Hoofdsponsor

1/12 Honda RA273 formule 1 (1967) [wip]

@Pascal, haha ik omschrijf denk ik vooral de nadelen maar voordelen aan die spuitbusjes zijn er natuurlijk ook inderdaad.

@Rudi3290, dank voor het volgen van de vlogs. Uiteindelijk zal Karmijn zelf met de draaibank aan de slag gaan, dat heb ik haar al verteld en ze is nu al in d'r nopjes ;) Wel veiligheid eerst, dus ze zal eerst een instructie krijgen en ze mag nooit alleen met de draaibank werken. Idem trouwens met de airbrush, maar dan vooral omdat ik daar extreem zuinig op ben. Die Iwata-nozzle hoeft maar één keer te buigen (het is een dingetje van nog geen halve centimeter lang) en ik ben 60 euro lichter. Hoewel de H&S-onderdelen veel minder duur zijn, hoeft dat ook niet kapot natuurlijk. Maar zolang ik erbij ben, mag ze die dingen gewoon gebruiken.

Ik probeer de vlogs een mix te laten zijn van technieken voor beginners en voor iets gevorderde bouwers, deze keer dacht ik 'ach laat ik de draaibank eens aanslingeren' :D

@Peter, ik zie het inderdaad. Beetje jammer, ik zal straks even opnieuw een reactie plaatsen.


VLOG 18: LAATSTE LAAGJE WIT + NAT SCHUREN
(2:59)

- Na het schuren van de tweede laag, wordt een laatste laagje wit gespoten in wetcoat.
- Daarna wordt alles nat geschuurd en afgespoeld.
- In de video worden weer vijf nieuwe tips gegeven.


- Als je een zwart scherm ziet of als je de video op volledig scherm wilt bekijken, klik dan hier: https://youtu.be/cZyJwS6oHHg
- Wil je alle video's achter elkaar zien in een afspeellijst, klik dan hier: https://www.youtube.com/playlist?lis...X9bkuGfPOEMR27
- Wij vinden het erg leuk als je je abonneert op ons kanaal. Zo mis je geen enkele video. Klik om te abonneren hier: https://www.youtube.com/channel/UCpA...confirmation=1
 
Die krijgt al een mooie glans. Karmijn, je maakt er je werk van, doe zo verder meid...
 
Tipje bij het primer opschuren. Een heel dun 'waasje' zwart er over 'spetteren'.
Zodra alle zwart is weggeschuurd weet je dat je overal geweest bent. Doen autospuiters ook, vooral na een laag spuitplamuur.
 
Weer een schitterende vlog en mooi werk
 
Knap werk wat je ons laat zien ( ben een beetje jaloers op uw spuitwerk )
Marc
 
Bart, Peter, Aris en Marc, hartelijk dank voor jullie complimenten en aanmoedigingen! Karmijn bloost van de positieve commentaren :)

Peter, dat is inderdaad een goeie tip. Ik zal die als kijkerstip opnemen in de volgende vlog, hopend dat ik eraan denk. De 20e ('jubileum')video wordt een propvolle, met veel te bespreken en leuke vooruitgang, dus als ik de tip vergeet op te nemen in de 19e dan wordt het de 21e waarschijnlijk. Of misschien bij een weer volgende, als we het ook echt gaan toepassen.
 
Mooi spuit en schuurwerk Karmijn, lang geleden dat het airbrushen bij mij nog zo vlot ging.
 
Dat zal toch wel meevallen, Erwin ;) maar in elk geval, ook namens Karmijn, dank voor het compliment.

Even eens wat achterstallig vlogwerk bijwerken, in aanloop naar de feestelijke 20e video.


VLOG 19: 2K VERNIS
(3:00)

- 2K vernis wordt aangebracht.
- Ik leg uit waarom en hoe we drie mistcoats gebruiken, om te voorkomen dat de vernis de onderlaag aantast.
- Het verschil tussen mistcoats en wetcoats wordt beschreven en getoond.
- Vier nieuwe tips.
- Bonus: Karmijn 'schrijft' met de airbrush.


- Als je een zwart scherm ziet of als je de video op volledig scherm wilt bekijken, klik dan hier: https://www.youtube.com/watch?v=fIJBBL8Jo6I
- Wil je alle video's achter elkaar zien in een afspeellijst, klik dan hier: https://www.youtube.com/playlist?lis...X9bkuGfPOEMR27
- Wij vinden het erg leuk als je je abonneert op ons kanaal. Zo mis je geen enkele video. Klik om te abonneren hier: https://www.youtube.com/channel/UCpA...confirmation=1
 
Handige uitleg en zal dit in de toekomst zeker herbekijken om het dan ook eens in de praktijk te brengen want voor auto's te spuiten ben ik nog niet klaar.
In deze sta je al een pak verder dan ik Karmijn bravo.
 
@Bart: ja, hoewel er nog wel wat te doen staat begint de 'bling' inderdaad te komen.

@Pascal: dank je wel voor het blijven kijken. Moet je nog steeds op die link drukken telkens, en krijg je geen video in beeld?


De 20e video wordt verrassend denk ik, na al deze trage voortgang de afgelopen vlogs gaan we ineens met rasse schreden vooruit. Een goede voorbereiding is het halve werk, of eerder 80% van het werk... en dan komen nu de leuke 20% eraan. Ik verheug met er al op de video af te werken en te tonen. Boordevol tips en ook wat langer dan normaal, maar de moeite waard hoop ik.
 
De 20e video wordt verrassend denk ik, na al deze trage voortgang de afgelopen vlogs gaan we ineens met rasse schreden vooruit.
Ach, wat is traag... ik ervaar het iig niet zo :) vergeleken met mijn werktempo gaat het bijna op lichtsnelheid :laugh:

Stap voor stap hoort toch bij modelbouw en ik geniet van elke stap in deze vlog !
Ben al benieuwd naar aflevering 20...
 
Dat van die lichtsnelheid kan ik 100% inkomen... dat genieten ook. Benieuwd naar deze editie.
 
wederom een leerrijke video begint er goed uit te zien
knap gedaan Karmijn je doet het voortreffelijk
Marc
 
@Peter: ja als ik het vergelijk met hoe ik zelf normaal gesproken te werk zou gaan, gaat het ook lekker snel ja. Maar deze eerste fase is toch relatief heel traag, omdat die strakke laklaag nogal wat stappen impliceert.

@Silenoz: thanks voor het trouwe volgen. Idem natuurlijk aan de anderen die elke keer de video's bekijken om te zien wat Karmijn en ik nu weer uitspoken :D

@Marc: je compliment is doorgegeven aan Karmijn. We zijn nu aan een leukere fase aangekomen en nu zie je echt de glinstering in haar ogen bij sommige stappen die gezet worden!


Ik had eigenlijk gepland aanstaande vrijdag de nieuwe vlog in première te laten gaan. Hij is een stuk langer dan normaal maar toch zit er een flink tempo in en er gebeurt veel, met grote vooruitgang. Aan het eind van de vlog zijn we een stuk verder in de bouw! Helaas komen we beren op de weg tegen, wat leidt tot vertraging. Om jullie toch warm te maken voor de vlog zal ik de komende dagen -een beetje Erwin's D-day topic-weetjes-style- screenshots geven van de tips in de nieuwe video (tot nu toe zitten er 32 stuks in!). Natuurlijk worden de tips in de vlogs geïllustreerd met beeld en komen ze daar 'tot leven', maar het is mijn bedoeling dat ze ook buiten de video's om kunnen worden gelezen en bruikbaar zijn.

Hier de eerste tien (eerdere tips komen her en der in de vlog voorbij, maar toon ik hier niet).



48831207018_ecba0f28b6_b.jpg

48831206838_b908a2e062_b.jpg

48831580736_83ec797acc_b.jpg

48831206608_227f75e7f3_b.jpg

48831580361_59f121f4a6_b.jpg

48831206283_ef773e422b_b.jpg

48831206193_a64ed1081b_b.jpg

48831205993_1328895168_b.jpg

48831746522_165fd969a1_b.jpg

48831205688_558fe97219_b.jpg
 
Roy, eerlijk, die foto tips vind ik op zich een hele vooruitgang.
Mezelf kennende zal ik eerder geneigd zijn naar/op deze foto's terug te vallen voor tips dan opnieuw een hele vlog te bekijken denkende "staat die tip daar nou bij of was het een andere?".
Heel duidelijke foto's ook die duidelijk benadrukken wat je wil tonen (in het bijzonder tip 75 met die diepliggende stipjes).
 
Erwin, dank voor je commentaar. Ik ben wel iets van plan met die tips (ook alle voorgaande), maar weet nog niet precies hoe ik het ga vormgeven. Opties zijn bijvoorbeeld, deze als bedankje in PDF-vorm te sturen naar de Youtube-volgers die interesse hebben (ofwel op nummervolgorde, ofwel op onderwerpvolgorde, ofwel allebei waarbij één de index is); of aan het einde van de videoreeks ze op het forum te plaatsen, of een e-book, of iets anders... ik ben er nog niet over uit.
 
Goed plan om de tips te bundelen :)

Je kunt ook in de rubriek "How to" een PDFje plaatsen ? dan kan iedereen lezen en desgewenst het bestand opslaan.
 
Peter, dat is inderdaad een idee en één van de opties. Anderzijds vind ik het ook wel wat hebben om de mensen die de moeite nemen om de video's te bekijken en zich op het kanaal te abonneren (mensen zoals jij dus), dit aan het einde van de rit als een soort bedankje te geven. Ik ben er dus nog niet helemaal over uit.

Hier de volgende lading tips uit de 20e vlog.

48841537192_fa77a79ef9_b.jpg

48841525752_dd19d4fa6f_b.jpg

48841525572_6112d24118_b.jpg

(Goed dat ik hier de typfout nog zie...)
48841525412_d1a0c929a1_b.jpg

48841525117_acfd7ee68b_b.jpg

Met 'exemplaren' hieronder bedoel ik dus de kogeltjes.
48841349546_3c82e1d155_b.jpg

48841349481_4cb62d6ccc_b.jpg

48841524697_df400db62a_b.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan