Hoofdsponsor

1/12 Honda RA273 formule 1 (1967) [wip]

Vind de foto's ook gemakkelijker om op terug te vallen en kan rechtstreeks kijken uit modelbouw topic .(mijn browser laat geen vergroting toe maar is niet nodig en kan goed volgen.)
 
Pascal, ik zal wellicht iets gaan doen met de screenshots om als referentie te gebruiken. Het zijn echter slechts momentopnamen uit de vlogs en ter plekke wordt een en ander geillustreerd en toegelicht. Ik zal in de referentiebundeling, hoe die er dan ook uit komt te zien, verwijzingen maken naar momenten in de video's.

Morgen om 19:00u. gaat de nieuwe vlog in première. Ik heb het al gezegd, dit wordt een bijzondere aflevering met veel vooruitgang. Er is dan ook veel te bespreken, reden dat de video ruim 23 minuten lang is. Binnen die tijd worden (zoals het er nu op lijkt) tussen de 35 en 40 tips gegeven. De eerste 17 heb ik in het voorgaande al getoond.

Dit is hoe ver we aan het einde van de vorige vlog waren:

48892211113_9f980b1906_b.jpg

En dit is hoe het project er aan het aan het einde van de 20e vlog bij staat:

48892892422_409d7f63e8_b.jpg

Ik hoop dat jullie er zin in hebben en dat er morgen rond 19:00u. of zelfs een kwartier tevoren wat forumleden ons komen aanmoedigen en de video komen bekijken! Karmijn en ik zullen present zijn op de naast de video te plaatsen Youtube-chat. Morgen plaats ik de link. We zijn erg benieuwd wat jullie van de voortgang vinden...
 
Lang verwacht...nu komt-ie dan... ik heb wel zin in 23 minuten afkijken en opsteken ;)

Wel jammer van de spoiler Roy, nu heb ik het einde al gezien...
 
Als ik die niet liet zien, zouden mensen het misschien niet de moeite vinden om te komen kijken.

De modelbouwwereld moet volgens mij echt nog de waarde van YouTube gaan inzien en onderkennen dat het bekijken van video’s een toegevoegde waarde kan hebben t.o.v. het bekijken van foto's met tekst. Verreweg de meeste modelbouwgerelateerde kanalen hebben weinig volgers en views, dat van ons inbegrepen. Ik blijf ervan overtuigd dat de toegevoegde waarde er is... je ziet en leert vaak meer als je de technieken in actie ziet. Daarom vind ik zo'n lijstje met screenshots & tips niet zaligmakend, zoals ik al schreef.

Maar merkwaardig genoeg, daar waar bepaalde Youtubers grote aantallen dagelijkse of wekelijkse volgers trekken met feitelijk niet zoveel bijzonders te weten een inkijkje in hun leven of iets dergelijks, daar zijn modelbouwers (ik hoop niet alleen voor mezelf te spreken wanneer ik zeg dat die veelal meer over hun hobby zouden willen leren, beter zouden willen worden) veelal te gemakzuchtig om zo'n filmpje (helemaal) te bekijken. De interesse lijkt afwezig. Ik heb zelfs commentaren gehad als 'mooie video!' waarvan ik uit Youtube analytics kan opmaken dat die persoon de video in werkelijkheid niet heeft bekeken. Lief bedoeld om dan toch dat oneigenlijke compliment te geven, maar het toont wel aan hoe snel er doorgeklikt wordt. Ik vind het sowieso raar dat modelbouwers veel meer tijd spenderen, ook op dit forum, aan het bezoeken van beurzen, het kopen van kits, het lezen van referentieboeken, het het praten op dit forum over offtopic zaken (hoewel een aantal erg interessant is, bijvoorbeeld de D-Day feiten zoals opgetekend door Erwin; maar toch)... in plaats van het aandachtig lezen van bouwtopics (ik heb het overigens niet over die van mij), om nog maar te zwijgen van.... te bouwen. Dat laatste lijkt een lage prioriteit te hebben voor veel modelbouwers, ook op dit forum. En áls er al eens iets wordt gebouwd, dan is de gemiddelde bouwer enkel bezig met zijn eigen topic en neemt niet de moeite andere topics van reacties te voorzien. Zo krijg je een erg individualistisch ingesteld forum, waar ik persoonlijk niet heel blij van word.

Nu ik meteen bijna iedereen heb beledigd (want bijna iedereen zal zich door de bovenstaande woorden aangesproken kunnen voelen... ik bedoel het echter zeker niet zo zwaar maar zet de dingen graag scherp aan), wil ik ook wel zeggen dat dit wellicht mijn laatste project op het forum is. Ik voel of voelde me erg betrokken bij het forum, heb er jaren deel van uitgemaakt, zou als ik ooit admin was geweest talloze ideeën hebben gehad om de activiteit en ook enigszins de kwaliteit naar een hoger niveau te tillen, maar vind het eigenlijk meer een praatforum dan een echt modelbouwforum geworden intussen. Veel ijzersterke bouwers zijn inmiddels verdwenen, dus als ik nog iets leer is dat incidenteel. En ik heb echt nog wel genoeg te leren! Dit Youtube-project is iets waar ik veel energie ingestoken heb en ik merk met de nodige teleurstelling dat de echt grote interesse er niet is, behalve van een paar fervente volgers die ik zeer waardeer, die zo nu en dan ook zeggen iets ervan te hebben opgestoken en die benieuwd blijft naar de voortgang. Ik had al in een vroeg stadium besloten de vlogs tot het einde te zullen volbrengen, mits Karmijn de interesse zou blijven behouden, en dat zal ik ook doen. Maar deze poging om de dingen op een naar mijn idee prettige en intuïtieve manier te tonen, is alom niet helemaal geworden wat ik ervan had gehoopt.

Nu de nieuwe forummeeting is aangekondigd en ik Karmijn in het vooruitzicht had gesteld dat ze haar model met trots zou kunnen tonen aan medebouwers, hebben we ons tot doel gesteld om de Honda vóór die meeting af te ronden en langs te komen. Dat zal dan ook misschien mijn afscheid van het forum worden, hoewel ik er nog niet 100% over uit ben. Misschien zijn er wel plannen om iets te veranderen, als ik niet de enige ben die het omschrevene waarneemt. Overigens is dit allemaal niet dramatisch of zielig bedoeld... het is gewoon zo, dat het forum waar ik mij eerst zeer goed in thuis voelde en waar ik de mooiste dingen voorbij zag komen, is verworden tot -zeer overdreven gezegd- een praatclub met hier en daar een verdwaald bouwtopic, welk dan weinig wordt bezocht en nog minder met aandacht wordt gelezen, om nog te zwijgen over inhoudelijke reacties.

Dus daarom post ik dat plaatje, dat niet eens een teaser is. Het is inderdaad het resultaat van de noeste arbeid tegen het einde van de 20e vlog aan. Maar wellicht zet het door jou, Peter, gewraakte plaatje dan wél aan tot kijken, om erachter te komen hoe wij in 23 minuten van dat gespoten binnenzijde-onderdeel tot een compleet gerede body met decals, 2K-vernis en zelfs al de eerste details zijn gekomen. De laatste première was er niemand komen kijken/chatten en ik vond dat best moeilijk uit te leggen naar Karmijn toe, die me vroeg waarom er maar niemand was. Te laat doorgegeven, iedereen heeft het druk, mensen zijn aan het werk, opa en oma kunnen de iPad niet vinden, et cetera.... toen zei ze "ik begrijp het Papa"; alleen, nu ikzelf nog.

Vandaar dat ik het nu over deze andere boeg gooi. Ik verwijs ook alvast naar wat ikzelf in de eerste minuut van de vlog vertel over abonneren en likes, en waarom wij daar zo naar op zoek zijn (ah, goedkope Youtube-truc... mensen naar de vlog lokken met een teasertje toch nog he....
:D)...
 
P.s. De mensen die trouw blijven kijken weten wie ze zijn... jij natuurlijk Peter, Silenoz, Aris, Coachke, Pascal en enkele anderen die net zo belangrijk voor Karmijns en mijn gemotiveerdheid zijn maar hoe meer ik er noem des te erger is het als ik iemand vergeet ;)

Niet toevallig zijn bovengenoemden, onder anderen dus, behorend tot de weinigen die veel in andermans topic reageren en interesse tonen buiten hun eigen projecten.
 
Okee Roy, de vooruitblik benoemen als spoiler was vanuit hoe mijn beleving is bij filmpjes kijken in het algemeen. Niet bedoeld als serieuze kritiek.
In wezen 'spoilt' het niets voor mij, want het gaat om een bouwproces waarbij de uitkomst (een voltooid model) al geen verassing meer is.
Het boeiende ervan is juist het verloop dat gepaard gaat met uitleg en tips en de behaalde resultaten.
Maar gezien wat jij zegt over YouTube gedrag zou de foto als teaser inderdaad kunnen werken.


Ja ik voel me op diverse punten die je aangeeft betreffende het hobby-gedrag van ons zeker aangesproken.
Maar voel me daarbij zeker niet beledigd. Ik ben niet bang voor een kritische kijk van een ander en verwelkom het altijd.
In het geval dat ik me wel beledigd zou voelen zou ik in mezelf gaan zoeken waaróm dat zo voelt, want misschien raakt de kritiek juist aan een
muurtje dat ik om een onverwerkt 'gebrek' of zwakte oid heb gebouwd en dat eigenlijk aangepakt dient te worden.
Dus een scherpe benadering maakt me niet boos of beledigd, het prikkelt mij, geeft stof tot overdenking en resulteert ook in toepassen in de praktijk.

Meer praten dan bouwen voel ik sterk door aangesproken. Ik wens juist het tegenovergestelde...
Mijn valkuil is teveel en tegelijk willen en dat doet me op allerlei gebied afdwalen en dat gaat ten koste van bouwtijd.
Het bemoeien met ons forum is één van die afleidingen, maar voelt bijna als taak omdat ik me toch wat
zorgen maak over de merkbare achteruitgang van activiteit.
Liefst zou ik me afzonderen en me wijden aan mijn projecten, maar dan bekruipt me het gevoel dat ik daarmee het forum in de steek laat.

Ik zie jou Roy al geruime tijd als voortrekker nr.1 op het forum maar sinds een tijdje kreeg ik toch al wel een beetje het idee
dat jij er op dat gebied minder tijd in stak.
Jouw kijk op vooruitgang begrijp ik zeker. Wanneer men investeert en resultaten zijn marginaal of nihil is het logisch om
niet langer te willen investeren.
Het betrokken voelen bij het onderwerp waarin men investeert maakt het echter moeilijk te besluiten door te gaan of te stoppen.
Wat jij voor jezelf zal besluiten kan ik alleen maar respecteren maar ik zeg wel erbij dat als ik in het bestuur zou zitten ik
serieus zou proberen jou over te halen met een functie waarmee je daadwerkelijk aan de slag kunt.

Tot zover maar even want ik blijf maar aan het editten ;) (praten is makkelijker dan schrijven, zeker wanneer iets mij roert..)

Tot straks bij de chat en aflevering 20 :)
 
VLOG 20: body gereed + decals
(23:52)

Grote werkzaamheden worden getoond vanaf einde 19e vlog... toen was het verniswerk vóór decals net klaar. Aan het einde van de 20e vlog zijn stappen 1 en 2 van de bouwinstructies gereed: de body zit ineen, er zijn al enkele details toegevoegd, decals zijn geplaatst en de eindvernis zit erop. Ten slotte is de body gepolijst. Veel plezier met dit uitgebreide bouwverslag, met in totaal 38 bouwtips waaronder 1 kijkerstip.

Wees welkom vanaf 18:45u., Karmijn en ik zijn dan op de chat bij de vlog (klik hier).

De vlog zelf start om 19:00u.


 
Karmijn, was een hele lange en mooie vlog, Ik heb zeker weer iets aan de tips. Meer commentaar heb ik dit keer op youtube geschreven.
 
Het was weer zalig om naar te kijken , en dan te bedenken dat zo een jonge dame het er prachtig vanaf brengt en dit voor haar eerste bouw , hoe geweldig is dat niet
Ook weer bedankt voor de geweldige tips
Groetjes
Marc
 
Hoi Karmijn en Roy

Mooie vorderingen die jullie maken. Ook het bouwverslag is zeer mooi gemaakt. Er kruipt al zeer veel tijd in het bouwen en dan nog die filmpjes maken editen en van commentaar voorzien ,dat gaat ook niet vanzelf. Keep up the good work zou ik zeggen.
Even terugkomen op het polijsten van de blanke lak: misschien moet je eens proberen om machinaal te polijsten , met een Dremel en een polijstwieltje , misschien heeft dit meer effect om de oneffenheden er uit te krijgen. Ik ga bij de volgende bouw dit eens testen ,zeer interessant.

Greetzzz Modest.
 
Had me in het begin van modelbouwkoorts een setje van die novus aan geschaft om later eens uit te pluizen hoe het werkt om de auto's op toekomstige diorama's te verbeteren.
Ook ik kijk ik zoals Karmijn vol eureka als er iets mooi past na een bewerking.
Mooi resultaat tot nu ook al ben ik geen autofanaat maar zal er toch eens werk moeten van maken voor de auto's anno jaren 30-40.
 
Pas zojuist de vlog bekeken en weer heel mooi werk gezien van geïnspireerde mensen.
Schuren, schuren en nog eens schuren, de gouden regel om een mooie verflaag te bekomen.
Volhouden Karmijn, je bent heel goed op dreef.
 
Heel knap allemaal. Ik heb niet van in het begin gevolgd maar ik denk dat ik toch alles eens rustig ga bekijken om heel wat op te steken van de vele interessante tips.
 
Roy en niet te vergeten Karmijn natuurlijk.Tot nu toe heb ik al jullie blogs gevolgd en vind het goed gebracht.Zeer bruikbare tips die echt wel nuttig zijn.Ik vind het wel straf dat Karmijn dit alles zo mooi doet en dat op zo een jonge leeftijd.Ik weet dat ik nog niet gereageerd heb maar dat wil niet zeggen dat ik geen interesse heb.De autobouwer zit op dit forum op een laag pitje.De meeste autobouwers die hier verschijnen zijn coachke en ik(burgervoertuigen)vind ik.Bij mij gebeurt het ook soms dat ik amper reactie krijg.Bij ander soort modelbouw weet ik soms niet hoe te reageren maar vind het wel mooi.En als ik enkel dat maar kan zeggen vind ik dat er ook niets aan om dit mee te delen.
Marc S.
 
Okee Roy, de vooruitblik benoemen als spoiler was vanuit hoe mijn beleving is bij filmpjes kijken in het algemeen. Niet bedoeld als serieuze kritiek.

Dat had ik in de gaten; het gaf mij evenwel de gelegenheid te uiten wat mij al geruime tijd op het hart lag.

Ja ik voel me op diverse punten die je aangeeft betreffende het hobby-gedrag van ons zeker aangesproken.
Maar voel me daarbij zeker niet beledigd. Ik ben niet bang voor een kritische kijk van een ander en verwelkom het altijd.
In het geval dat ik me wel beledigd zou voelen zou ik in mezelf gaan zoeken waaróm dat zo voelt, want misschien raakt de kritiek juist aan een
muurtje dat ik om een onverwerkt 'gebrek' of zwakte oid heb gebouwd en dat eigenlijk aangepakt dient te worden.

Anderzijds, is mijn kritiek wellicht ongefundeerd of subjectief; daarom nodig ik ook iedere geïnteresseerde uit om zelf zijn mening te vormen. Jouw principiële manier hiermee om te gaan ("Dus een scherpe benadering maakt me niet boos of beledigd, het prikkelt mij, geeft stof tot overdenking en resulteert ook in toepassen in de praktijk.") is overigens in het algemeen te prijzen.

Ik zie jou Roy al geruime tijd als voortrekker nr.1 op het forum maar sinds een tijdje kreeg ik toch al wel een beetje het idee
dat jij er op dat gebied minder tijd in stak.

Samen met lieden als Erwin, Silenoz en Coachke, is er een vaste kern waarvan ik zou kunnen worden geacht deel uit te maken. In jouw actieve periodes jij ook trouwens; maar het afgelopen jaar is het erg druk geweest in verband met verborgen gebreken aan het huis en hoe die op te lossen. Dat was de reden dat ik nauwelijks tijd had voor modelbouw en aanverwanten.

Jouw kijk op vooruitgang begrijp ik zeker. Wanneer men investeert en resultaten zijn marginaal of nihil is het logisch om
niet langer te willen investeren.

Inderdaad. Ik heb op talloze -steeds vrijblijvende- manieren geprobeerd mensen voor de vlogs te interesseren. Opmerkelijk genoeg is deze nieuwste een stuk populairder dan de vorige, waarschijnlijk omdat er een wat meer tot de verbeelding sprekend tussenresultaat te zien is. Zo zullen ook de niet-modelbouwers onder de volgers misschien een beetje nieuwsgierig zijn geworden.

Het betrokken voelen bij het onderwerp waarin men investeert maakt het echter moeilijk te besluiten door te gaan of te stoppen.
Wat jij voor jezelf zal besluiten kan ik alleen maar respecteren maar ik zeg wel erbij dat als ik in het bestuur zou zitten ik
serieus zou proberen jou over te halen met een functie waarmee je daadwerkelijk aan de slag kunt.

Ik weet niet of enig lid van het bestuur überhaupt dit topic -nog- bekijkt (The_Mouse gaf in het begin aan het te zullen volgen). Hoe dat ook zij, het enige wat op het forum kan worden gedaan om grotere activiteit te verkrijgen, is de mensen daartoe vriendelijk te verzoeken of te motiveren, al dan niet met aardigheidjes in het vooruitzicht in welke vorm dan ook. Zou de afnemende activiteit niet worden gekeerd, dan vrees ik dat het forum zich binnen afzienbare tijd zal voegen in de lange lijst fora die ter ziele zijn gegaan door toedoen van de opkomst van de snellere media als Facebook, Instagram en Reddit.

Karmijn, was een hele lange en mooie vlog, Ik heb zeker weer iets aan de tips. Meer commentaar heb ik dit keer op youtube geschreven.

Dank Aris, Karmijn is er blij mee en we hebben inmiddels geantwoord op Youtube.

Het was weer zalig om naar te kijken , en dan te bedenken dat zo een jonge dame het er prachtig vanaf brengt en dit voor haar eerste bouw , hoe geweldig is dat niet
Ook weer bedankt voor de geweldige tips

Dank je wel Marc. Het is inderdaad haar eerste bouw waar lijm en verf aan te pas komt. Ze heeft soms moeite de cadans erin te houden, maar met motivatie en als ze niet te moe is van school, lukt het prima en vindt ze het erg leuk om de resultaten te zien. Nu begint het ook goed op te schieten en dan is het ook prettiger werken natuurlijk.

Mooie vorderingen die jullie maken. Ook het bouwverslag is zeer mooi gemaakt. Er kruipt al zeer veel tijd in het bouwen en dan nog die filmpjes maken editen en van commentaar voorzien ,dat gaat ook niet vanzelf. Keep up the good work zou ik zeggen.

Dank je wel!

Even terugkomen op het polijsten van de blanke lak: misschien moet je eens proberen om machinaal te polijsten , met een Dremel en een polijstwieltje , misschien heeft dit meer effect om de oneffenheden er uit te krijgen. Ik ga bij de volgende bouw dit eens testen ,zeer interessant.

Zou ik eens kunnen proberen, of bijvoorbeeld een net iets kortere droogtijd hanteren alvorens te beginnen met polijsten. Maar mijn gevoel zegt, dat we toch nog moeten schuren uiteindelijk om die stofjes eruit te krijgen. Het sinaasappelhuidje zou je er misschien wél mee weg kunnen krijgen. [/QUOTE]

Had me in het begin van modelbouwkoorts een setje van die novus aan geschaft om later eens uit te pluizen hoe het werkt om de auto's op toekomstige diorama's te verbeteren.
Ook ik kijk ik zoals Karmijn vol eureka als er iets mooi past na een bewerking.
Mooi resultaat tot nu ook al ben ik geen autofanaat maar zal er toch eens werk moeten van maken voor de auto's anno jaren 30-40.

Soms worden die auto's toch mat weergegeven, zeker als het legervoertuigen zijn; maar inderdaad een blinkend laklaagje is zo nu en dan ook leuk!

Pas zojuist de vlog bekeken en weer heel mooi werk gezien van geïnspireerde mensen.
Schuren, schuren en nog eens schuren, de gouden regel om een mooie verflaag te bekomen.
Volhouden Karmijn, je bent heel goed op dreef.

Dank je wel Erwin. In een ander topic zag ik nog een referentie aan onze vlog en die zag erop dat je ons aanried om mee te doen aan wedstrijden. Zelf heb ik nooit meegedaan aan wedstrijden, om talloze redenen, maar misschien is het inderdaad eens leuk voor Karmijn om mee te doen. Dit model is echter allerminst makkelijk in een categorie te vatten... het is niet per se een jeugdbouw en ook niet voor een beginnersbouw; voor gevorderdenbouw voldoet hij waarschijnlijk niet en voor Karmijn zou dat ook niet eerlijk zijn wat ze is nog steeds maar 7 jaar. We overwegen nu, naar aanleiding van je suggestie, om het model in te schrijven voor Houten (22 november). Dan zal het af zijn, als we op tijd willen zijn voor de ledendag en voor opa's verjaardag ook. We laten dan de wedstrijdorganisatie de categorie kiezen, als er al een categorie kán worden gekozen. Zo niet, dan niet.

Mocht Karmijn in de toekomst 100% zélf eens een model willen bouwen, dan kan ze natuurlijk wel eens meedoen met een wedstrijd. Ik heb haar een paar doosjes voorgelegd (van vliegtuig tot Famo) en uiteindelijk zou ze nu kiezen voor een BR86 locomotief (!) of een Opel Blitz bus. Natuurlijk zou ik haar in dat geval een zo eenvoudig mogelijk setje kopen, liefst zonder photo etch. Bijvoorbeeld een oude Tamiya kit met niet teveel onderdelen maar mét de legendarische pasvorm.

Heel knap allemaal. Ik heb niet van in het begin gevolgd maar ik denk dat ik toch alles eens rustig ga bekijken om heel wat op te steken van de vele interessante tips.

De genummerde tips beginnen bij vlog 9 meen ik. Leuk dat je in elk geval aangehaakt bent en dat je de filmpjes wilt bekijken om er wellicht inspiratie uit te putten.

Roy en niet te vergeten Karmijn natuurlijk.Tot nu toe heb ik al jullie blogs gevolgd en vind het goed gebracht.Zeer bruikbare tips die echt wel nuttig zijn.Ik vind het wel straf dat Karmijn dit alles zo mooi doet en dat op zo een jonge leeftijd.Ik weet dat ik nog niet gereageerd heb maar dat wil niet zeggen dat ik geen interesse heb.De autobouwer zit op dit forum op een laag pitje.De meeste autobouwers die hier verschijnen zijn coachke en ik(burgervoertuigen)vind ik.Bij mij gebeurt het ook soms dat ik amper reactie krijg.Bij ander soort modelbouw weet ik soms niet hoe te reageren maar vind het wel mooi.En als ik enkel dat maar kan zeggen vind ik dat er ook niets aan om dit mee te delen.
Marc S.

Marc dank voor je reactie. Volgens mij had je aan het begin van het topic al wel gereageerd hoor. Wat het reageren op topics waar een reageerder minder verstand van heeft betreft, daar heb ik al eens iets over gezegd en ik zal niet in herhaling vallen. Ik verwijs kortheidshalve naar het Reactiedag-topic. Wat ikzelf heb besloten niet zo lang geleden, is enkel nog te reageren in topics van bouwers die zelf ook met enige regelmaat -liefst inhoudelijk- in andermans topics reageren (=dus uitdrukkelijk bedoeld: niet alleen die welke in MIJN topic reageren). Ieder individu post met zijn eigen doel en ik begrijp de redenen om niet in andermans topics te posten wel, maar ikzelf vind het van toegevoegde waarde als je als forumlid ook elders betrokkenheid toont. Die leden verdienen wat mij betreft dus wat extra activiteit in hun eigen topics.

Karmijn neemt je complimenten in dankbaarheid aan! Ik ben het met je eens dat ze op meerdere vlakken een snelle leerlinge is (maar er gaat ook nog wel voldoende fout hoor, meestal als de camera niet aan staat...; maar daar leert ze van en ik soms ook. Ook ik maak de nodige fouten, zo stak ik haar vandaag bijna lek toen zij plotseling naar de bank met cocktailprikkers greep en ik op hetzelfde moment een onderdeeltje wilde pakken met een mes in mijn hand. Gelukkig net over haar arm gegleden. Je moet toch extra alert zijn als je met z'n tweeën aan één tafel bouwt!

___

Morgen zal de nieuwe vlog worden gepubliceerd. Nog maar enkele te gaan tot het model zal zijn afgerond.
 
Bedankt voor je toelichting Roy :)

iets anders : het zal vast goed in je agenda staan maar zeg 't toch maar even, Houten is op 23 November.
 
Het staat gelukkig goed in mijn agenda, hierboven was inderdaad een foutje. Zaterdag 23 november! Dank voor de tip :)
 
VLOG 21: voorwielophanging, koeling, klokjes en stuursysteem
(9:04)

Deze keer maken Karmijn en ik de voorwielophanging en installeren we het instrumentenpaneel waarvan de klokjes worden voorzien van photo etch ringetjes en worden toegedekt met laagjes glossy vernis die de glaasjes moeten voorstellen. Ook wordt het interne deel van de stuurinstallatie op z'n plaats gezet. Ten slotte is het de beurt aan de radiateur en koelingsbuizen die aan de onderzijde van de wagen lopen. Er worden acht nieuwe tips gegeven. Veel kijkplezier!

Wees welkom vanaf 18:15u., Karmijn en ik zijn dan op de chat bij de vlog (klik hier).

De vlog zelf start om 18:30u. en duurt 9 minuten.


 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan