Hoofdsponsor

1/35 Crazy Racer 2, "Windy Twin" 1:35 [wip]

Peter van Dijk

Well-known member
Registered
Lid geworden
9 jan 2011
Berichten
3.013
Ha bouwgenoten :)

heb zin om eens een nieuw bouwtopic open te trekken.
Nogal wat topics zijn 'stuk' (of kans op stuk) vanwege foto host pech en wanbeleid :sleep: en heb nu even geen
trek in die virtuele Instandsetzung :wacko:

Nu wegens :
-gebrek aan inspiratie voor een WW2 di:yo:rama 7PV5ZR.gif
-de loodzware mentale voorbereiding voor de "Shelf of Doom" y4Sd1I.gif
-toch ook de nimmer aflatende hunkering naar the smell of lijmdampen in the morning (gordijnen roken is ook niet 'je van het'...):))
-en medebouwers hier ook fijn bezig te zien op allerlei gebied bqztfA.gifbqztfA.gif

ga ik iets beginnen waarvan het bloed al een tijdje opgewonden in allerlei hoekjes is gekropen... Fantasy on Wheels.
Als basis idee was opgeborreld : De Duitsche “Seehund XXVIIB5” dwerg onderzeëer op wielen...

attachment.jpg
Dat verzinsel bleef spoken tot ik de 1:32 Hispano Suiza 8Ab van Roden tegenkwam... en er waren 2 op voorraad.....0c6UAB.gif

attachment.jpg

Later volgt meer over 't hoezo van "Windy Twin", haar functie, samenstelling, tec-specs, eigenaars, reputatie en wat u verder
maar weten wil...
Nu alvast 3x plaatje van mijn krezie plannegie :

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Heb nu zo'n beetje de totale scrapyard van zolder gesleept en heb er al wat leuks uit opgevist, maar
twijfel nog om de (vacuform) bus in 2 stukken te zagen, maar het jeukt aardig moet ik zeggen 7CMHhx.gif

wordt vervolgd zolang mijn voorraad gordijnen strekt :ph34r:
Mazzels :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geweldig project Peter , ik persoonlijk heb zo een geweldige fantasie niet , maar ik vind het heerlijk om te kunnen volgen
Ben zeer benieuwd wat het gaat worden
Suc6 makker
Marc
 
Ik zet me al klaar hoor ,laat komen.
 
Prachtig project. Ik hou wel van dit soort van kitbashing.
Veel succes.
Dirk
 
ik volg wat je ervan gaat maken. Met jouw sterk staaltje fantasie gaat dit weer iets speciaal worden
 
Altijd een verrassing, je weet nooit zeker hoe het zal eindigen :nowink:
Wel een voordeel dat alles kan en mag :)
Benieuwd...
 
Waar het oproken gordijnen al niet toe kan leiden...

Ik volg alvast, al heb ik niet het flauwste benul waar we zullen belanden. :P
 
Thanx Guys :)

Het zallun scratching bashing without smashing avontuur worden, en net als jullie weet ik ook nog
niet zeker waar het zal eindigen (in ieder geval niet op de schroothoop).
Basis is er en nu fijn verder fantapiekeren over grote of kleine cabine(s), wielophanging, motorophanging, uitrusting enz.

Er kan inderdaad heel veel, zeker wanneer je weet dat dit voertuig gesitueerd is in 2038.
Windy Twin® is een "Cruiser", gebouwd voor laaaaange afstanden... voor endurance ritten zegmaar.

Nu twee concepten waar ik uit wil kiezen, tenzij ik misschien nog ander leuk plaatwerk tegenkom...

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende opdatering zal gaan over 't fenomeen Crazy Racer, specificaties van Windy Twin en andere gerelateerde bullscite:nowink:

De bouw is nog in de 'scharrelfase' dus heeft iemand al fantasietjes over dit voertuig ?
Gooi het vooral hier neer ter Leering ende Vermaeck, ja toch :yes(1)::yo::yeah:

Conceptueel groetje
-----------------------------------------------------------------------------------------------------WQT3jk.gif
 
De laatste foto vind ik persoonlijk de meest geslaagde , het geheel past beter
Marc
 
Wat gaat dit worden,daar is echt fantasie voor nodig.Ben benieuwd.
Marc S.
 
Dit is echt mijn ding Peter altijd spanend je ziet het begin van dit project maar het einde zit alleen in jou hoofd...Top...
 
Wild idee, benieuwd wat het uiteindelijk wordt

Greetzzzzz Modest.
 
Het eind zit in mijn hoofd (zei Danny) maar is nog niet in zicht ('keb een dikke kop) en gezien
nu al een colonne Crazy Followers kom ik er niet meer onderuit ook 7CMHhx.gif

Ik ga akkoord, maar nu eerst etwas fressen
attachment.jpg

Dan een stukkie asphalt fittness
attachment.jpg

Dan Crazy Facts schrijven en hier posten, of daar... beter gezegd : later :)

Eet smakelijk of anders goede bekomst !
Tot de volgende ronde..
 
Foto 2 vind ik beter maar jammer van de te grote voorwielen voorzien van vast rubber, geeft geen comfy drive vooraan en zeer moeilijk om te sturen.
Tevens zie ik dat je van plan bent om de wagen aan te drijven dmv 2 vliegtuigmotoren en hun schroeven.

Waanzinnig idee mijnentwege: vervang beide voorwielen door de laatste set achterwielen en omgekeerd. Kan je dan misschien een kettingverbinding maken tussen de vliegtuigmotoren en de grote achterwielen zodat deze achterwielaandrijving krijgen, beetje zoals bij de M26 recovery of de Dragon Wagon.

Soort scheepsladder (inschuifbaar) aanbrengen achter het portier.

Waanzinnig meedenkende groet.
 
mmmm interesting Erwin, spoken like a true madman, waarvoor dank :)

...met die ketting aandrijving zou de contraptie "Alice in Chains" kunnen heten, maar
dan zou ik vanwege die naam 2x Allison V12's willen monteren.
Vind echter het spektakel van de propellers wel zo smakelijk, dus ik denk wel dat de prop-drive blijft.

Die voorwielen ja, zit er nog over te denken wat daar mee te doen, want je hebt wel een punt.
Ik had al een aardig excuus voor deze, maar nu ik 'betrapt' ben ga ik toch twijfelen.
De diameter vind ik aanvaardbaar, maar die banden...
Liefst had ik 6 stuks van die 1:16 Kübelwagen wielen...
Heb wel hele stapel andere wielen maar die euh.... wel, ik zal nogges kijken en passen...

Ladder is uiteraard nodig, wellicht ook catwalk over de rug naar de motoren.
In of tegen de neus (nu nog groot gat) kan ook iets nuttigs komen... bijv. navigatie balkon of een perspex koepel...
Plenty verlichting ook nodig.
U moet weten dat Cruisers heel weinig stoppen...het minimaal vereiste certificaat om mee te mogen doen
aan een zogenaamde "Long Haul" is "MiCe#2" (Milage Certificat, #2 houdt in 2000 mijl kunnen rollen zonder pitsstop)
Ik merk nu dat het tijd is om het type voertuig nader toe te lichten zoals ik in voorgaande post al aankondigde...

Eens zien of ik mijn toetsbord boven de 65ºC kan krijgen (zal laat worden).

gekke groet 6zunC8.gif
 
Laatst bewerkt:
Waarom niks waterachtigs zoals een combinatie van een Ecranoplan of draagvleugelboot, gemixt met de aandrijving van zo'n moerasboot of hoovercraftachtig ding -> blote motor, schroef in kooi, roer erachter....

Na het smelten van de ijskappen is het een beetje water world, met zo'n verbinding tussen de verschillende gemeenschappen, al dan niet bewapend tegen raiders, ongedierte uit de krochten van de zee, hongerige meeuwen 😉, ...
 
Benieuwd waar dit ons heen gaat brengen maar ik heb mijn stoel er ook bij gezet.
 
:wtf1:
Waanzinnig idee wat ik graag volg.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan