Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Rijdend OL-49 Poolse stoomloc 1/25 - Pagina 4
Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Weergegeven resultaten: 46 t/m 59 van 59

Discussie: OL-49 Poolse stoomloc 1/25

Standaard

Zo, het verlof is voorbij, en daarmee ook de familiale "verplichting" om iedere dag ergens anders geld uit te gaan geven. Een nieuwe werkweek is begonnen bij de spoorweg, en daarmee ook in het papieren atelier 😉

We zijn nog steeds bezig met de voorste ophanging, aan de beurt is de zware dwarsbalk die de as bevat van de voorste kleine wielen.

In eerste instantie twijfelde ik of ik deze stukken wel zou gebruiken, dan wel de printer een deel van het werk laten doen...

Al bij al toch aardig gelukt met de originele stukken :

Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las", OL49 Poolse Stoomloc
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

Goed dat je de verleiding van de printer kon weerstaan

Had de twijfel te maken met de montage van de as aan het frame ? die ziet er wel breekbaar uit...
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter van Dijk Bekijk bericht
    Had de twijfel te maken met de montage van de as aan het frame ? die ziet er wel breekbaar uit...
    Dat was inderdaad een van de zaken die me zorgen baarden, maar ook en vooral omdat er een as doorheen de dwarsbalk loopt. Gelukkig ben ik er in geslaagd om er onzichtbare verstevigingen in aan te brengen.
    Nog een paar kleinigheidjes en de subassembly is klaar voor de schilders.
    Dany

Standaard

Een beetje modelbouwer vind altijd wel een oplossing

Carry on
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

De laatste onderdeeltjes van de voortrein zijn geplaatst en de eerste assn zijn op maat gezaagd.

Vooralleer ik tot het schilderen overga, moet er voor alle zekerheid nog eens een dryfit gebeuren met enkele wielen voorlopig op hun plaats :

Dany

Standaard

Dat ziet er precies goed uit Dany.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Indrukwekkend stuk papierbouw ! echt mooi !

Standaard

Zeer mooie bouw en ben onder de indruk van die wielen.
    Pascal

Standaard

Wel beste Dany dat ziet er gewoon knap uit , het wel best gezellige locs he
    Ge zijt goed bezig
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Bedankt mensen.
    Marc, de wielen zijn zelfs nog niet helemaal klaar ; de tegengewichten en banden moeten er nog op.

Binnenkort nog wel weer een update, waarschijnlijk na het weekend.
    Dany

Standaard

Ik ben geen gokker (gelukkig maar), maar zelfs ik weet dat je niet de hele tijd op "rood" kan blijven spelen. En inderdaad, de laatste tijd ben ik heel vaak bezig geweest met het overwegend rode frame, de rode voor- en achterloper, en natuurlijk de overwegend rode wielen (het "metaalkleur" is gewoon het materiaal waaruit de wielen bestaan (ahum)).

Dus, om het lot niet te tarten heb ik vandaag eens op zwart gespeeld.

Vandaag ben ik dus begonnen aan de cylinders, de stampers dus die de druk van de ketel in een pompende beweging omzetten. En hoewel er niet gek veel onderdelen zijn (althans in de basis... verdere details niet bij gerekend), ben ik er toch het grootste deel van mijn dag mee bezig geweest (ik had nachtdienst, dus gelieve er rekening mee te houden dat mijn ochtend wellicht in een andere tijdzone lag dan de uwe).
    Gekke jongens overigens die polen... in de lasergesneden onderdelen vindt de bouwer wel de eenvoudige (en verkeerd afgemeten) rechthoekjes voor deze sub-assamblies, maar niet voor de meer complexe vormen...

Morgen zal ik wellicht alweer geen tijd hebben om verder te werken, maar volgende week zit in de late shift en kan ik 's morgens dus lekker tijd pikken om vreemd te g.... om te bouwen dus....
    Dany

Standaard

Oei dat is een grote overstap, van het rood naar het zwart. Ik volg
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

"Black is beautyfull" is een zegswijze, dus ik zeg, leef je uit Dany

Standaard

Ben benieuwd dus laat maar komen.
    Pascal

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten