Hoofdsponsor

1/87 Dieren H0

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Omdat een topic per dier er een beetje "over" is, ga ik ze (mettertijd) hier bundelen.

Enkele dagen geleden had ik zin om wat te schilderen zonder zorgen.
Even in de doos met H0 toebehoren gekeken, en deze lagen bovenaan :)

Koeien
Ik heb er van verschillende leveranciers door elkaar. Hoofdzakelijk Preiser, maar enkele van onbekende makelij. Ook zitten er tweedehands bij, wat van enkele de lijmsporen en missende poten verklaart.
De eerste foto toont 3 dozen (1x zonder de doos) welke identiek dezelfde koeien bevat. Deze ben ik in een winkel tegen gekomen waar er verder niets voor H0 te vinden was :8, en dan nog voor een zacht prijsje, dus die kon ik niet laten liggen :P
Iedere koe die ik heb zal voorzien worden van een eigen identiteit, niet door ze een naam te geven:8 :nowink: , ze krijgen elk hun eigen vlekken- en kleurenpatroon. Ook worden de details iets meer in kleur gestoken (kop, horens, hoeven, uier,...)
Alsook een kleine "verwering", waardoor ze er iets minder plastiek uitzien en de fijne details iets meer accent krijgen.
Op volgende foto: links in de doos de originele kleuren met verwering, rechts zonder verwering (deze moeten nog volledig bewerkt worden) en op de voorgrond bijna volledig bewerkte inhoud van doos 3 :)
attachment.jpg

Op de tweede foto zijn de bijna afgewerkte Preiser en enkele onbekende te zien.
De bijna afgewerkte gaan nog een beetje modder op hun billen krijgen.
attachment.jpg

En de rest staat te wachten om zoals die op voorgaande foto te worden behandeld, ben bijna in de helft... :laugh:
attachment.jpg
 
Niet vergeten dat koeien meestal ook een vuil achterste hebben hé!
 
Leuk project heel veel succes
 
Das weer eens heel iets anders :) leuk om te zien !

Wat ga je met al die koeien doen ? (behalve verweren..)

Loeiend groetje ;)
 
Das weer eens heel iets anders :) leuk om te zien !

Wat ga je met al die koeien doen ? (behalve verweren..)

Loeiend groetje ;)

Melken natuurlijk, wat voor herrie gaan die anders maken in zijn hobby kamer...
 
Niet gedacht dat de koeien zoveel bekijks zouden hebben :laugh:
Toch bedankt voor de interesse :D

...Wat ga je met al die koeien doen ? (behalve verweren..)...

Wel Peter, ik heb zo'n 40 jaar geleden mijn eerste Märklin treintje gekregen, sindsdien altijd blijven verzamelen en starten met treinbanen (die door verhuizen steeds terug in dozen belanden), maar de droom om ooit terug te kunnen starten met een treinbaan is er nog altijd...
Intussen wil ik alle verzamelde scenery-items wat opvrolijken om eventueel te kunnen gebruiken eens de baan er zal zijn...
Als ik dit alles nog zou moeten doen als ik effectief aan de baan begin :wacko: Ik heb namelijk al wat verzameld over de jaren... :8
 
Achso ja :) leuk om zulke dingen tussendoor eens aan te pakken !
Zit geen druk achter, en je bent tóch bezig met de verwezenlijking van dat droomproject ^^

En ben je dan zover heb je al een aantal 'vervelende' klusjes achter de rug.

Wat kunnen modelbouwers toch heerlijk zoet zijn... veel plezier ! :D
 
Het was een iets langer project om de veestapel op punt te krijgen.
Ik had er een aantal verzameld en was begonnen met deze te schilderen. Toen ik er een twintigtal had was ik al zeer tevreden, ik zat al rond de helft :)
Toen ik naar iets anders op zoek was, vond ik nog een aantal runderen, en zat ik plots pas aan 1/3 :huh:
Nu zijn er zo'n 64 koeien, 9 kalveren en 5 stieren volledig afgewerkt. Er staat nog één stier te wachten, maar de inspiratie is even zoek.. :8

De volledige veestapel
attachment.jpg

Zoals te zien zijn er verschillende rassen te vinden.
Zo herken je wellicht de Zeeuwse bonte koe, de Simmentaler, de Brandrode, Laakdaler, ...

Mag ik even de stieren van verschillende rassen voorstellen?:
attachment.jpg

En enkele families die ik even onder de aandacht wil brengen:

De Belgische Blauwe:
attachment.jpg

attachment.jpg

En enkele Jersey's:
attachment.jpg

attachment.jpg

Voila, aan koeien geen gebrek meer :nowink:

Nu begin ik aan een kudde schapen
attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie veestapel !

Echter vind ik het blauw van de Belgische blauwe, iets te blauw...
In realiteit is dit een soort donkergrijs.
Nu heb je een beetje een 'koetjesreep' effect.

Vriendelijke groet,

Dirk
 
Het blauw is met het blote oog iets donkerder, en valt goed mee (vind ikzelf toch :8 )
Als eerste laagje heb ik ghost blue gebruikt om erna met grijze verf over te gaan en stippen te plaatsen.
Zal het waarschijnlijk zo laten, kwestie van vooruitgang te boeken met de werken :D
En ze zijn niet om op een klein dio te zetten, dus zal het wellicht niet zo opvallen hoop ik...
En anders neem ik ze dan wel eens terug onder handen ;)

Schaapjes gaan goed, ben al met de opkuis bezig van enkele ruiters met hun paard...
Ze liggen in de oven.....reiniger :laugh:
 
Leuk om te zien ! :) ik wordt nieuwsgierig naar de spoorbaan :8 (al begrijp ik dat deze nog ver weg is..)

Vee(l) plezier ! :D
 
Mooie kudde, lastig om steeds weer iets anders te verzinnen
 
Mooie bende en de bruine zijn zo te zien goed geslaagd al zijn de horens nog wat te wit mijn gedacht. Maar op foto's is het altijd moeilijk te beoordelen.
 
Merci voor de comments :)
Het is inderdaad nog een héél lange weg, Peter, maar intussen zijn we bezig hé :laugh:
Pascal, de bruine koeien hebben inderdaad iets wittere horens, en een zwarte punt, welke het wit nog meer doet opspringen...
Maar het is goed bevonden door mijn eega en kinderen, dus gaan we verder :))

De schaapjes zijn klaar, niet zo gedetailleerd, maar gewoon iets meer kleur gegeven en wat accenten er op.
De herder en zijn hond moeten nog behandeld worden.
attachment.jpg

Nu heb ik enkele paarden en ruiters ter hand genomen.
Paarden waren de eerste dieren dat ik als kind met mijn spaargeld heb aangekocht.
Het betreft deze op volgende foto
attachment.jpg

Er was nog een veulen bij, maar deze vind ik (voorlopig?) niet terug.
Geen nood echter, intussen heb ik alle paarden drie of vier keer dubbel, maar niet beschilderd.
attachment.jpg

Volgende foto toont pony's die niet echt als H0 paarden verkocht worden, maar deze heb ik als 5-6 jarige verkregen, en hebben op alle treinbanen gestaan waar ik ooit ben aan begonnen. Deze moeten dus zeker een (achtergrond?) plaatsje krijgen als er terug een baan is.
attachment.jpg

De Preiser paarden vragen een beetje aandacht op op te kuisen.
Enkele voorbeelden:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan heb ik, ook van Preiser, nog enkele setjes met ruiters en politie te paard.
Blijkbaar nog geen foto genomen van de ruiters, enkel van de (Duitse) politie die nu een rijkswacht tenue heeft aangekregen.
Wellicht zal ik hier nog wat aanpassingen moeten doen, want ik heb tot nu toe enkel het groene uniform blauw geschilderd, verder niets...
attachment.jpg

attachment.jpg

En als laatste setje dat ter hand is genomen, een set van Merten
attachment.jpg

Tot zover....
 
Laatst bewerkt:
Het is al een indrukwekkende veestapel ! (vallen paarden ook in de categorie "vee" eigenlijk ?)

Nogal priegelwerk zeker die tuigjes en minimensjes schilderen ! of zijn die reeds voorgekleurd ?
 
Grote boerderij zal er aan te pas komen om die bende een onderdak te geven goed bezig.
 
Leuk om te zien , wel wat werk aan he ? Denkelijk zal het een enorme treintafel worden , ik kijk er naar uit naar het vervolg
Goed bezig
Marc
 
Beste Beyond,

Ik sluit me aan bij de opmerking van Dirk. Het Belgische “Blauwe ras” is hier iets te gekend. Het valt inderdaad nogal op dat de tint te blauw is (ik vind het verschil met de werkelijkheid zelfs vrij groot). Misschien toch eens overwegen om de tint van deze beestjes een beetje aan te passen ?
Voor de rest lijkt mij dit een prachtig werkje als afwisseling op de klassiek modelbouw.

Mvg

Airbus56
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan