Hoofdsponsor

1/35 Cat D7 Us Tractor w Towning Winch

Aris5

Well-known member
Registered
Lid geworden
29 jun 2015
Berichten
3.126
Om de Scraper te trekken en te bedienen, had ik deze in mijn stash.
Eerst was de bedoeling dat hij geel zou worden, maar met de scraper is de kleur toch groen met de kenmerken.
Deze tractor is in de huidige beschikbare serie van miniart, met een Towning Winch waar 2 staalkabels bedient kunnen worden. Alle andere hebben er 1 nodig voor de schuif. De Armoured heeft ook 2 ter beschikking, maar die inzetten om tussen snipers een vliegveld aan te leggen, lijkt mij een beetje overdone.
Technische gegevens heb ik ook al eens opgeschreven, en in hoofdzaak is de kit vrijwel hetzelfde als de reeds afgewerkte.
Het grote verschil is in plaats van een schuif heeft deze personeel.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooi trekbeest voor de schraper ! dat zal een mooi plaatje opleveren die twee samen :8

Veel bouwlol :)
 
Wow Aris een goede volle doos daar kan je een tijdje zoet mee zijn he , wel ik vind die machines iets hebben , mooi zijn ze niet van uiterlijk het zijn werktuigen maar stralen iets machtig uit en ook wat nostalgie omdat wij de al wat oudere generatie ze als kind of jonge gast ze kennen he
Machtige prachtige verzameling en nu komt er weeral eentje bij
Suc6 beste vriend
Marc
 
Succes Aris want is een mooi tuig.
 
Peter, Marc en Pascal dank je wel.

Begonnen met de motor, nu is dit niet de eerste motor dus de gas en bedieningshandels van de startmotor zitten in de weg met bouwen weet ik uit ervaring. Dus wachten met plaatsen dat ik de motor niet meer met mijn handen aan hoef raken, maar dat hij vast gepind zit op het schuurblikje. Na dat moment de handels geplaatst, en het gelukt om de motor af te werken zonder dat ik de handel er weer afkneep. Zo zijn er nog een 6 tal delen die ik pas monteer als de motor in het chassis zit en de kas op beschadiging door mij nihil is.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dat is een interessante fixatiemethode die je daar gebruikt. Wat je in dit geval ook zou kunnen doen (kan nog steeds) is het geheel vastlijmen aan een stukje hout bijvoorbeeld, door middel van secondenlijm, waarbij het contactpunt de aansluiting met cardanas betreft. Op die manier voorkom je dat je straks nog wat verf moet bijtippen na de spuitsessies.

Dit is weer een erg mooi project, ik merk wel dat we qua geliefde onderwerpen op één lijn zitten want ik vind het tractoren-, tram- en nu ook de bulldozer-achtige modellen zeer interessant en mooi om te zien en bestuderen. Vooral de tractoren en dit soort voertuigen hebben voor de modelbouw natuurlijk als grote voordeel dat hun motoren vaak te zien zijn.

Hopelijk weet je de stijgende lijn in kunde en techniek die je de afgelopen modellen hebt laten zien, in deze bouw voort te zetten. Je hebt het inmiddels in je om prijswinnende modellen te maken, maar dan moet wel al je kennis bij elkaar komen en uitgevoerd worden.

Probeer er een museumwaardig stuk van te maken!
 
Mooi en volg met aandacht.
 
Hey Aris weer een prachtig gedetailleerd motortje zeer leuk om te bekijken zeker voor de techneuten onder ons
Ik volg steeds met volle aandacht hoor
Suc6 verder
Marc
 
Pascal, Marc en Roy dank voor de complimenten.

Roy, Wat betreft deze voertuigen ben ik ook helemaal overstag. Al moet ik bekennen Miniart heeft ook ontzetten zijn best gedaan om ze zo te maken.

De fixatie methode, eigenlijk moet ik bekennen dit is langzaam zo gegroeid. Mijn bedoeling is 1 vinger op het kleppendeksels, en verder breng ik de tractor/motor naar mijzelf toe. Als ander "delen" erbij plaats. Maar al die kleine foto's, van 25 stukjes verder, vergeet ik gewoon. Op sommige plaatsen knip ik een stuk spreu af en plaats het. Na het drogen, verwijder ik de spreurest
Ik hoop dat ik het in beeld breng op foto 2 en 3 is te zien, dat het geheel rust, motorolie dop aan de onderzijde, en 2 vaste punten bij de overbrengingskast. Door telkens opnieuw te fixeren kan hij groeien.
Ik weet ook bij deze werkt het, bij andere voertuigen, kies ik de methode die je beschrijft.
Misschien beschrijf ik het verkeerd, ik fixeer/kleef geen onderdelen, met de naalden. Het kurkblok is alleen om het geheel te bevestigen, En een haakse overbrenging, om delen te plaatsen
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik krijg het gevoel dat je in een zeer productieve periode bent beland,gezien het aantal bouwverslagen van de laatste tijd.
Ik kan nauwelijks volgen met lezen laat staan telkens nog wat commentaar posten.
Maar buiten wauw en prachtig kan ik ook niet veel meer schrijven, weet dus dat van mijn kant je verslag zeker gewaardeerd wordt en gelezen.
Ga er dus maar tegenaan.
Vgr Marc
 
Weerom goed op dreef Aris en je reeds opgedane ervaring met dergelijke modellen zal je zeker een handje helpen hierbij.
Zeker een volger er bij.
 
Marc en Erwin dank voor de complimenten.
Dat de ervaring met deze ondertussen toch resultaat geeft, heb ik zelf bemerkt. Van alle stangen is er maar 1 gebroken tijdens het bewerken. Vanavond heb ik zelfs de taan platen vloer als proef erin gelegd. En er weer uitgehaald omdat hij nog gespoten moet worden. Dit voor de eerste keer zonder dat er wijzigingen in de vloer of de stangen hoeven. Eigenlijk ook zonder dat er opnieuw een stang afbreekt.
Het grote verschil met deze en de anderen uit de serie, is dat nu er nog een 2 tal handels onder de bank door lopen. Met deze reden is er in de achterbeplating een opening gemaakt. Met op de tractor een staander extra en de taanplaat een sleuf.

De onderkant word morgen gespoten, net zoals de binnen kant van de onderkant bescherming. De onderkant taanplaten en de opbouw tot de plaats waar later de bank komt

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Gaat goed vooruit en ziet er weer ferm uit.
 
Hij gaat lekker zo Aris !

Dat ziet er interessant uit, al die overbrengingen met hevels en stangen !
Bijna zonde om toe te dekken met de vloerplaat ;)
 
Pascal en Peter, dank voor de complimenten.
Dat het jammer is, om de alles onder luiken en bescherming te bedekken, dat is iets wat bij de kit hoort, Blijft over voor mij wel het plezier van bouwen.

Ondertussen verder gegaan. De Latourneau Towning winch en aansluiting voor de 2 staalkabels staat ook in elkaar. Sorry vergeten een foto te maken, maar daar had ik even 6 handen voor nodig, niet voor de foto, maar wel de Witch.

De volgende stap is dan, de fysieke aandrijving en de overbrenging naar de tracks.

Zoals bekend een. Ook geheel zelf in elkaar zetten. Dubbele verenafstel mogelijkheid en afdekken met de platen.

Het echt vervelende deel is wederom, de geleidings-wielen, de zijkanten en de schotten als een soort eenheid van 30 bewegende delen bijeen te brengen.

NB
Net zoveel als anderen, en op vrijwel ieder foto, die te zien is, neem ik ook niet de moeite meer, om overbodig dingen niet op de foto te zetten. De omgevallen hoeveelheid Zeropaint en om gevallen flesjes moet U er zelf bij verzinnen. Per ongeluk, heb ik het aantal lijmklemmen even voor de foto verwijderd.
En echt ellende rechtstreeks uit mijn camera en Niet bewerkt!! Niet minder pixels of een "foto bewerkings programma" ook niet verkleind. Niets aan het bestand gedaan, en het aantal MB is heel groot...maar ik denk dat dit forum wel gaat gillen aks ik waarden overschrijd


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Toen waren er 2

attachment.jpg

Normaal gesproken zou ik proberen nette foto's te maken. Maar ook op dit forum schijnt het normaal geworden te zijn, om de meest vervuilende delen van werkbanken en tafels te tonen, of ik heb de Hobby-zone en deze lijmklemmen en vooral verfpotjes en flesjes en vooral Niet reageren of een bericht van iemand anders te lezen. Tenzij iemand al 3 maanden lid is en nergens reageerd
 
Laatst bewerkt:
mooie tractie... qua bewerking doe ik ook niet veel, denk 30s per foto... gewoon de grootte en de omgeving croppen...

In verband met de omgevallen zeropaint, gebruik je deze als primer? Zelf heb ik nog de witte primer gebruikt, die ik schitterend vond werken tot je moest afplakken... eerste laag primer, niet los te krijgen, eerste laag verf erop, niet los te krijgen, na een week afplakken, 2de verflaag, je trekt alles eraf tot op het plastiek... toen kreeg ik de tip van goed schudden en roeren, ok, ik heb het 1min geschud... neen, een kwartier!!! WTF? sindsdien nooit meer gebruikt...
 
Hij gaat lekker zo Aris, en het ziet er allemaal goed uit.

Over de foto's... croppen is toch het minste wat je kunt doen ?
Kleine 'moeite' en laat ons meer detail zien.
Ik verplicht het je niet hoor, is gewoon een mening ;)

Bouwze ! :)
 
Niet geheel hetzelfde onderwerp, maar soortgelijk. Mede om aan te tonen hoe ver vervuiling van zo'n voertuig soms kan gaan.


Filmpje is speciaal voor Aris gemaakt, afgelopen zaterdag te Camp Geronimo (Sainte-Mère-Église).
 
Zijn al mooie werken hier.Gaat goed vooruit ook.
Marc S.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan