Hoofdsponsor

1/24 Ford Woody 1929 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Nou, gelukkig dat je'm terug gevonden hebt :D
(waar plaatjes van sprues al niet goed voor zijn, gewoonlijk bekijk ik die zelden aandachtig..)

Kun je weer fijn verder, het begon er al goed uit te zien !

happy moddelling eNseHX.gif
 
Laatst bewerkt:
Altijd plezant als er iets achter de kast beland.
Was hier ook zoet mee en had geluk dat ik onderdeel zag vliegen, en jawel achter de lage kast.
Dus volgen weer he .
 
Ik zie ze ook weleens vliegen, maar eigenlijk nooit landen
 
beste kijkers een kleine update of " sneak previeuw "heb hem juist in kleur gezet en het motortje v-8 ook en deze in een eerste laag vernis gezet omdat ik nogal snel de kleur eraf wrijf door het zweet van mijn handen


attachment.jpg



attachment.jpg


nu kan ik verder met bouwen en nog van het zonneke genieten
Zonnige groeten
Marc
 
Vind de hout kleur best tof Marc.
Hopelijk dat met de waches ook de nerven wat naar boven komen.

Fred
 
Mooie blauwe kleur.Ben benieuwd naar de houtnerven eens ze bewerkt zijn.
Marc S.
 
Ben benieuwd, want vind dit een gedurfd kleurtje.
 
Volg Pascal hierin, niet direct een kleurtje die ik zou kiezen maar ben benieuwd.
 
na weken van zwaar werk vele onregelmatigheden ben ik er toch in geslaagd om iets te kunnen doen aan de Woody , een paar kameraden onder ons vinden het een gewaagde kleur maar ik hier duidelijkheid in scheppen dat het om een Hotrod gaat en geen classic car en op het net kan je hem veelvuldig in het blauw en andere opvallende mooie kleuren terug vinden tot zover
Nu het motortje geen al te beste foto's
Nu wat de motor betreft het gaat hier om een zijkleppen motor, wat wil dat zeggen ?
Wel een hedendaagse motor heeft een cilinderkop ( kulas ) in de volksmond genoemd en daarin zitten de kleppen de bedieningen voor de kleppen en meestendeels de nokkenas , al dat zit in de kop
Nu een zijkleppenmotor is dat anders zowel voor 4,6 of 8 cilinders daar zitten de kleppen opzij naast de cilinders in het blok zelf en de nokkenas zit onderaan en word met een tandwiel aangedreven
Nadeel van deze motoren is het hoge brandstof verbruik veel minder vermogen maar onverslijtbaar , indien er nog vragen zijn over deze motoren zal ik proberen er een antwoord op te geven
Nu de fotokes

attachment.jpg


Hier de bekabeling van de bougies ( ontsteking kaarsen )


attachment.jpg

Een overzichtje hoe het er nu bij staat het donkere hout ligt ook al klaar om in de vernis gezet te worden


attachment.jpg


attachment.jpg


Ik hoop dat de Woody nu een beetje meer in de smaak valt
Grt
Marc
 
Mooi gedaan die lak amai en komt goed heb ik het idee.
 
Marc, dat gaat een heel mooie worden!
Tip: niet overhaasten maar extra veel details maken hiervan een wonderkar.
 
Hele mooie auto, misschien rond de uitstekende bouten en moeren en hout bevestigingen, een beetje schaduw aanbrengen?
 
Ik heb hem gisteren al in het echt kunnen zien en vind hem tot nu toe goed geslaagd.
Marc S.
 
Wordt al mooi Marc !
Zoals Erwin al zei, neem je tijd en maak er iets speciaals van :8

houterig groetje ;)
 
Ik heb nog een vraagje
Kan er iemand mij goede afmeting geven voor een surf board en eventueel goede foto's ik zou graag er eentje maken om achteraan in de Woody te leggen door de achterraam , die er niet zijn :laugh: :laugh: :laugh: staan geen ramen in
Heb al op het internet gekeken maar vind niks naar mijn zin
Marc
 
Wil wel even kijken of ik er ergens een heeft leggen.
 
Als je even googled op dimensions surfboard en je de instellingen van google afbeeldingen via de tools functie op kleur; zwart wit zet, krijg je een hoop afbeeldingen te zien met wat maten op. hou er rekening mee dat surf boards in verschillende varianten mogelijk zijn, allemaal afhankelijk van de gebruiker uiteraard.

kwestie van kleurpatroon is je eigen fantasie een beetje de leidraad. Daar is ongeveer elk design mogelijk tegenwoordig.
 
Dank u , ik zal seffens nog eens kijken
Grt
Marc
 
Heb er twee Coachke een van 8cm en de andere 11cm, hoor het wel.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan