Hoofdsponsor

1/24 Ford Woody 1929 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Oei, dat is inderdaad een inschattingsfoutje.

Wat is de reden dat je het board in alclad metaal hebt gespoten ?
Zou het niet beter passen dat je het board in hout motief verft (evt met de vlammen).
Dat past misschien beter bij het hout van de wagen ?
Enfin, het is maar een idee en hangt er van af in welke tijdsgeest je de wagen ziet uiteraard.
En gezien je het toch terug moet schuren ?

Groeten,

Dirk
 
Beste Dirk ik heb al uren zitten turen op het net en de laatste modellen zie je bijna niks meer van het hout gewoon hele schilderijen of taferelen komen er voor je neus tot ik de vlammen zag was ik verkocht
Alclad wel om de eenvoudige reden is omdat Candy Colors die ondergrond moeten hebben voor het beste effect en eerlijk het is wel speciaal het heeft een effect van echt metaal of aluminium niet dat ik ze in alu wil maar het is een basis
Ok heb ze nu al terug afgeschuurd en zal wel zien hoe het nu uitdraait he
Bedankt voor uw reactie
grt
Marc
 
ziet er wel geflikt uit :eek:)

ik dacht ook dat de surfborden uit de vroege jaren vooral uit hout waarden ??
 
Vroeger wel ja en die waren ook mooi
Deze komt puur glanzend met een hopelijk mooi design
Marc
 
Leuk idee om een surfboard toe te voegen :)
Misschien deze niet in flitsende kleuren schilderen maar afwerken als blank gevernist.
Past mooi bij "Woody" is mijn idee...

Ben ik van plan Peter
Marc
Plannen veranderen, nix mis mee, maar een mooi afgewerkte houtnerf zal in mijn ogen
toch een meer spectaculair resultaat geven dan een stuk 'gewone' special paint.

Ik dring verder niet aan ;) doe zoals jij het mooi vindt !
 
Die vlammen zijn goed gelukt dus zal het wel weer lukken in de goede richtingen ( kleur voor vlammen zijn goed gekozen) .
Het metaal kleur is er wat over zoals andere ook aanhalen.
Komt goed wat je ook beslist.
 
Schoon vlammen Marc , herbeginnen is niet altijd plezant hè , maar dat hoort er een beetje bij. Kan er van meespreken

Greetzzzzz Modest.
 
Heren dank u voor de reactie
Maar het zilver was niet de bedoeling om te blijven hoor dat was de basiskleur , zoiets moet je opbouwen laag voor laag daarom eerst de onderlaag dan de flames en dan ging daar een lichte mist van oranje candy over en daarachter veel lagen vernis , dat was de opzet van mijn idee
Marc
 
Jammer dat je de vlammen in de verkeerde richting hebt gespoten.Misschien zijn ze bij de volgende poging nog beter.
Marc S.
 
Jammer van het werk, succes met herbeginnen
 
Als het je maar tegenzit he , nu een speciaal roterend snijmesje gaan kopen daarna helemaal , opnieuw begonnen en met mijn nieuwe compressor lukte het aardig drukken perfect te regelen ik was tevreden tot ik de tape lostrok kwam de afgedekte zijde de geverfde verf los om gek van te worden
Het is net of iemand of iets wil me beletten dat te doen
Erg he
Marc
 
Na 7 pogingen van herspuiten , hertekenen , mislukken ben ik er toch in geslaagd om het surf plankje iets of wat deftig te krijgen , als de vlammen erop stonden was het perfect en daarna begon de miserie opnieuw , de afplaktape ( KIP ) liet zijn lijm hangen op het plankje dus alles afwassen met wasbenzine met gevolg de kleurfading ging er een beetje af en als kers op de taart brak het zwaard of vin nog eens af
Dus de fading komt nu niet echt goed uit maar ok ik laat het zo , na zo 10 lagen vernis zijn alle oneffenheden van het afplakken weg
De Woody is nu af hier de beelden , hopelijk valt hij wat in de smaak

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Thats All Folks
grt
Marc
 
Hoewel helemaal mijn smaak niet , hout en auto’s vind ik not done ,vind ik hem bijzonder goed geslaagd Marc, mooie velgen ook dikke proficiat surfplankje is ook goed gelukt. Leuk detail.

Greetzzzzz Modest.
 
Heren tof dat ge het goed vind , zelf ben ik niet 100% tevreden over het boardje kon beter
Het kitje zelf was een heel oud kitje het schema was 1 grote gazet waar zelfs niet op stond hoe de V8 moest geplaatst worden al bij al paste het allemaal redelijk
Marc
 
Marc , ik denk dat 100% tevreden niet bestaat in deze hobby , ik heb het in ieder geval toch nog niet meegemaakt

Greetzzzz Modest
 
Ziet er redelijk uit... moet er nog iets komen in die openingen van het kofferdeksel? Of komen daar de achterlichten?
 
Neen en ja normaal moeten daar kettingskes komen maar die vind ik niet maar dan moet de val openblijven ; ben dus op zoek naar iets vervangend ( was het vergeten te melden )
Marc
 
Vind het hout en de zetels goed gelukt.Is een mooi model geworden.
Marc S.
 
Dank u gasten , hij zal mooi tussen mijn andere Amerikaantjes staan
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan