Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/12 Honda RA273 formule 1 (1967) - Pagina 2
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 41

Discussie: Honda RA273 formule 1 (1967)

Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding

Standaard

Vlog 3: valse start*
    - Bespreking van reacties
    - Een groot probleem, nog voordat de bouw begint...
    - Karmijn tapt een mop en geeft haar mening over het model

* In de haast is de titel in het titelscherm verkeerd weergegeven

Standaard

Ik schuif mijn stoeltje bij. Vind YouTube een ideaal platform om bouwverslagen te volgen en diverse tips te leren. Dus ik ga blijven kijken.

Jammer van de ontbrekende sprues, maar een geluk dat je ze toch nog hebt kunnen vinden. Veel succes met de kit. Ik kijk uit naar het vervolg.
    "Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Standaard

Beetje zuur van de bijkomende kosten, maar liever dat dan de kit niet compleet hebben.

Goeie tip om dozen op inhoud te controleren.
    Ik weet dat wel, maar doorgaans vertrouw ik (domweg) de koopwaar die wordt aangeboden en controleer dus niet.
    Dit zal een knoop in mijn zakdoek moeten zijn voortaan !

veel bouwplezier allebei
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Ik schuif alvast een stoeltje bij als er nog plaats is.
    Mooi project...
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las", OL49 Poolse Stoomloc
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

"Hij lijkt een beetje op een racewagen" super opmerking

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

papiermodelbouw.forum2go.nl

Standaard

Roy, Ik zag dat nog niemand een compliment gegeven had over je badkamer, nu dat ga ik ook niet doen, maar mooi is hij wel.

Karmijn ben je behalve tanden ook al kiezen kwijt? Je heb er lekker de vaart in. Mijn dochter(tje) was ooit gevallen toen ze 3 was, kinderboven tanden weg. Wat was die blij dat ze eindelijk tanden kreeg. Toch moet er iets aan de vlog veranderd worden, namelijk eerst jij aan het woord en vertellen, en daarna je papa. Verder klopt het wel, jij het laatste woord.

In bad doen van bouwkits, meestal vergeet ik het, maar voordat ik ga verven gaan ze wel in bad, tijdens het bouwen heb ik hulp gehad van de honden en de katten, meestal ook wat haren er tussen gekleefd. Dan helpt een bad ook.
    Hele mooie vlog, hoe zat het nou met die tractor? Er zitten er tussen dat is echt een crime, zoiets heb ik ook aan de kant gelegd. Nee Roy niet de Belorus. Die van Heller.

PS ik luister niet maar lees de ondertiteling
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Jammer van de sprues. Meestal kan je deze via de importeur nabestellen, ook niet goedkoop, let wel.

De decals mochten die te geel zijn, als je even zoekt online is er dacht ik een Spaanse firma die vervangdeals maakt voor zo'n kit. Zou ik even moeten opzoeken....

Standaard

Nou heerlijk weer om te kijken en oh ( ik weet dat je dit net zo graag hebt ) wat zonde van de ontbrekende onderdeeltjes , maar aah wat leuk dat je toch hebt kunnen vinden
    En wat Aris betreft ik denk dat je van zo een oude dame niet veel meer zal kunnen bestellen he
    Wat Karmijn betreft in 1 woord " zalig " hier bij ons thuis met woorden onze kleindochter vind dat allemaal wel mooi maar interesse neen , heb haar zo twee van die gele bananen figuurtjes gekocht ( ben de naam ook weeral kwijt ) eentje ervan heeft ze deels meegemaakt de andere ligt nog bij mij
    Wat de vlog betreft leuk om te bekijken ik volg
    grt
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Durf het haast niet schrijven maar zie alleen zwarte vakken dus ben aan het zoeken welk programma er ontbreekt op mijn laptop.
    E aan de reacties te zien mis ik hier iets
    Pascal

Standaard

Vlog 4: knippen en schuren
    - Verrassing voor Karmijn: ze krijgt een grotere rol in de bouw
    - Knippen van geselecteerde onderdeeltjes uit het gietraam
    - Schoonmaken (mes / schuurstick) van de onderdeeltjes

(Als je een zwart scherm ziet, klik dan hier: https://www.youtube.com/watch?v=RaD7XB1uCMI)
    Laatst gewijzigd door Roy vd M.; 12-07-19 om 22:58

Standaard

Zo, dat gaat snel op die manier. Goed gevonden om de reacties te bespreken terwijl op de achtergrond het bouwprocess aan de gang is. Prima concept.
    Dirk

Standaard

Leuk in elkaar gezet deze aflevering en dat Karmijn de Honda gaat bouwen is een leuke verrassing
    Met jouw supervisie komt het vast dik in orde, ik kijk al uit naar de volgende aflevering...

Ik huiverde licht toen je Karmijn voor deed de scalpel te gebruiken, maar
    gezien er geen bloed gevloeid is bewijst dat de jonge bouwster een goed leerlinge is.

Ik gebruik NOOIT een scalpel om onderdelen van een sprue te halen.
    Een sprue cutter van Xuron is veel veiliger en knipt bijzonder secuur en netjes. Een absolute aanrader !
    Voor lastig te verwijderen onderdelen gebruik ik een ultra fijne zaagje.

Veel bouwlol samen
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Mooie verrassing voor de meid, die was even met mond (bijna) vol met tanden.

Standaard

Dank je wel Bart, je ziet dat Karmijn het zich later pas realiseert!

Bespreking van de andere reacties vindt plaats in de nieuwe vlog:

Vlog 5: het motorblok lijmen
    - Het bouwplan bestuderen en begrijpen alvorens te lijmen
    - Dryfitten alvorens te lijmen
    - Lijmen met liquid poly

(Als je een zwart scherm ziet, klik dan hier: https://youtu.be/SJVEYc-i410)

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten