Hoofdsponsor

1/32 VW Buggy [wip]

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Beste makkers en autofans om mijn collectie van VWtjes te vervolledigen begin ik nu aan een Buggy wat al een tijdje op mijn verlanglijst stond , wel op de kleine sympathieke schaal waar ik trouwens ook graag mee werk 1/32
De Buggy is een typisch Amerikaans concept , in feite bedoeld als een speeltje om in de woestijn of stranden te kunnen crossen
Het is een VW platform ( bodemplaat ) met daarbovenop een polyester carrosserietje van open Jeepachtig body aangedreven door het alom bekende VW motortje type boxermotor , reden van de naam is omdat het een 4 cilinder motor is waarvan twee aan twee cilinders plat tegenover elkaar liggen twee links en twee rechts en als men de motor draait is het een beweging van een bokser vandaar de naam , maar door de jaren werd deze motor snel vervangen door o.a. Porsche , Chevrolet Corvair ( ook een boxer maar dan een 6 cilinder ) tot zelfs een Mazda wankelmotor
De kleur kon zo gek mogelijk zijn van hippie Flower Power tot zeer zware Metal Flake ( is speciale verf waar echt deeltjes fijn gemalen metaal worden meegespoten en over gespoten met een transparante gekleurde verf )vandaar die enorme glitteringen
De buggy was uitgegroeid tot een icoon in de Amerikaanse autowereld tot heden ten dage .
Zelfs was er in het Luikse een firma die een mooiere versie bouwde de Apal die zelfs het waagde om een gesloten buggy te maken een soort kleine sportwagen
Hier gaan we veel kijk plezier
De mooie boxart


attachment.jpg


Het zeer eenvoudige bouwplan


attachment.jpg



De inhoud van de doos karig zoals de kleine VWtjes die ik altijd al gebouwd heb



attachment.jpg



attachment.jpg


En dan gaan we nu starten
groet
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heel veel succes met deze
 
Vorige zomer heb ik deze ook aangeschaft toen ik hem tegen kwam in de winkel :D
Ik ga je dus op de voet volgen ;)
 
Leuk bedankt beste vrienden , ja ik ben erin gevlogen hij staat al in kleur , een ongewoon kleurke , een beetje een experiment straks fotokes moet toch niet gaan werken vanavond
Marc
 
Het kleurke nu nog mat maar dit word het
Hoe heb ik het gedaan
1: de body helemaal in goud gespoten van Vallejo
na het goed drogen
2 : daarna met groen sterk verdund zeer lichte lagen gelegd en dit is het resultaat



attachment.jpg



attachment.jpg



Grt
Marc
 
Leuk karretje :)

Mooie keus die kleur, de gouden 'gloed' is goed te zien vanonder het groen.

Enne... kun je die koplampjes niet kopiëren voor de Bugster ?
Met gewone siliconenkit maak je al een eenvoudig malletje.
Dat zou je dan kunnen vullen met Milliput.

Veel bouwlol :)
 
Peter dat zal nogal moeilijk gaan de bugster is schaal 1/16 en de buggy schaal 1/32 het zou niet mooi zijn he , bedankt voor het meedenken
 
Kameraden het buggytje is af , veel was er niet aan te doen daarom ook niet al te veel foto's , het was een zeer eenvoudig kitje met veel flash en in feite moest er niks geplakt worden want het was een klik systeem
Het kleurke is nog beetje aangepast omdat ik de zeteltjes achteraan achteraf wilde schilderen maar dat lukte niet al te best daarom even er alles af en opnieuw gespoten
Eerst de zeteltjes achter in kleur gezet daarna afgeplakt en dan het bodytje geschilderd , het is geen hoogvlieger maar vind hem wel leuk om bij mijn VWtjes bij te zetten



attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg


Thats all folks
Marc
 
Grappig wagentje geworden en lekker vlot in elkaar gestoken.
 
Dat het geen mooi gedetailleerde kit is laat zich wel zien, maar

het is toch een leuk model voor de VW collectie :)
 
Veel detailleren kan je niet aan zo een simpel voertuig.
Leuke aanvulling van de collectie.
 
Ja beste mensen het is een zeer simpel model met weinig detail , de motor zou volgens ik zo kan zien en vergelijken met beelden van een echte buggy een " Chevrolet Corvair " motor moeten zijn een 6 cilinder type boxer met wat stevige fantasie maak ik het er wel uit
De rest is dan wel ok hij kan nu rusten bij mijn andere 1/32 modelletjes
Dank u voor jullie reacties
Marc
 
Een mooie wagen geworden Marc, vlug gemaakt.
 
Het juiste kleurtje bij de juiste auto knap gedaan Marc.
 
Al bij al een leuk ding geworden... Laklaag ziet er strak uit. Mooitje voor in de collectie
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan