Hoofdsponsor

1/24 Ford Woody 1929 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Ditmaal eentje die ik nog niet zo lang geleden gekocht heb op een beurs en was er al jaren verlekkerd op om zoiets eens te bouwen
Met deze redelijk complete kit kan ik drie versies bouwen
1 de woody met houten zijpanelen ( plastic uiteraard )
2 een oude pickup met kleine laadbak achteraan
3 een hotrod pickup met een v8 motor
Nu heb ik me gefocust op de woody omdat ik dit zo een mooi wagentje vind alhoewel ik ook wel zin in de pickup heb , ik kom er in feite nog niet echt uit
Maar nu zullen er wel collega bouwers zijn die dit niet graag zien en liever de echte oldtimer versie zien , maar ooit komt dat er nog wel eens van om een serieuze echte oldtimer te bouwen misschien dezelfde kit wie weet


De boxart




attachment.jpg



attachment.jpg


Het imense bouwplan


attachment.jpg


De inhoud waarmee ik bijna twee complete auto's mee kan bouwen



attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg




attachment.jpg




attachment.jpg


Het zal voor mij een hele kluif worden om deze houtstructuur tot een mooi einde te brengen , maar ja wat moet ik doen , gewoon aan beginnen
grt
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is een leuk wagentje !

De Stock Woody en de Stock Pickup vind ik het leukst en als ikke mocht kiezen
zou ik voor de Stock Pickup gaan :8

Happy Modelling Marc :)
 
Beste Peter je zal me ondertussen al wel een beetje kennen he waar ik naartoe wil , ben 68 en nog altijd stapelzot van die Amerikaanse hotrods en customs ik weet het , het is allemaal maar not done maar moest ik nu echt het geld er voor hebben ik zou de reis van mijn leven maken en ging naar elke custom show die er was
Luister ik ben een echte Petrol head dat kunnen ze niet afnemen alhoewel ze overal goed bezig zijn
Ik zie praktisch elke wagen graag dat is mijn lang leven auto's en heb een voorliefde voor het Amerikaanse gedoe
Sorry
Marc
 
Excuseer je vooral niet voor je voorkeur, begrijp ik volkomen !!

Dat "Amerikaanse gedoe" heb ik in 1991 in de 'United Snakes of America' live mogen beleven daar :wow:
Alleen al om wat je daar op de weg mag zetten zou je er heen verhuizen :88):yeah:

Go for it !! (maar dan wel de motorkap weg laten hè ?) ;)
 
Zeker dat zo een V8 moet toch getoond worden he :laugh:
Greetz
 
Heel veel plezier en succes
 
Qua voorkeur volg ik Peter, maar dat wist je al lang van mij hé.
Dit gezegd zie ik die gepimpte woody ook wel zitten. Zit dat fietsje ook in de kit?
 
het is 4 modellen, niet 3.
AMT heeft meerdere kits waar je zo verschillende modellen van kan maken, ik heb er ook nog zo liggen

veel bouwplezier
 
@ Erwin ja dat choppertje zit er ook bij
Tof gasten van jullie reacties
Marc
 
Benieuwd hoe hij gaat worden.Succes ermee.
Marc S.
 
Succes, ik ben benieuwd naar het resultaat.
 
Leuk kitje. Zelf zal ik de woody niet aanpassen en eerder een pick-up te grazen nemen om wat om te bouwen. Maar ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
 
Eerlijk ? Ik heb er over getwijfeld omdat ik de pick-up ook zo mooi vind , ik had het al geschreven en as ik hem nog eens tegenkom word het de pick-up , want ik was toch al op zoek naar de 1/32 versie om het diotje te zetten
Dank aan allen om te reageren
Marc
 
Beste vrienden ik heb iets geprobeerd , jaren +/- 35 heb ik ooit bij François Verlinden eens olieverf gekocht om houtkleur te imiteren , de tubes waren nog altijd intact dus heb ik ze gebruikt om dit te proberen
Uitgaande op beelden op het internet is dit het resultaat ik moet natuurlijk nog wel een paar washes doen denk ik



attachment.jpg



Ik hoor het wel van jullie
Marc
 
Mannekes het is hier " fin de carrière " de doos was nog verzegeld toen ik hem kocht dit jaar maar nu merk ik op dat de hele vooras ontbreekt dus gaat hij weeral voor onbepaalde tijd terug de doos in , en ik was er met volle moed aan begonnen
De body staat al in de primer motor was ook al geschilderd het hout was ook al gedaan , en ik wilde al wat verder doen terwijl alles droogde
Spijtig ben er van aan gedaan ik had er zo een zin in
Is er misschien iemand die mij eventueel verder kan of wil helpen een vooras van een Ford van 1929
Marc
 
Marc, zijn die foto's van de sprues dan niet van jou kit ?
Want daar zie ik toch alle benodigde onderdelen zitten voor zowel voor als achteras/wiel ophanging.
 
Peter , Peter als ik jou niet had inderdaad hij hing er tussen na even zoeken op de grond zag ik het voorasje liggen achter mijn Airbrush compressor ver weg kon er bijna niet aan , omdat mijn werkplaatsje achter een hoge kast is en die achterkant heeft onderaan een opening en daaronder lag de vooras
Zo snugger was ik niet om naar mijn eigen foto's te kijken
Man bedankt
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan