Hoofdsponsor

1/12 Werkjes van Ceke

Pascal

Administrator/V.I.P.
Administrator
Lid geworden
20 feb 2015
Berichten
8.612
De mensen die op de ledendagen waren de laatste jaren kennen Cecile intussen en weten dat zij tussen de drukte van haar werk al eens graag knutselt.
Zij is nog niet lang bezig en wil zoals vele onder ons van alles starten maar door gebrek aan tijd door het werk en andere passies blijft dit nog beperkt.
Zij die werken weten hoe snel weekenden voorbij vliegen he.
Maar toch hier enkele van haar werkjes en hoopt in de toekomst meer van dit te tonen.
Alvast mijn proficiat omdat ik zie met welke passie je gestart bent .



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Cecile's metaalwerkjes had ik al gezien maar die houten piano als muziekdoos vind ik heel knap.
 
Ook wij hebben Cecile aan het werk gezien en eerlijk ? Prachtig zeker de piano zelf ben ik niet voor de ijzeren puzzeltjes maar ben toch aardig maar aangenaam verrast
Geweldig
Cecile het zijn toch 2 verschillende pianotjes he ?
Grt
Marc
 
Bedankt voor positieve reacties .
En moest het even lukken ik heb in de titel een typefout getikt het moeten natuurlijk werkjes zijn he .
Kan dit recht gezet worden?.
 
Ik vond het wel een zeer mysterieuze titel zo, ik heb er meteen op geklikt.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik ben benieuwd, want er staat nog vanalles op het programma, hoorde ik!
 
Prachtig werk.Ik zou er zelf niet aan beginnen maar het is echt wel leuk om te zien.
Marc S.
 
Ik heb haar ook bezig gezien, mooie werken.
 
Vind die metalen werkjes uiterst knap gedaan. Lijkt me zeker niet gemakkelijk om alles op de juiste manier en plaats te buigen.
Komt daar eigenlijk ook lijm bij kijken of is dat eerder in elkaar passend/schuivend?
Ik had ze ook al wel eens bezig gezien op de ledendag, de volgende keer ze eens aanspreken om wat meer details te bekomen.

Ze kan je al van de nodige attributen voorzien voor je diorama's in de toekomst.

Creatief gezinnetje bij jullie, volhouden zou ik zeggen.
 
Dag allemaal. Heel erg bedankt voor jullie interesse ! De piano's zijn gewoon "grand piano's" dus vleugels maar kleine uitvoeringen dus ook wel eens "crapaud" genoemd al is dit een niet zo fraaie benaming vind ik zelf; het betekent "pad"... Maar oké, er zijn geen merken van piano's te vinden tot nu toe, in de modelbouw. Op zich liggen de snaren natuurlijk wel anders in een grote vleugel dan in een kleine en uiteraard anders dan in een buffetpiano, of rechte piano. Het maakt niet uit. Het instrument op zich spreekt voldoende tot de verbeelding, toch ?
Wat ik spijtig vind bij deze manufactuur is dat waar je de onderdelen losmaakt er steeds een litteken is. Ik heb dus al deze overtollige puntjes weggeschuurd en er met een kleurtje over geschilderd. Niet altijd geslaagd omdat het hout heel permeabel is en dus water absorbeert. Dit geeft kleursporen die je dan nog eens moet wegschuren, zo goed mogelijk... Volgende keer dus, een primer alvorens de correcties aan te brengen.
De metaalwerkjes, daar komt helemaal geen lijm bij te pas, tenzij er iets afbreekt (enkel in noodgevallen...). Uiteraard preciezie bij het plooien en geen gebibber... maar dat geldt sowieso voor elke modelbouwer :-)
Groetjes,
Céke
 
Altijd leuk om dit soort kleine projecten te bekijken ^^

Mooie modelletjes Cecile ! van wel merk is die houten piano in 1:12 ?

groet ;)
 
Ik heb je ook wel eens zien bouwen, heel mooi die metalen werkjes. Heel mooi om ze nu gereed te zien
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan