Hoofdsponsor

1/12 Honda RA273 formule 1 (1967) [wip]

Roy vd M.

Administrator
Administrator
Lid geworden
13 apr 2014
Berichten
9.960
Na de verbouwsores (badkamer-problemen) ligt mijn hobbyhoek er nog steeds verlaten bij. Aan het Delage-project wil ik me momenteel niet zetten omdat dat bijzonder veel van mijn concentratie vergt en ik daar nu niet zoveel zin in heb. Dat komt zonder enige twijfel weldra wel weer terug. Voor de tussentijd waag ik mij aan een out of box-bouw (met enkele kanttekening, zie video) die ik net als het Delage-project in vlogs zal vormgeven. Groot verschil: de vlogs doe ik in het Nederlands.

Vlog 1: inleiding
- Introductie
- Karakter van de vlogs
- Kijkje in de doos en instructies

 
Mooie vlog, heel veel bouwplezier en succes
 
Ferm beest, bijna zonde voor een OOB, vooral met die motor, maar die volg ik met veel interesse...
 
Ben 1 en al interesse
Suc6
grt
Marc
 
Leuke eerste aflevering Roy :)

Ik kan me goed voorstellen dat je nu eens zin hebt een model te voltooien en wel binnen afzienbare tijd. Gewoon 'effe lekker plakken' :yumyum:
Mooie old scool F1 racer en je zult er vast veel plezier aan beleven, ook al is het een oude kit.

Wat me opviel aan de onderdelen is de neus van de wagen. Die is uit één stuk, en dat zonder "slide mold" technologie !
Zegt alweer wat over de aandacht die Tamiya besteed aan hun kits (altijd al).
Het zou me dan ook niet verbazen dat deze kit juist erg goed is vanwege de eerste van een nieuwe lijn modellen destijds.

Tamiyaans groetje :D
 
Laatst bewerkt:
Mooie intro vlog Roy en veel succes gewenst bij de bouw van deze mooie kit.
 
Vlog 2: wasserette
- Bespreking van jullie reacties tot nu toe
- Uitleg van het gietproces van een plastic kit
- Waarom en hoe moeten de onderdeeltjes schoongemaakt worden?
- Het schoonmaken in beeld

 
nu met Karmijn de tovenaarsleerlinge ;) en ik begrijp nu ook waar de verbouwing voor nodig was ;) :D (wel mooi geworden !)

Mijn ervaring met sprues in bad doen : van de tientallen gebouwde modellen heb ik er misschien 5 vooraf in bad gedaan.
Ongewassen modellen hebben me tijdens schilderen spuiten en verweren nog nooit problemen gegeven.
Ik geloof er gewoon niet in, maar zal het ook niemand afraden.

Tip : tijdens afspoelen voor de zekerheid iets van een zeefje over de afvoer plaatsen, je weet maar nooit...

smetteloos groetje :):
 
Alles begrepen in verband met het oob bouwen.

Had ook al het idee: moet je daarvoor een nieuwe badkamer? ;-)
Wel mooi geworden trouwens...

Ik deel Peters mening in verband met het wassen, zelf wacht ik liever tot voor het spuiten, je vingers maken het model toch weer vettig telkens je het vastneemt. Dan eventueel onder de kraan, of bij vele tere deeltjes met de airbrush een laagje isopropyl of formule MC als ontvetter erover.

Denk wel dat je je sidekick iets meer gaat moeten betalen, die steelt de show ;-)
 
Wel beste lezertjes tegenwoordig gaat bij mij toch ook alles in de afwaskom hoor , een tijdje geleden toch problemen gehad bij het verven de verf trok gewoon in visogen bij elkaar , het was toen welextreem , na het afwassen was het ok , het kan trouwens geen kwaad he want siliconen waar ze de mallen mee inspuiten is een vuiligheid
Juist voor het vereven maak ik alles toch ook weer zuiver
Geweldig Roy en de badkamer is een plaatje hoor het heeft zich geloond van te wachten en de miserie die je er gratis bij gekregen hebt geniet er van
Hop naar een volgende Vlog
Marc
 
Leuke manier van presenteren, zal best nog een klus zijn om zo'n vlog te maken Roy :O
Wat me in de vlog opviel, als audiofiel, dat het geluid alleen maar op de linker box te horen is in de introductie vlog.
Ook in deel 2 is dat zo tot de badkamer scene, vanaf dat moment is het stereo, iets veranderd in het geluid?
Niet bezwaarlijk maar viel me gewoon op :D

Het is wel een mooie auto om te zien maar in werkelijkheid heeft deze natuurlijk niets gepresteerd.
( Beetje de Williams van 1964 t/m 1968 :laugh::laugh::laugh: )

Succes met de bouw die ik als F1 fan zeker zal volgen.

Fred
 
Leuk concept je vlogs. Dit zijn zeker 'tijdsvreters' om in elkaar te stoppen. Maar tegelijk laat het je toe om veel informatie in een korte periode te bundelen.
Ik heb beide filmpjes met aandacht bekeken.

Inzake je OOB project kan ik je zeker volgen. Super detaillerings projecten zoals je Delage nemen een zee van tijd in beslag en een eindresultaat is bijgevolg moeilijk in te schatten in de tijd. En men wil af en toe toch eens een project afwerken. Dus een OOB verhaal kan ik 100% volgen. En met je vriendelijke en behulpzame assistente Karmijn zal dat zeker een plezier zijn.

Succes met deze, ik volg met aandacht.

Dirk
 
Ook bij mij krijgt alles een badje maar vind het zeker niet slecht om het nog eens in de kijker te zetten.Heb beide filmpjes bekeken en vind het wel een leuke manier van presenteren.Ik kijk al uit naar het volgende filmpje.
Marc S.
 
Opnieuw mooi uitgelegd en een mooie badkamer Roy!
Persoonlijk geloof ik ook niet (meer) in dat wassen tenzij dat de plastiek echt vettig aanvoelt bij het openen van de verpakking. Kan je hebben met van die oude ex-Oostblok toestanden.
Beter op het einde van de bouw het vettige van de vingers weghalen met een wattenstaafje.

Jouw 1/12 kit heeft er mij aan herinnerd dat ik hier nog de Datsun 240Z van Tamiya liggen heb.
Heb ik gekregen van iemand die er aan begonnen was maar, na jaren in de schuur te hebben gelegen, toch besloot om deze weg te doen.
Zou wel eens een mooi model kunnen worden maar dan in de civiele versie want de race decals zijn totaal verstorven.
 
Vlog 3: valse start*
- Bespreking van reacties
- Een groot probleem, nog voordat de bouw begint...
- Karmijn tapt een mop en geeft haar mening over het model

* In de haast is de titel in het titelscherm verkeerd weergegeven

 
Ik schuif mijn stoeltje bij. Vind YouTube een ideaal platform om bouwverslagen te volgen en diverse tips te leren. Dus ik ga blijven kijken.

Jammer van de ontbrekende sprues, maar een geluk dat je ze toch nog hebt kunnen vinden. Veel succes met de kit. Ik kijk uit naar het vervolg.
 
Beetje zuur van de bijkomende kosten, maar liever dat dan de kit niet compleet hebben.

Goeie tip om dozen op inhoud te controleren.
Ik weet dat wel, maar doorgaans vertrouw ik (domweg) de koopwaar die wordt aangeboden en controleer dus niet.
Dit zal een knoop in mijn zakdoek moeten zijn voortaan !

veel bouwplezier allebei ;)
 
Ik schuif alvast een stoeltje bij als er nog plaats is.
Mooi project...
 
"Hij lijkt een beetje op een racewagen" super opmerking:laugh::laugh:

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan