Hoofdsponsor

1/35 Cat D7 Us Tractor w Towning Winch

Silenoz, Pascal, Peter, Roy, Marc, dank voor de complimenten.

Silenoz ik hebruik nu alleen nog de verven van Vallejo, of Ammo, ook de primer en ook de blanke lak. Maar tot dit besluit ben ik gekomen, door de kosten van verf en de kosten van verzenden of zelf ophalen, en wat het beschikbare aanbod is. Met spuiten merk ik weinig verschil, of het allemaal even slecht door mij gedaan.
Roy dank voor het "smerige" filmpje. Inderdaad er is niets wat zo snel verspreid als "vuil"

UPdate

De plaatsen die nooit meer gezien worden en leuk waren om te bouwen, in het groen gespoten. Hier en daar ligt de verf nog op, maar ik heb niet afgewacht totdat alles goed uitgehard en gedroogd was. Gewoon wat foto's zodat te zien is dat het in kleur is.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De staal platen in de cabine zijn gelegd en gelukt zonder verder iets af te breken. Ook de zetel past nog perfect.
De platen zijn nu definitief geplaatst. Dat brengt tijd om verder te gaan met de volgende stappen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dat betekend de Latourneau winch monteren met weer een stangenstelsel. En bijbehorende handels.
Ik moet bekennen de pasvorm van de kit is schitterend hij valt overal nog steeds zomaar in elkaar.
Om het geheel te complementeren zijn de spatborden en de voorkant er ook op gemonteerd.
De foto sessie af ronden met een buik-foto.
Morgen de delen die ook weer verdwijnen in kleur brengen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zoals steeds is het poppie gezien en kastje dicht. Alles wat uit zicht gaat ook weer in de primer en het groen, en de kleppen en zetels erop. Luchtfilter motorkappen en wat nog meer is allemaal geplaatst.
Volgende stap is de tarck bediening en de Bull in de primer en in de kleur.


Ondertussen niet stil gezeten. Verder gegaan met de tracks. Mijn eigen ontworpen Mal erbij gepakt, eerst alles uit de spreu en gekuist. Alle linker delen, 72 keer de ketting en pen gekleefd. De ontstane linker ketting delen gegroepeerd in stukjes van 6.
De eerste 6 de rechter ketting deel gekleefd. Gefixeerd en drogen. daarna weer 6 schakels gecomplementeerd, fixeren en drogen. Resultaat op de laatste fot een rechte ketting van 18 schakels.


Ondertussen op facebook, jahhaaa het zal niet anders een ruzie beslecht, want "ïemand"had ooit een DR7 van mirror-models gebouwd. Daar werd de ketting krom dus ik mest a de sooma van een nieuwe kit ook tracks van fruit-models aanschaffen. Ik heb nog net niet gezegd zo van "Hee Eikelenstein" geef even de tijd om de lijm te laten drogen, deze douw je niet in 2 dagen in elkaar. Hij vond van wel liey een groot voorbeeld zijn met de dure tracks.
Het eerste wat mij opviel iets als de handels stonden stijf tegen de zitting, netjes geschreven "hee jij heb er een van een ander merk" Zeker een andere uitvoering als deze. Commentaar terug, ja dat past niet allemaal goed en je moet creatief wezen, het zijn de tracks waar het om gaat. Dan in mijn achterhoofd hoe velen dan foto's tonen dat er eigenlijk weinig te zien valt van de details op de tracks Ik gewoon die uit de kit gebruik zo van recht uit de doos. Nou je weet het al,...weer de opmerking dat ik de van fruit moet kopen



attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooi werk, en die schakels.. zoals je aangeeft, met beleid zijn deze goed te doen...

friul heeft zijn voor- en nadelen... en het is niet omdat de ene er graag mee werkt dat een ander dat ook doet, maar polemieken komen en gaan... dat is FB ook jammer genoeg, zoveel mensen, zoveel meningen... gelukkig gaan ze snel voorbij. Mirror model heeft leuke modellen, maar zijn niet echt voor de beginner..
 
Geduldig werkje zo te zien maar in geheel toch al mooi resultaat.
 
Mooie resultaten alweer Aris.
Mijn ervaring met dergelijke tracks is ook goed.
Beetje fröbelen, maar met ouderwets geduld en één of ander systeem zijn deze zelfs prima bewegend te houden !

Persoonlijk vind ik Fruils 'best' geschikt voor 'special effects' in de posering van tracks zoals
extreme doorhang, gebroken tracks, (vooral ter vervanging van vinyl tracks).

keep on trackin' :)
 
Silenoz, Pascal en Peter dank,

De tracks zijn ook gereed. Ze liggen los recht, kunnen alom bewegen en wat op de foto niet te zien, zijn draaibaar op de aandrijving.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Mooi knutselwerk Aris ! werkend en wel een tractatie voor de tractor ;)
 
Wow Aris dit heb je weer knap voor mekaar gekregen , het is weer de moeite
Marc
 
Heb dat veel geladen op schepen om te vervoeren.
Mooi en proper werk wederom.
 
De tracks zien er zeer overtuigend uit 8)
Goed bezig
 
Allen dank voor de complimenten.

De tractor is in kleur en de decals zijn geplaatst. Vanavond in de matte lak gespoten en enkele foto's gemaakt Nu aan het verweren gaan beginnen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Zeer fraaie verfbeurt Aris !!

Wat is die bobbel achterop de brandstoftank ? (3e foto van boven)
 
Hey,

Knap uitgevoerd zulle.

Zo te zien maak je een hele familie van tractoren en bulldozers, ga je een eigen zaak opstarten in grondwerken??? :) :))
 
Erg mooie tractor en ik vind het een prachtige gebruikte originele look hebben.
 
Mooi tussenresultaat Aris, ik heb enkel dezelfde vraag als Peter... maar dit genre gaat je uitstekend af!
 
Een ongewoon onderwerp voor mij, maar ik vind het knap gedaan. TOP!
 
Yvdp, Marc, Peter, Roy, Marc, Rudi, Gerry, Cargomaster en Swaken dank voor het commentaar.

Roy en Peter, De bubbel op de diesel tank ik neem aan dat je niet de vuldop bedoelt, inderdaad, voor mij werd hij ook zichtbaar toen de foto hier verscheen, kan je vertellen ik was er niet blij mee.
Nu wil het ik heb, de tractor in de verf gezet. Waar de decals deze behandeling plaatselijk in de glanzende lak, een decal-medium en het decal en een decal-fix. Afgewerkt met een matte vernis. Ik vermoed dat ik ergens een droogtijd te kort gehouden heb, ik ga uit van de fix en de matte lak. Dit heb ik open gemaakt(mattelak verwijderd) was nog niet uitgehard dus gaat heel makkelijk met Ammo, en de bubbel (fix) ook weg gekwast. Nu staat alles weer te drogen. Morgen ga ik het opnieuw in de matte lak zetten, en na droging polijsten

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan