Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Rijdend OL-49 Poolse stoomloc 1/25 - Pagina 3
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 59

Discussie: OL-49 Poolse stoomloc 1/25

Standaard

Zien er heel mooi uitgesneden uit.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erwin Bekijk bericht
    Zien er heel mooi uitgesneden uit.
    Dat heb ik zelf niet uitgesneden hoor, deze zijn lasergesneden.
    Dany
    Op de werkbank : Cn2t "Las", OL49 Poolse Stoomloc
    In de koelkast : Revell 1/400 Aïda

Standaard

Op het eerste zicht is het niet te zien dat dit papier is
    Goed bezig dus

Standaard

En met een rood jasje zien de wielen er dus zo uit. Op de foto zie je nu ook de vier kleinere exemplaren die voor en achter de hoofdassen komen.

Dany

Goede topic beantwoorder marc w's schermafbeelding

Standaard

ziet er mooi uit

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

Strakke wielen, goed bezig

gespaakt groetje
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Gisteren heb ik eindelijk nog een drietal uurtjes kunnen freubelen aan de Ol-49, meer bepaald aan een stuk van de voorste ophanging.
    Het was puzzelen, zweten, eigen fouten herstellen en vloeken maar uiteindelijk is er toch weer een stukje meer ...

Het onderdeel zoals op de foto bestaat eigen lijk uit (ongeveer) 20 stukjes en is nog niet helemaal volledig.
    Dany

Standaard

Zie.. weeral een vordering. Ziet er solide uit Dany.
    Zou je niet zeggen dat er wel 20 deeltjes in zitten.

opgevouwen groet
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

En we hebben er weer een stukje bij, deze is de derde as waar ik het in een eerdere post over had. Een nogal koppige sub-assembly waar ik uiteindelijk weer mijn toevlucht heb moeten zoeken bij fusion 360 en de 3d printer.

Dany

Standaard

Geen kit voor de lichthartigen dus...
    Als ik het goed zie heb je die 8-zijdige delen aan de as geprint.

Mooi dat je een 'stagnatie' zo kan oplossen

mazzels

Standaard

Inderdaad, Peter, omdat het asvormige deel langs geen paste (de interne schijfjes waren groter dan de openingen in de achthoeken) hed ik alles zo vaak moeten passen en aanpassen dat het papier gewoon uit elkaar viel.
    Ik had geen copieen (mijn laserprinter bevat geen scanner) maar wel de afmetingen om in 3d aan de slag te gaan.
    Als ik me niet vergis had in mijn eerste post reeds vermeld dat dit model uit de beginperiode van de auteur stamt en "enige" fouten bevat.

Ps: het is wel duidelijk dat ik de aankoop van een 3d printer en het volgen van een cursus nog niet beklaagd heb zeker, anders zou dit model wel al eens bij het oud papier terecht hebben kunnen komen.
    Laatst gewijzigd door dancooper; 12-07-19 om 00:01
    Dany

Standaard

Echt een uitkomst zo'n printer !
    Zit nogal eens te piekeren wel of niet hier ook mee te beginnen... ben een beetje verslaafd aan mogelijkheden op zich, dus het is zeer verleidelijk,
    maar heb ik zo'n instrument werkelijk nodig.
    De mogelijkheid om van 1 klein object een veelvoud te printen vind ik vooral aantrekkelijk, juist voor fantasy projecten
    3D ontwerpen heb ik al ervaring mee, is dus niet eng meer.

Wie weet ooit...

Carry on Dany

Standaard

Mooi en handig als je 3d printer heeft.
    Pascal

Standaard

Kan enkel je werk bewonderen, 3D in combinatie met laser cut items, je doet maar!
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Schitterend wer tot zover heel mooi om te volgen.
    Wat een 3d printer betreft, ik heb er ook wel eens aan gedacht, maar eigenlijk zoals ik nu bouw zie ik de noodzaak niet. En ik heb een broer die een 3D print bedrijf heeft, waar naar toe ik ook nog kan uitwijken.
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten