Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 Ferrari 458 Italia [DONE] - Pagina 2
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 42

Discussie: Ferrari 458 Italia [DONE]

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudi3290 Bekijk bericht
    Mooi spuitwerk met wat polier jullie het spuitwerk als ik vragen mag? geen ervaring mee omdat ik meestal matte kleuren gebruik bij militaria spullen
    Als alles uitgehard is (min 3 dagen ) schuur ik de body met achtereenvolgens 2000 3000 4000 5000 en 7000 schuurpapier. Ik schuur altijd nat dwz een potje water met wat afwasmiddel in.
    Dan gebruik ik een dremel met een wollen polijstwieltje om de body te polijsten. Eerst met commandant nr 5 ( dat is polijst voor echte auto’s ) en vervolgens met de polijstpasta van Tamiya ( fine en finish ). Tot slot heb ik nog een soort Simonis die ik ook voor mijn echte auto gebruik om het model te doen blinken.

Greetzzzz Modest.
    Laatst gewijzigd door Modestforest; 05-07-19 om 21:40

Standaard

Zo moet het he !!!!!
    Die commandant ik wist niet dat dat nog bestond , ik krijg dat spul van ne kameraad die legt de lat nog hoger die kuist exclusieve auto's op als nevenberoep en die gebruik nog beter spul dan Mc Guiers of zoiets das ne maniak op dat gebied en ik krijg daar altijd zowat restjes van
    Goed bezig
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Dank voor uitleg.
    Pascal

Standaard

Mooi lakwerk Modest ! velgen zullen mooier uitzien in aluminium finish, chroom zal kitsch uitzien denk ik.

groetzz
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Marc,
    Bedankt voor de tip, werkt dit ook met water gedragen verven? want ik denk dat de meeste hier spuiten op solvent basis niet?
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Standaard

Thanks voor de uitleg Modest :-) we zijn weeral wat wijzer geworden se
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Standaard

Bouwers , na een weekje Griekse zon terug in grijs en druilig Belgie en ik heb nog een up date van mijn Italiaans paard , eerst heb ik de bodemplaat onder handen genomen

Veel was er niet aan , gewoon gespoten met Valleyo zwart met een paar druppels German Grey , alles geseald met wat matte vernis uit een spuitbus , de difusor heb ik zwart gespoten en hoewel de bouwinstructies dit niet aangaven heb ik hem in de clear gezet zodat hij blinkt ,is om wat variatie te hebben

De motor dan

Veel is het niet en na wat spuitwerk heb ik dit als resultaat

omdat de decals van de kit niet echt van topkwaliteit zijn heb ik een AM setje gekocht speciaal voor dit model , ik dacht dat het gewoon metal transfers waren maar het zijn metal decals ,dus weken in water en er zit een draagfilm over

die heb ik al gebruikt voor de Ferrari letters op de motor , benieuwd hoe ze er gaan uitzien op de body

Omdat de kit nogal basic is heb ik een en ander gemodifieerd , te beginnen met de achterkant , daar horen zoals bij de echte auto zwarte roosters te zitten , echter door de verf en de clear is de roosterstructuur in de plastic zo goed als verdwenen

Gelukkig heb ik nog flink wat mesh over van de GTR die ik laatst heb gebouwd , dus eerst een stukje tape geplakt en afgetekend

vervolgens de body afgeplakt en zwart gespoten met Valleyo zwart ,dit omdat eventuele overspray dan gemakkelijk met wat verdunner kan verwijderd worden van de gelakte en geclearde body

ook de andere delen aan de achter en zijkant werden in een moeite meegespoten in mat zwart

Nadat alles gedroogd was de mesh op zijn plaats geplakt met secondenlijm van de Action (goed spul en goedkoop )

testfitje van het achterlicht

achterlichtkuipje met wat silver van Valleyo bewerkt omdat er anders niet veel anders dan rood zal te zien zijn na eindmontage

Dan nog wat mesch aangebracht aan de luchthappers achteraan ( wie deze kit RUDD bouwt heeft hier twee zwarte gaten )

Verder vooraan nog wat zwarte accenten aangebracht naast de koplampen

even niet op het stof letten , die zitten niet onder de laklaag

Zo dat was het voor nu , laat maar weten wat jullie ervan vinden

Greetzzzzzzz Modest

Standaard

Heb even niet op het stof gelet en dan zien de vorderingen er weeral goed uit !

groetzz
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Mooie vorderingen en ja, je moet het toch maar weten hé.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Hele mooie update
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Word knappe bak.
    Pascal

Standaard

Bouwers , gisteren nog wat kunnen bouwen aan mijn Italiaans Paardje , dus heb ik nog een update voor jullie

Ben eerst met de clear parts begonnen , en daar heb ik zo mijn eigen methode voor

ipv de klassieke afplaktape , gebruik ik dit :

brede plakband om verpakkingen dicht te plakken dus

zo kan ik de hele ruit in een keer bedekken zonder naden , goed aandrukken en de boorden met een tandenstoker goed aanwrijven om vervolgens met een nieuw mesje de randen af te snijden. Ben daarmee begonnen omdat mijn ogen niet meer zijn wat ze ooit zijn geweest , doordat alles transparant blijft kan ik veel beter zien waar ik snij

vervolgens alles zwart gespoten met Valleyo Black (heb je overspray dan kan die makkelijk en zonder sporen verwijderd worden met wat verdunner ), eigenlijk gebruik ik anders altijd Tamiya zwart maar die is op , zal die moeten meebrengen van de Zwarte Berg bij een volgend bezoek

eens uitgehard ( een nachtje ) kon de tape verwijderd worden

Dan de voorophanging : weinig onderdelen , veel ga je er toch niet van zien :

Achterophanging is van hetzelfde kaliber

Geplakt en geschilderd ziet dat er zo uit

De velgen en banden gemonteerd en voorzien van een paardje in de center

Polycaps voor de montage aan de wagen

Dryfitje van de cabine en de motor , en alles past zoals het hoort

Vervolgens het dashboard onder handen genomen , eerst met Dark Alu van Valleyo gespoten

een en ander afgeplakt en alles semi gloss black van ZP gespoten

masker er af en wat decals geplakt ,stuurtje er op en nog wat detail gekwast en we hebben zowaar een presentabel dashboardje vind ik

en omdat ik toch bezig was heb ik maar het interieurtje ook van wat verf en stickerkes voorzien

Zo dat was het , het einde komt in zicht , maar iedereen weet wat ze zeggen van de laatste loodjes......

laat maar weten wat jullie ervan vinden , en aan allen die een reactie gepost hebben een dikke merci

Greetzzzzzz Modest

Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding

Standaard

Bijzonder mooie vooruitgang weet, en een interessante afplaktechniek die je daar hebt.
    * Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
    * Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
    * Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren, zodat je niets mist.

Standaard

amai die ruit om dat zo proper te houden.
    Pascal

Standaard

Strak werk Modest ! vooral die ruit, knappe arbeid

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten