Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 Ford Woody 1929 [wip] - Pagina 2
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 59

Discussie: Ford Woody 1929 [wip]

Standaard

Eerlijk ? Ik heb er over getwijfeld omdat ik de pick-up ook zo mooi vind , ik had het al geschreven en as ik hem nog eens tegenkom word het de pick-up , want ik was toch al op zoek naar de 1/32 versie om het diotje te zetten
    Dank aan allen om te reageren
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Beste vrienden ik heb iets geprobeerd , jaren +/- 35 heb ik ooit bij François Verlinden eens olieverf gekocht om houtkleur te imiteren , de tubes waren nog altijd intact dus heb ik ze gebruikt om dit te proberen
    Uitgaande op beelden op het internet is dit het resultaat ik moet natuurlijk nog wel een paar washes doen denk ik

Ik hoor het wel van jullie
    Marc

Standaard

Mannekes het is hier " fin de carrière " de doos was nog verzegeld toen ik hem kocht dit jaar maar nu merk ik op dat de hele vooras ontbreekt dus gaat hij weeral voor onbepaalde tijd terug de doos in , en ik was er met volle moed aan begonnen
    De body staat al in de primer motor was ook al geschilderd het hout was ook al gedaan , en ik wilde al wat verder doen terwijl alles droogde
    Spijtig ben er van aan gedaan ik had er zo een zin in
    Is er misschien iemand die mij eventueel verder kan of wil helpen een vooras van een Ford van 1929
    Marc

Standaard

Marc, zijn die foto's van de sprues dan niet van jou kit ?
    Want daar zie ik toch alle benodigde onderdelen zitten voor zowel voor als achteras/wiel ophanging.
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Peter , Peter als ik jou niet had inderdaad hij hing er tussen na even zoeken op de grond zag ik het voorasje liggen achter mijn Airbrush compressor ver weg kon er bijna niet aan , omdat mijn werkplaatsje achter een hoge kast is en die achterkant heeft onderaan een opening en daaronder lag de vooras
    Zo snugger was ik niet om naar mijn eigen foto's te kijken
    Man bedankt
    Marc

Standaard

Nou, gelukkig dat je'm terug gevonden hebt
    (waar plaatjes van sprues al niet goed voor zijn, gewoonlijk bekijk ik die zelden aandachtig..)

Kun je weer fijn verder, het begon er al goed uit te zien !

happy moddelling
    Laatst gewijzigd door Peter van Dijk; 21-06-19 om 00:41 Reden: correctie
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Altijd plezant als er iets achter de kast beland.
    Was hier ook zoet mee en had geluk dat ik onderdeel zag vliegen, en jawel achter de lage kast.
    Dus volgen weer he .
    Pascal

Standaard

Ik zie ze ook weleens vliegen, maar eigenlijk nooit landen
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aris5 Bekijk bericht
    Ik zie ze ook weleens vliegen, maar eigenlijk nooit landen

Standaard

beste kijkers een kleine update of " sneak previeuw "heb hem juist in kleur gezet en het motortje v-8 ook en deze in een eerste laag vernis gezet omdat ik nogal snel de kleur eraf wrijf door het zweet van mijn handen

nu kan ik verder met bouwen en nog van het zonneke genieten
    Zonnige groeten
    Marc

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Vind de hout kleur best tof Marc.
    Hopelijk dat met de waches ook de nerven wat naar boven komen.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

papiermodelbouw.forum2go.nl

Standaard

Mooie blauwe kleur.Ben benieuwd naar de houtnerven eens ze bewerkt zijn.
    Marc S.

Standaard

Ben benieuwd, want vind dit een gedurfd kleurtje.
    Pascal

Standaard

Volg Pascal hierin, niet direct een kleurtje die ik zou kiezen maar ben benieuwd.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

na weken van zwaar werk vele onregelmatigheden ben ik er toch in geslaagd om iets te kunnen doen aan de Woody , een paar kameraden onder ons vinden het een gewaagde kleur maar ik hier duidelijkheid in scheppen dat het om een Hotrod gaat en geen classic car en op het net kan je hem veelvuldig in het blauw en andere opvallende mooie kleuren terug vinden tot zover
    Nu het motortje geen al te beste foto's
    Nu wat de motor betreft het gaat hier om een zijkleppen motor, wat wil dat zeggen ?
    Wel een hedendaagse motor heeft een cilinderkop ( kulas ) in de volksmond genoemd en daarin zitten de kleppen de bedieningen voor de kleppen en meestendeels de nokkenas , al dat zit in de kop
    Nu een zijkleppenmotor is dat anders zowel voor 4,6 of 8 cilinders daar zitten de kleppen opzij naast de cilinders in het blok zelf en de nokkenas zit onderaan en word met een tandwiel aangedreven
    Nadeel van deze motoren is het hoge brandstof verbruik veel minder vermogen maar onverslijtbaar , indien er nog vragen zijn over deze motoren zal ik proberen er een antwoord op te geven
    Nu de fotokes

Hier de bekabeling van de bougies ( ontsteking kaarsen )

Een overzichtje hoe het er nu bij staat het donkere hout ligt ook al klaar om in de vernis gezet te worden

Ik hoop dat de Woody nu een beetje meer in de smaak valt
    Grt
    Marc

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten