mijn Pinterest kanaal even kijken... daar ben ik alvast referentiemateriaal aan het verzamelen...
    https://www.pinterest.com/frankvange...rage-dioramas/

Wordt vervolgd... (na mijn weekje verlof in Berlijn volgende week)
    "Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Standaard

Ik kijk ernaar uit.

Grteetzzzzz Modest.

Standaard

Leuk plan ! referentiefoto's van modellen heb je al voldoende, misschien wat detail foto's maken of verzamelen
    van details in echte werkplaatsen.
    Bijvoorbeeld oude olievlekken op stenen vloer, verweerd gereedschap en machines.

ik zeg : leef je uit
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Beste Modest het mooiste garagedio dat ik ken uit onze lage landen is deze van Crazy Richard een echt oude atelier met alles erop en eraan was te bezichtigen bij Brouwers , heb hem opgezocht maar alle beelden zijn weg
    Ik ga het op een andere manier eens proberen , ikzelf kon er niet genoeg van krijgen om naar te kijken echt waar het verveelde me nooit
    Je kan dat soms hebben , je kijkt naar een dio en denkt ik heb alles gezien maar bij Richard niet achter elk hoekje of kantje kwam er iets tevoorschijn werkelijk de moeite om inspiratie op te doen

Ik ga eens kijken of ik iets kan terug halen
    Grt
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Dat lijkt mij een leuke tpic om te volgen. Hier kan je heel ver in gaan. Ben benieuwd
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Standaard

Ik volg,ben benieuwd hoe het gaat worden.
    Marc S.

Standaard

Altijd tof zulke projecten.
    Pascal

Standaard

Hier kijk in ook naar uit ! Zou graag zo iets hebben om mijn militaire voertuigen in te plaatsen, soort hangar annex garage.
    Ideeën genoeg maar ze uitvoeren is iets anders.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Heel veel succes en plezier met de bouw
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten