Hoofdsponsor

1/24 Peterbild COE [WIP]

Schaal 1/24 - 1/25
Goeie voortgang daar aan de andere kant van t land, ga je de vrachtwagen laten glimmen als een babybilletje of komt hij onder het stof te zitten? Of iets ertussenin?
 
Thnks mannen.

Roy er komt weinig glans op loop met idee om er oude vergeten veteraan van te maken die ergens achteraan op een veld van een vrachtwagendealer staat te wachten of hij misschien ooit nog eens verkocht word :)
 
De eerste kleuren zitten erop.
Eerst op de primer vernis aangebracht, laten drogen daarna haarlak en dan een kleurtje. Even laten drogen en met warm water en met een borstel hier en daar wat verf verwijderd. Op de cabine had ik net een laagje teveel haarlak aangebracht et als resultaat dat de verf er net wat te makkelijk af kwam wat niet echt de bedoeling was maar er komt nog nog een een laag verf over de cabine dus kunnen we het nog rechttrekken :)

6cd56e7b7c06023d34ed13ba7200869f.jpg

6b04b0183ed56649cc1e7ec895d2ee2d.jpg

70161120b2b1a68ffd5f85600cb13ff7.jpg

8b17a0862af4a644e049d7c260c1ccf2.jpg
 
Mooie vorderingen.
Het werk met de bus haarlak ziet er veelbelovend uit. Ben benieuwd naar het vervolg.
Mvg
 
Zal precies de moeite worden en zo een vergeten truck is weer eens iets anders.
 
Ik was toch niet helemaal tevreden met de cabine dus vanmorgen een half uurtje in de Dasty laten zwemmen voor een tweede poging.

9242b6b0eb8abd662287a134a987dc61.jpg
 
Volg wel hoor maar ken hier niets van en kijk dus alleen maar.
Ben wel nieuwsgierig wat het word.
 
Cabine weer blauw gespoten alleen deze keer iets andere aanpak van de haarlak methode. Deze keer heb ik de haarlak direct op de primer gespoten inplaats van eerst een laagje glansvernis te spuiten en dan de haarlak. Het resultaat is dat je kleurlaag wat moeilijker te verwijderen is wat voor nu de bedoeling was. Happy? Nog niet helemaal maar hier kan ik wat mee :)

25fc1203938fe0819f438ca4fd6edfd0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vind het best leuk hoor , ik kan me het in het echt voorstellen hoe het zal zijn een oude versleten truck , tof
Marc
 
ik hoor altijd woeste verhalen over haarlak, zouttechniek en andere exotische dingen, ben benieuwd wat je er van maakt.
Misschien moet ik het ook ooit eens uitproberen, is in ieder geval leerrijk.
 
Tweede versie ziet er beter uit ;)
Deze zal wel mooi vuil :O worden...
 
Daar ik altijd snel tevreden ben over mijn werk is hier versie drie en gelijk de laatste :)

Maar de laatste versie had ik er toch niet helemaal een goed gevoel bij dus vandaar alles weer opnieuw in de verf gezet en een andere aanpak met verweren in plaats van haarlak. Voor nu alleen nog het wit bijwerken waar het rood onder het plakband is gekropen

b3761e04ee5ab0008511897351224a0b.jpg

9e581089377622182a64adbba5dd37d4.jpg

8ac108d3b3f72c62eea31ce9b537aeed.jpg

0a1e1efed721bcad5bbba9e7f5ff49a0.jpg
 
Vreemde combinatie van kleuren, dus ben ik nog meer benieuwd wat je er van zal maken :D
 
Ik vond de tweede versie tot nu toe de beste, maar jij weet waar je naartoe wilt en dat weten wij nog niet.
Ik volg en blijf volgen...sdfkkjskng
 
Tja het idee van die kleuren op de deuren leekt wel aardig alleen werkt het niet echt veel te licht in combinatie met blauw. De deuren hebben al een ander kleurtje gekregen nu nog wat zin vinden om verder te werken aan de CEO :(
 
Ben echt wel benieuwd welke richting dit gaat.
Marc S.
 
Nu in ieder geval richting Dasty :wub:
 
In de aanbieding altijd goed Fred :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan