Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 Ferrari 458 Italia [DONE] - Pagina 3
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 42 van 42

Discussie: Ferrari 458 Italia [DONE]

Standaard

Merci mannen. De eindfoto’s worden nog deze week verwacht.....

Greetzzzzz Modest.

Standaard

Beste bouwers ,

Mijn Italiaans raspaardje is klaar ! Dus even tijd voor wat conclusies. Dit was een eerste kit van Fujimi voor mij , ik had al een en ander gelezen over dit merk en het was niet altijd even positief. Dus ben ik met enige reserve aan dit model begonnen , echter mijn achterdocht was eigenlijk maar gedeeltelijk terecht , de pasvorm van 90% van de kit was eigenlijk dik in orde , tot op het laatste : de wielen moeten met polycaps en een metalen staaf aan het model bevestigd worden, dat ging goed tot ik het staafje in het wiel moest duwen, niet genoeg plaats dus en de center is aan de binnenkant gewoon gespleten , enige oplossing was dus het wiel een de remschijf kleven met ca lijm , waardoor de wielen niet meer kunnen ronddraaien ,dat vind ik niet zo erg want het is tenslotte een statisch model , ook de details kunnen wat beter zoals de binnenkanten van de deuren en de decals ,maar daar had ik een am setje voor. Al bij al ben ik niet ontevreden en ik geef Fujimi 6,5 op 10 voor deze kit , ik ga in de toekomst nog een kit uit deze reeks bouwen maar das voor later.
    Genoeg geleuterd nu hier zijn de eindfoto's :

zo dat was het , hopelijk vonden jullie dit verslag en het resultaat ook wat hebben , ik hoor het wel.....

Greetzzzzz Modest

Standaard

Super knap resultaat! Blinkt als een spiegel, dat lukt mij (nog) niet. TOP!
    Grtz Gerry

Standaard

Nou Modest, voor een 6,5 kit heb je er een zeer strak pareltje van gemaakt !! Mooie wagen en kundig afgewerkt
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding

Standaard

Die zit strak in het pak, mooi model is het geworden.
    * Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
    * Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
    * Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren, zodat je niets mist.

Standaard

Ik zou het zelfs de term "Uitmuntend" durven geven, mooi strak paardje.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Hij is heel mooi geworden, proficiat
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Wel beste Modest , ik ben niet een echte fan van het paardenmerk , maar deze bouw heeft me toch leuk kunnen bekoren en niet alleen het model maar de bouw ervan is gewoon oogverblindend
    Geweldig gedaan beste vriend , ik of wij kijken al uit naar het volgende ????????
    grt
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Mooi en blinkend. Interessante methode voor het afplakken van de vensters. Geen last van veel residu dat achterblijft bij het lossen van de tape? Er bestaat ook zoiets als parafilm, kleeft minder, maar voor de rest...

Standaard

Als niet autofanaat vind ik dit prachtig werk en ben ferm onder de indruk.
    Pascal

Standaard

Beste bouwers ,

Merci voor jullie reacties , ben content dat jullie mijn paardje ook wel wat vinden.

@ Peter : de fabrikant krijgt van mij 6,5 hè , ik heb er zelf een en ander aan moeten toevoegen om het een mooier en realistischer model van te maken , en dat terwijl de prijs vergelijkbaar is met een Tamiya bvb.

@ Marc : ik was eigenlijk ook geen fan van Ferrari , maar sommige modellen hebben echt een mooi design en prachtige lijnen zoals deze , heb ik ontdekt door die gasten op YT te volgen.
    De volgende zou deze kunnen zijn

Of iets anders. Ik weet het eigenlijk nog niet zeker , bovendien ben ik terug aan het werk hè , maar aan goesting heb ik nog geen gebrek , dus je zal wel nog van me horen en zien op het forum.

@ Silenoz : over de plakband. Als je ervoor zorgt dat je bij het verwijderen van de tape , de tape niet schuift over het glas ( bvb met je nagel de rand wegduwen ) dan is er geen residu aanwezig op het glas. Wanneer de verf droog is en het glas moet ingebouwd worden polish ik het glas met commandant en een polijstwieltje , vervolgens nog eens opblinken met een brildoekje en op het model monteren. Zo krijg ik proper en net glaswerk.

Greetzzzzz Modest.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten