Hoofdsponsor

1/24 Ferrari 458 Italia [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Bouwers , gisteren nog wat kunnen bouwen aan mijn Italiaans Paardje , dus heb ik nog een update voor jullie

Ben eerst met de clear parts begonnen , en daar heb ik zo mijn eigen methode voor

attachment.jpg

ipv de klassieke afplaktape , gebruik ik dit :

attachment.jpg

brede plakband om verpakkingen dicht te plakken dus

attachment.jpg

zo kan ik de hele ruit in een keer bedekken zonder naden , goed aandrukken en de boorden met een tandenstoker goed aanwrijven om vervolgens met een nieuw mesje de randen af te snijden. Ben daarmee begonnen omdat mijn ogen niet meer zijn wat ze ooit zijn geweest , doordat alles transparant blijft kan ik veel beter zien waar ik snij

attachment.jpg

attachment.jpg

vervolgens alles zwart gespoten met Valleyo Black (heb je overspray dan kan die makkelijk en zonder sporen verwijderd worden met wat verdunner ), eigenlijk gebruik ik anders altijd Tamiya zwart maar die is op , zal die moeten meebrengen van de Zwarte Berg bij een volgend bezoek

attachment.jpg

eens uitgehard ( een nachtje ) kon de tape verwijderd worden

attachment.jpg

Dan de voorophanging : weinig onderdelen , veel ga je er toch niet van zien :

attachment.jpg

Achterophanging is van hetzelfde kaliber

attachment.jpg

Geplakt en geschilderd ziet dat er zo uit

attachment.jpg

De velgen en banden gemonteerd en voorzien van een paardje in de center

attachment.jpg

Polycaps voor de montage aan de wagen

attachment.jpg

Dryfitje van de cabine en de motor , en alles past zoals het hoort

attachment.jpg

Vervolgens het dashboard onder handen genomen , eerst met Dark Alu van Valleyo gespoten

attachment.jpg

een en ander afgeplakt en alles semi gloss black van ZP gespoten

attachment.jpg

masker er af en wat decals geplakt ,stuurtje er op en nog wat detail gekwast en we hebben zowaar een presentabel dashboardje vind ik

attachment.jpg

en omdat ik toch bezig was heb ik maar het interieurtje ook van wat verf en stickerkes voorzien

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dat was het , het einde komt in zicht , maar iedereen weet wat ze zeggen van de laatste loodjes......

laat maar weten wat jullie ervan vinden , en aan allen die een reactie gepost hebben een dikke merci ;)

Greetzzzzzz Modest
 
Bijzonder mooie vooruitgang weet, en een interessante afplaktechniek die je daar hebt.
 
amai die ruit om dat zo proper te houden.
 
Merci mannen. De eindfoto’s worden nog deze week verwacht.....

Greetzzzzz Modest.
 
Beste bouwers ,

Mijn Italiaans raspaardje is klaar ! Dus even tijd voor wat conclusies. Dit was een eerste kit van Fujimi voor mij , ik had al een en ander gelezen over dit merk en het was niet altijd even positief. Dus ben ik met enige reserve aan dit model begonnen , echter mijn achterdocht was eigenlijk maar gedeeltelijk terecht , de pasvorm van 90% van de kit was eigenlijk dik in orde , tot op het laatste : de wielen moeten met polycaps en een metalen staaf aan het model bevestigd worden, dat ging goed tot ik het staafje in het wiel moest duwen, niet genoeg plaats dus en de center is aan de binnenkant gewoon gespleten , enige oplossing was dus het wiel een de remschijf kleven met ca lijm , waardoor de wielen niet meer kunnen ronddraaien ,dat vind ik niet zo erg want het is tenslotte een statisch model , ook de details kunnen wat beter zoals de binnenkanten van de deuren en de decals ,maar daar had ik een am setje voor. Al bij al ben ik niet ontevreden en ik geef Fujimi 6,5 op 10 voor deze kit , ik ga in de toekomst nog een kit uit deze reeks bouwen maar das voor later.
Genoeg geleuterd nu hier zijn de eindfoto's :

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

zo dat was het , hopelijk vonden jullie dit verslag en het resultaat ook wat hebben , ik hoor het wel.....

Greetzzzzz Modest
 
Super knap resultaat! Blinkt als een spiegel, dat lukt mij (nog) niet. TOP!
 
Nou Modest, voor een 6,5 kit heb je er een zeer strak pareltje van gemaakt !! Mooie wagen en kundig afgewerkt gQwAz7.gif
 
Die zit strak in het pak, mooi model is het geworden.
 
Ik zou het zelfs de term "Uitmuntend" durven geven, mooi strak paardje.
 
Hij is heel mooi geworden, proficiat
 
Wel beste Modest , ik ben niet een echte fan van het paardenmerk , maar deze bouw heeft me toch leuk kunnen bekoren en niet alleen het model maar de bouw ervan is gewoon oogverblindend
Geweldig gedaan beste vriend , ik of wij kijken al uit naar het volgende ????????
grt
Marc
 
Zeer mooi resultaat. De laklaag is verbluffend realistisch !
Dirk
 
Mooi en blinkend. Interessante methode voor het afplakken van de vensters. Geen last van veel residu dat achterblijft bij het lossen van de tape? Er bestaat ook zoiets als parafilm, kleeft minder, maar voor de rest...
 
Als niet autofanaat vind ik dit prachtig werk en ben ferm onder de indruk.
 
Beste bouwers ,

Merci voor jullie reacties , ben content dat jullie mijn paardje ook wel wat vinden.

@ Peter : de fabrikant krijgt van mij 6,5 hè , ik heb er zelf een en ander aan moeten toevoegen om het een mooier en realistischer model van te maken , en dat terwijl de prijs vergelijkbaar is met een Tamiya bvb.

@ Marc : ik was eigenlijk ook geen fan van Ferrari , maar sommige modellen hebben echt een mooi design en prachtige lijnen zoals deze , heb ik ontdekt door die gasten op YT te volgen.
De volgende zou deze kunnen zijn

attachment.php


Of iets anders. Ik weet het eigenlijk nog niet zeker , bovendien ben ik terug aan het werk hè , maar aan goesting heb ik nog geen gebrek , dus je zal wel nog van me horen en zien op het forum. :|

@ Silenoz : over de plakband. Als je ervoor zorgt dat je bij het verwijderen van de tape , de tape niet schuift over het glas ( bvb met je nagel de rand wegduwen ) dan is er geen residu aanwezig op het glas. Wanneer de verf droog is en het glas moet ingebouwd worden polish ik het glas met commandant en een polijstwieltje , vervolgens nog eens opblinken met een brildoekje en op het model monteren. Zo krijg ik proper en net glaswerk.

Greetzzzzz Modest.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan