Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Crazy Racer 2, "Windy Twin" 1:35 [wip] - Pagina 7
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567
Weergegeven resultaten: 91 t/m 99 van 99

Discussie: Crazy Racer 2, "Windy Twin" 1:35 [wip]

Standaard

Öbstler ? is dat Oostenrijkse Cider ? klinkt smakelijk en nuttig... dempt ook de geest ietwat

Prost meine Herr'n, Glück auf, oder wie zu sagen : zum Wohl
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Die diepte van de velg zou ik me niet echt aantrekken, die wordt hoofdzakelijk bepaald door de maximale spoorbreedte van het voertuig enz... (6j achtertractie uitgetekend bij New Holland). Daar pivoteerden de ophangingen wel rond een vast punt, haaks op je witte as, en vast aan het frame. Maar hoe dit juist zit bij vrachtwagens... Nog geen ervaring mee.

Sowieso benieuwd naar het vervolg

Standaard

Bedankt Silenoz hoe het precies zit is uiteraard interessant, maar hoeft dus niet per se toegepast op mijn CR Cruiser.
    Ik zit er werktuigbouwkundig blijkbaar niet ver naast, dus ik rommel voorlopig verder...

Achtergrond informatie :
    De gebruikte systemen voor de CR hoeven niet het neusje van de zalm te zijn.
    De ontwerpers/bouwers van deze CR zijn retro fans, dus looks spelen zeker mee, maar het meest belangrijk is
    dat het goed en betrouwbaar werkt.
    Dus al wordt bijv. een oude motor gebruikt dan worden cruciale onderdelen wel met moderne materialen nagemaakt.

onperfect groetje
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

toch maar eens even koekeloeren hoe die vering/demping zit bij de zware jongens...

Bogie ophanging (zoals ook ik ga toepassen)

Bovenstaand zit vering en demping beiden aan het direct bovenliggende chassis gemonteerd.
    Dat kan met mijn bedachte demping dus niet. Mijn dempers zitten vast aan de as waar de bogies aan gemonteerd zitten.
    Moet kunnen schat ik, maar zal een robuuste montage vereisen...

En een mooi uitgangspunt voor de aanpassing van de vooras :

We komen er wel

Standaard

Dat weten we wel peter ziet er in ieder geval al veelbelovend uit
    Marc
    Vanuit Esch sur Sure niet zo denderend weer
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Bedankt voor de belangstelling jongens

Standaard

Ah, zoals alle goede science fiction, steampunk enz... wordt er gestreefd naar iets wat ook plausibel en werkbaar kan zijn... Just use the common sense.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silenoz Bekijk bericht
    Ah, zoals alle goede science fiction, steampunk enz... wordt er gestreefd naar iets wat ook plausibel en werkbaar kan zijn... Just use the common sense.
    ik doe mijn best

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten