Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Andere schaal Cute Porsche 956/962 - Pagina 2
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 20 van 20

Discussie: Cute Porsche 956/962

Standaard

Bedankt voor de reacties.

Update :

Al de bodies die ik heb gegoten hebben 1 probleem, namelijk de dunne strips die rond de raampjes zitten.

Ze moeten heel dun zijn omdat anders de raampjes er niet in passen, maar daardoor zijn ze ook heel breekbaar.

Hopelijk krijg ik dit opgelost door vacuform raampjes te gebruiken (dwz als het lukt om ze überhaupt te vacuformen).

Maar de zone rond de voorkant waar de voorruit zit, blijft een groot probleem :

Bij het origineel ziet het er zo uit :

Dus heb ik nog maar eens een nieuwe mal gegoten, dit keer het "mannelijk" gedeelte.

Ben benieuwd wat dat gaat geven, het rubber moet nog 8 uur drogen.

Gelukkig is er ook goed nieuws, het gieten van de velgen geeft minder problemen.

Op de foto is te zien dat de velgen niet allemaal even hoog zijn, dat wordt nog met de draaibank aangepast :

De details zijn goed gelukt :

Bij de versie met de deksels op de velgen is de voorvelg wat minder, hier ga ik een nieuwe mal voor gieten met een wat harder rubber :

Ik kon geen goede mal maken voor de rubber banden, dus heb ik met de draaibank de voorste band uit een staaf nylon en de achterste band uit een staaf aluminium gedraaid.

Op de voorgrond de originele banden, daar achter mijn zelf gemaakte versie (ik heb de banden een wat grotere diameter gegeven zodat ze de wielkappen wat meer vullen) :

Van deze banden ga ik een mal gieten, hopelijk lukt het dit keer wel.

Wordt vervolgd.

Groeten

Pascal

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nog nooit een mal gemaakt maar ik vind het wel interessant te volgen.
    Groeten,

Michel.

Standaard

Interessant. Gaat die nylon goed te schilderen zijn? dat is van nature nogal vettig, en kan zijn dat dit de hechting beïnvloedt...

Standaard

De nylon band voor de voorwielen dient om de mal in rubber te gieten. Het nylon moet dus niet geschilderd worden. Heb deze namiddag de mal gegoten (silicone rubber shore 40), morgen is het rubber volledig uitgehard, ben benieuwd naar het resultaat.

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Vroeger voor mijn bakkerij werk wel eens mallen gemaakt maar dat ging niet altijd goed.
    Maar hier zie ik dan toch wel mooie resultaten. Hoop dat het met de banden ook gaat lukken!

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten