Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Dieren H0
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 29

Discussie: Dieren H0

Standaard Dieren H0

Omdat een topic per dier er een beetje "over" is, ga ik ze (mettertijd) hier bundelen.

Enkele dagen geleden had ik zin om wat te schilderen zonder zorgen.
    Even in de doos met H0 toebehoren gekeken, en deze lagen bovenaan

Koeien
    Ik heb er van verschillende leveranciers door elkaar. Hoofdzakelijk Preiser, maar enkele van onbekende makelij. Ook zitten er tweedehands bij, wat van enkele de lijmsporen en missende poten verklaart.
    De eerste foto toont 3 dozen (1x zonder de doos) welke identiek dezelfde koeien bevat. Deze ben ik in een winkel tegen gekomen waar er verder niets voor H0 te vinden was , en dan nog voor een zacht prijsje, dus die kon ik niet laten liggen
    Iedere koe die ik heb zal voorzien worden van een eigen identiteit, niet door ze een naam te geven , ze krijgen elk hun eigen vlekken- en kleurenpatroon. Ook worden de details iets meer in kleur gestoken (kop, horens, hoeven, uier,...)
    Alsook een kleine "verwering", waardoor ze er iets minder plastiek uitzien en de fijne details iets meer accent krijgen.
    Op volgende foto: links in de doos de originele kleuren met verwering, rechts zonder verwering (deze moeten nog volledig bewerkt worden) en op de voorgrond bijna volledig bewerkte inhoud van doos 3

Op de tweede foto zijn de bijna afgewerkte Preiser en enkele onbekende te zien.
    De bijna afgewerkte gaan nog een beetje modder op hun billen krijgen.

En de rest staat te wachten om zoals die op voorgaande foto te worden behandeld, ben bijna in de helft...

Standaard

Niet vergeten dat koeien meestal ook een vuil achterste hebben hé!
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erwin Bekijk bericht
    Niet vergeten dat koeien meestal ook een vuil achterste hebben hé!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beyond Bekijk bericht
    .......

Op de tweede foto zijn de bijna afgewerkte Preiser en enkele onbekende te zien.
    De bijna afgewerkte gaan nog een beetje modder op hun billen krijgen.

Bedankt alvast om mee te denken, word gewaardeerd

Standaard

Leuk project heel veel succes
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Das weer eens heel iets anders leuk om te zien !

Wat ga je met al die koeien doen ? (behalve verweren..)

Loeiend groetje
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Tof idee en volg mee.
    Pascal

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter van Dijk Bekijk bericht
    Das weer eens heel iets anders leuk om te zien !

Wat ga je met al die koeien doen ? (behalve verweren..)

Loeiend groetje
    Melken natuurlijk, wat voor herrie gaan die anders maken in zijn hobby kamer...
    Groet Aris.

Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Niet gedacht dat de koeien zoveel bekijks zouden hebben
    Toch bedankt voor de interesse

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter van Dijk Bekijk bericht
    ...Wat ga je met al die koeien doen ? (behalve verweren..)...
    Wel Peter, ik heb zo'n 40 jaar geleden mijn eerste Märklin treintje gekregen, sindsdien altijd blijven verzamelen en starten met treinbanen (die door verhuizen steeds terug in dozen belanden), maar de droom om ooit terug te kunnen starten met een treinbaan is er nog altijd...
    Intussen wil ik alle verzamelde scenery-items wat opvrolijken om eventueel te kunnen gebruiken eens de baan er zal zijn...
    Als ik dit alles nog zou moeten doen als ik effectief aan de baan begin Ik heb namelijk al wat verzameld over de jaren...

Standaard

Achso ja leuk om zulke dingen tussendoor eens aan te pakken !
    Zit geen druk achter, en je bent tóch bezig met de verwezenlijking van dat droomproject

En ben je dan zover heb je al een aantal 'vervelende' klusjes achter de rug.

Wat kunnen modelbouwers toch heerlijk zoet zijn... veel plezier !
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Het was een iets langer project om de veestapel op punt te krijgen.
    Ik had er een aantal verzameld en was begonnen met deze te schilderen. Toen ik er een twintigtal had was ik al zeer tevreden, ik zat al rond de helft
    Toen ik naar iets anders op zoek was, vond ik nog een aantal runderen, en zat ik plots pas aan 1/3
    Nu zijn er zo'n 64 koeien, 9 kalveren en 5 stieren volledig afgewerkt. Er staat nog één stier te wachten, maar de inspiratie is even zoek..

De volledige veestapel

Zoals te zien zijn er verschillende rassen te vinden.
    Zo herken je wellicht de Zeeuwse bonte koe, de Simmentaler, de Brandrode, Laakdaler, ...

Mag ik even de stieren van verschillende rassen voorstellen?:

En enkele families die ik even onder de aandacht wil brengen:

De Belgische Blauwe:

En enkele Jersey's:

Voila, aan koeien geen gebrek meer

Nu begin ik aan een kudde schapen

Standaard

Mooie veestapel !

Echter vind ik het blauw van de Belgische blauwe, iets te blauw...
    In realiteit is dit een soort donkergrijs.
    Nu heb je een beetje een 'koetjesreep' effect.

Vriendelijke groet,

Dirk

Standaard

Het blauw is met het blote oog iets donkerder, en valt goed mee (vind ikzelf toch )
    Als eerste laagje heb ik ghost blue gebruikt om erna met grijze verf over te gaan en stippen te plaatsen.
    Zal het waarschijnlijk zo laten, kwestie van vooruitgang te boeken met de werken
    En ze zijn niet om op een klein dio te zetten, dus zal het wellicht niet zo opvallen hoop ik...
    En anders neem ik ze dan wel eens terug onder handen

Schaapjes gaan goed, ben al met de opkuis bezig van enkele ruiters met hun paard...
    Ze liggen in de oven.....reiniger

Standaard

Leuk om te zien ! ik wordt nieuwsgierig naar de spoorbaan (al begrijp ik dat deze nog ver weg is..)

Vee(l) plezier !

Standaard

Mooie kudde, lastig om steeds weer iets anders te verzinnen
    Groet Aris.

Standaard

Mooie bende en de bruine zijn zo te zien goed geslaagd al zijn de horens nog wat te wit mijn gedacht. Maar op foto's is het altijd moeilijk te beoordelen.
    Pascal

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten