Hoofdsponsor

1/35 YA 12 Soviet Army Tractor Early prod.

Mooie vorderingen Aris ! 't begint al aardig op een tractor te lijken, je hebt behoorlijk de gang erin :)

Gelukkig zijn je hondjes er goed vanaf gekomen ! (wat doen mensen soms toch dom niewaar?)
 
Het zou het eerste kind niet zijn dat aangereden word omdat het zijn Oma of Opa en goede kennissen ziet aan de overkant he laat staan hondjes onvoorstelbaar , ja sommige mensen zijn niet slimmer of laat ons beter zeggen denken in zo een situatie niet na
Maar het ergste is het ontkennen of erom liegen neen dat kan niet
Ok nu iets anders , hier deze bouw zo knappe details , als ik het chassis zo zie moet ik terugdenken aan mijn allereerste job " Henschel Engineering " daar herbouwde ze de M113 en de HS30 beide jullie allemaal wel bekent zeker , wel die torsiestangen dat was bijna gelijkaardig raar omdat na zoveel jaren terug te zien
Ook hier veel succes Aris
Marc
 
Allen dank voor de complimenten en de uitleg, nu kan ik het ook iets beter plaatsen.

Ik betrap mij erop dat ik regelmatig vergeet foto's te maken.
Het chassis en de motor zijn in de juiste kleur. De cabine had ik al deels afgewerkt, en is nu geplaatst. Was even lastig, want die moet over de twee vuluiteinden heen die bij de kisten horen naast de versnellingsbak.
Daarna nog een stkje de stuur/remhendels, tijdens het plaatsen van de cabine moeten die, aan het stangenstelsel, voor de rechtse dieseltank.
Op de foto ga ik het toch niet goed krijgen, maar de stangen zitten op hunne plaats e de cabine is geplaatst.

Zoals een ieder begreep, Paula is een hond(je) Gaat het een stuk beter mee, is van de medicijnen af en begint weer zelf te spelen en te genieten. Heeft nog steeds stijve spieren en is snel moe.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Pardon ? vergeten foto's te maken ?... Aris toch:ohmy:

Ach zo gaat dat hè wanneer een bouwmiegel eenmaal op stoom is en scalpel en lijm over tafel zwepen Yoc7N5.gif

Het gaat goed met de tractor zo te zien en met Paula ook zo te horen :)

Ik zeg houwe zo, en plakze !

:)
 
Erwin, Rudi en Peter dank je wel.

Even een kleine update. De tracks zijn hele leuke dingen, ten eerste klein en ten tweede allemaal schuin. Hebben ieder vast gezeten in een spreu met 5 hechtpunten. Precies op de scharnierende plaatsen. Nu het zijn er 87 per track, dus 174 in totaal. In elkaar drukken volgens de beschrijving lukt meestal wel. Helaas vrijwel alle bevestigingen sterven een roemloze dood. Dus als ketting plaatsen lukt niet. Dan iets anders verzonnen, per setje van 5 in elkaar, zelfs dat is eigenlijk al te veel. Wat kleefvloeistof erop. Nog een setje van 5. Dan samen stellen tot een rij van 10, en maar plaatsen. Op de onderkant, vast gezet op de loopwielen en begonnen met het tandrad. De boven kant ligt los, om straks iets van doorzakken te creëren. Tot zover de huidige stand van zaken.

attachment.jpg attachment.jpg
 
Beetje jammer van de niet werkende tracks..... plastic lijm to the rescue zal ik maar zeggen ;)

en intussen ben je hiermee alweer 174 stapjes verder :)
 
Speciaal beest als dit af is. Knappe verzameling die je intussen moet bezitten.
 
Een beu werkje maar komt precies toch goed.
 
Peter, Pascal en Erwin ik heb het gehaald. De tracks zijn geplaatst.
Omdat ik toch verder wil met bouwen, ook de ladbak of het passagiers deel in elkaar gezet.
Rest nu nog in kleur brengen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Peter, Pascal en Erwin ik heb het gehaald. De tracks zijn geplaatst.(...)
Daarin hoor ik dat het niet de meest comfortabele klus was (en dat is ook wel een beetje te zien :$).
Geeft niet hoor, soms heb je het maar te doen met wat de fabrikant je voorschotelt :sleep:
Het is gelukt en daar gaat 't om :)
 
En hele karwei zo te zien.
 
Dank voor de complimenten. Ik ben wel gewoon verder gegaan, ook al lijkt het niet.
Dashbord geschilder en interieur en cabine afgesloten,
Motor ruimte in kleur een ook dichtgemaakt.

Veredr alles gecomplementeerd en gereed om in zijn geheel gespoten te worden.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Al lekker opgeschoten, mooi man :)

Mooi ondergrondje erbij als-ie klaar is Aris ?
 
Mooie vooruitgang met dit bakbeest.

Ik zou instemmen met het idee van een simpel ondergrondje...
 
Knap gedaan , ik kan best geloven dat die tracks een lastige job waren , maar het loonde zich toch
Aris gij moet toch al op korte tijd een knappe verzameling machinerie hebben he ?
Als ge eens tijd hebt en het kan maak eens een groepsfoto van al je voertuigjes
Marc
 
Dit word weer een mooie dat zie je zo en ja ik wil ze ook wel eens allemaal samen zien indien dit kan.
 
Dit word weer een mooie dat zie je zo en ja ik wil ze ook wel eens allemaal samen zien indien dit kan.
Deze heb ik ook de laatste kleur gegeven, om hem aankomend weekend mee te nemen..

De tracks in kleur en verweren gaat nog gebeuren.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan