Hoofdsponsor

1/12 Honda RA273 formule 1 (1967) [wip]

Mooie vorderingen weer en gaat goed vooruit.
 
Effe bijgevlogd, mooie update alweer en prachtig om zien hoe Karmijn reeds met de AB kan werken.
 
De voorbije dagen heb ik alle vlogs gezien. Tja, ik ben pas terug op het forum gekomen...
Dikke duim voor Karmijn en Roy.

Zelf heb ik maar een fractie van het gereedschap dat wordt gebruikt en doe dus bijna alles op een andere manier (dat ik mezelf wat heb aangeleerd en ook van tips op het forum natuurlijk)
Ik wil daarbij niet zeggen dat mijn manier beter is, verre van zelfs.

Ik heb veel dingen gezien die voor mij nieuw zijn en dat is altijd leerrijk.


Nog veel plezier samen!
 
Beste Roy en Karmijn,

Zoals gewoonlijk heeft het weer even geduurd eer ik de tijd vond om jullie vorderingen te bekijken.
Het blijft een prachtig vader-dochter avontuur met uiteraard een heleboel nuttige tips voor de geïnteresseerde volger.
Het is niet zo evident om hier de ideale mix van filmverslag versus nuttige tips te vinden omdat het geheel nogal complex begint te worden.
Misschien toch eventueel een uitgebreide versie van de bouw maken voor hen die alle details willen volgen en daarnaast een overzicht van de belangrijkste tips (eventueel met verwijzing naar het desbetreffende filmpje waarin deze tip wordt behandeld?).

Mvg
airbus56
 
Dat doen jullie weer heeeeeeeeeeeel goed. Keep it up boy and girl. Kijk al uit naar de volgende.

Mooie vorderingen weer en gaat goed vooruit.

Schitterend om te zien

Dank jullie wel Modest, Pascal en Aris, voor het kijken, volgen en reageren!

Knap, wel een eigenaardig systeem die zuiger.

Ja ik denk dat het in de jaren '60 leuk werd gevonden (en is het eigenlijk ook wel een beetje) om het model beweegbaar / functioneel te maken deels, maar dat gaat in dit geval enigszins ten koste van het uiterlijk.

Zoals je aanhaalt in voorgaande, iedereen heeft zijn methoden, met hun voor- en nadelen. en soms is het wel eens handig om deze in het licht te stellen, want wat voor de ene de normaalste zaak van de wereld is, is voor de ander iets compleet nieuw...

Dat is zeker waar, geldt voor mij ook.

Effe bijgevlogd, mooie update alweer en prachtig om zien hoe Karmijn reeds met de AB kan werken.

Ja, het enige aandachtspuntje was nog dat ze soms de luchttoevoer onnodig stopte, om dan meteen weer verder te gaan. Dat heeft ze zich inmiddels afgeleerd.

De voorbije dagen heb ik alle vlogs gezien. Tja, ik ben pas terug op het forum gekomen...
Dikke duim voor Karmijn en Roy.

Dank je wel ;)

Zelf heb ik maar een fractie van het gereedschap dat wordt gebruikt en doe dus bijna alles op een andere manier (dat ik mezelf wat heb aangeleerd en ook van tips op het forum natuurlijk)
Ik wil daarbij niet zeggen dat mijn manier beter is, verre van zelfs.

De beste manier is die waarmee door jouzelf, met het beschikbare materiaal, het beste resultaat kunt behalen. Mijn tips zijn dus ook niet voor iedereen (en waarschijnlijk ook niet altijd voor mijzelf) de beste methoden, maar ze vormen in elk geval een begin :)

Ik heb veel dingen gezien die voor mij nieuw zijn en dat is altijd leerrijk.

Mooi, fijn om te lezen!

Ik heb gelezen dat de gator glue hard wordt door vocht in de lucht. Eenzelfde soort lijm (PU lijm), is gorilla glue.

Wel van gehoord, nooit geprobeerd.

Misschien helpt onderstaande tip om het langer te kunnen bewaren:

https://www.youtube.com/watch?v=CUWe9W2_0xg

Helaas, dat wegknijpen van de lucht had ik al geprobeerd (had dezelfde theorie, maar werkte niet). Er komt op den duur een bijna ondoordringbaar hard laagje op de lijm, dat je niet uit de fles krijgt. Er zijn twee dingen die ik nog wil proberen: één, een cleaner van Everbuild gebruiken om dat laagje te verwijderen. Dat ga ik de volgende keer erbij bestellen; en twee, direct na eerste gebruik de lijm verdelen over meerdere (wegwerp) potjes. Zo zal de lijm hoe dan ook beter houdbaar zijn. In feite is hij best lang houdbaar, het probleem is vooral dat de lijm niet meer bereikbaar is. Hopelijk biedt het beschreven procédé een oplossing.

Het blijft een prachtig vader-dochter avontuur met uiteraard een heleboel nuttige tips voor de geïnteresseerde volger.
Het is niet zo evident om hier de ideale mix van filmverslag versus nuttige tips te vinden omdat het geheel nogal complex begint te worden.
Misschien toch eventueel een uitgebreide versie van de bouw maken voor hen die alle details willen volgen en daarnaast een overzicht van de belangrijkste tips (eventueel met verwijzing naar het desbetreffende filmpje waarin deze tip wordt behandeld?).

Dank je wel voor, wederom, je inhoudelijke commentaar op dit topic en -meer in het bijzonder- je duidelijk toegenomen activiteit elders op het forum. Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die hier erg blij mee is en je zorgvuldig gekozen formuleringen met interesse leest.

Wat de tips betreft, de bedoeling is vanaf het begin niet geweest om de vlogs een soort encyclopedie te laten zijn, wél een soort 'as you watch' informatievoorziening. Daarom laat ik, waar nodig, sommige eerdere tips hier en daar terugkomen. Ik ben er nog niet uit op welke manier deze tips eventueel in een overzicht zouden kunnen worden vervat en/of gedeeld, zoals een paar keer ter sprake gekomen.
 
Om 19:30u. is de première van de volgende vlog. Karmijn en ik komen om 19:15u. chatten. Iedereen die geïnteresseerd is, is uitgenodigd!

Het is de eennalaatste vlog en gaat over montage, detaillering en plaatsing van de motor.

 
Terug heel leuk om te volgen Karmijn. Je doet het goed. Prima idee die kabeltjes en de accelerator, heb ik mezelf ook aangeschaft deze week. Ik kijk al uit naar de volgende vlog over de draak :).


Greetzzzz Modest
 
Karmijn je filmpje gekeken en op youtube geliked. Heb je weer heel mooi gedaan, zeker met de tips die je geeft.
 
Dank jullie wel Anthony en Aris.


Morgen om 17:00u. première van de laatste vlog... wees allen uitgenodigd! :)


 
... ik heb hem meteen online gezet; de première-mogelijkheid lijkt verdwenen. Dus veel kijkplezier!
 
Ben gaan kijken op YouTube maar daar gaat het tot aflevering 23.
Heb die uitgekeken en dit word een mooie F1 wagen.
De aanpassingen zijn gedurfd wat het boeiend maakt .
 
Een erg mooi eindresultaat. Karmijn is al zeer bedreven in het bouwen, en kan erg goed overweg met de airbrush.
Prachtproject !
Dirk
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan