Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Dieren H0 - Pagina 2
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 29 van 29

Discussie: Dieren H0

Standaard

Merci voor de comments
    Het is inderdaad nog een héél lange weg, Peter, maar intussen zijn we bezig hé
    Pascal, de bruine koeien hebben inderdaad iets wittere horens, en een zwarte punt, welke het wit nog meer doet opspringen...
    Maar het is goed bevonden door mijn eega en kinderen, dus gaan we verder

De schaapjes zijn klaar, niet zo gedetailleerd, maar gewoon iets meer kleur gegeven en wat accenten er op.
    De herder en zijn hond moeten nog behandeld worden.

Nu heb ik enkele paarden en ruiters ter hand genomen.
    Paarden waren de eerste dieren dat ik als kind met mijn spaargeld heb aangekocht.
    Het betreft deze op volgende foto

Er was nog een veulen bij, maar deze vind ik (voorlopig?) niet terug.
    Geen nood echter, intussen heb ik alle paarden drie of vier keer dubbel, maar niet beschilderd.

Volgende foto toont pony's die niet echt als H0 paarden verkocht worden, maar deze heb ik als 5-6 jarige verkregen, en hebben op alle treinbanen gestaan waar ik ooit ben aan begonnen. Deze moeten dus zeker een (achtergrond?) plaatsje krijgen als er terug een baan is.

De Preiser paarden vragen een beetje aandacht op op te kuisen.
    Enkele voorbeelden:

Dan heb ik, ook van Preiser, nog enkele setjes met ruiters en politie te paard.
    Blijkbaar nog geen foto genomen van de ruiters, enkel van de (Duitse) politie die nu een rijkswacht tenue heeft aangekregen.
    Wellicht zal ik hier nog wat aanpassingen moeten doen, want ik heb tot nu toe enkel het groene uniform blauw geschilderd, verder niets...

En als laatste setje dat ter hand is genomen, een set van Merten

Tot zover....
    Laatst gewijzigd door Beyond; 11-06-19 om 22:14

Standaard

Het is al een indrukwekkende veestapel ! (vallen paarden ook in de categorie "vee" eigenlijk ?)

Nogal priegelwerk zeker die tuigjes en minimensjes schilderen ! of zijn die reeds voorgekleurd ?
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Grote boerderij zal er aan te pas komen om die bende een onderdak te geven goed bezig.
    Pascal

Standaard

Leuk om te zien , wel wat werk aan he ? Denkelijk zal het een enorme treintafel worden , ik kijk er naar uit naar het vervolg
    Goed bezig
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Beste Beyond,

Ik sluit me aan bij de opmerking van Dirk. Het Belgische “Blauwe ras” is hier iets te gekend. Het valt inderdaad nogal op dat de tint te blauw is (ik vind het verschil met de werkelijkheid zelfs vrij groot). Misschien toch eens overwegen om de tint van deze beestjes een beetje aan te passen ?
    Voor de rest lijkt mij dit een prachtig werkje als afwisseling op de klassiek modelbouw.

Mvg

Airbus56

Standaard

Ik sluit me aan bij de anderen in verband met het witblauw, op de foto's ziet het er eerder uit als het Milka-ras (niet denigerend bedoeld, eerder figuratief).

Bij de ruiters, maak je nog de tuigage?

Standaard

Leuke reacties, dank jullie

Peter, men kan Preiser figuren zowel beschilderd als onbeschilderd aanschaffen.
    De prijs is dan ook verschillend...
    Van andere merken, zoals Merten, zijn deze altijd geschilderd, maar dan een beetje "grof", veel te dikke verf en niet echt afgewerkt.
    Omdat er op de modellen echter steeds een naad zichtbaar is, en ik deze verwijder (en dus ook de verf daar), moet ik wel een nieuw laagje verf voorzien.
    De figuren van Merten gooi ik ook nog eerst even in de ovenreiniger, want sommige lagen verf komen in schilfers los...

Pascal, ik weet aan geen kanten wat ik wel en/of niet ga gebruiken van alles wat ik liggen heb.
    De dieren zullen verspreid op de tafel neergezet worden, dus zal het niet zo opvallen dat het zo'n grote boerderij moet zijn
    Ik ga, in de tijd dat ik nog niet kan beginnen aan de treintafel zelf, proberen om zoveel mogelijk scenery te bewerken.
    Veel materialen zijn tweedehands of +40 jaren oud, en kunnen dus allemaal een lift-up gebruiken

Coachke, de ruimte die ik uiteindelijk wil vrijmaken voor de tafel is inderdaad redelijk groot.
    En als alles volgen plan lukt, komen er zelfs twee etages.
    Ook de onderste etage (soms wel eens schaduwstation genoemd) wil ik gedeeltelijk aankleden.
    Wilde plannen......

Airbus en Silenoz, de opmerking van Dirk was al blijven hangen, en had er al enkele keren aan gedacht.
    Jullie geven nu de doorslag om het toch aan te pakken

Bart, het tuigage zal nog aangepakt worden,, het is te opvallend zo, zonder teugels in de handen...

Standaard

Amai, zo een veestapel.
    Zeker dat je een treinbaan wil bouwen en geen Ark?
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Amaai amaai, allemaal dieren, en ook Paarden vallen onder vee, veestapel of grote huisdieren. Maar omdat bij te houden zullen er toch een paar tracktoren bij moeten komen
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Zal blijkbaar een grote treintafel worden.Heb dat vroeger ook nog gehad.Alles was ook van Marklin.Lokomotieven en wagons heb ik nog altijd,zelfs nog in de originele verpakking.Dit alles is ook zo een veertig jaar oud.Succes verder.
    Marc S.

Standaard

Bedankt voor de interesse Marc
    Zelf heb ik ook Märklin liggen, allemaal nog analoog..
    Denk dat ik één loc heb die digitaal is, maar die heb ik enkel als verzamelobject

Om dan nog eens terug te komen op de Belgische Blauwe ofte Dikbil, deze is iets bijgewerkt:

Het was inderdaad een goede beslissing om het blauw aan te pakken, dank jullie

Standaard Paarden

Terug naar de paarden.
    Dochterlief is een grote paarden fanaat, dus als zij paarden ziet op mijn werktafel, dan komt ze gegarandeerd kijken en uitleg geven wat er allemaal verkeerd aan is...
    Ik heb haar dus gevraagd om mij te helpen en paarden uit te zoeken welke zij mooi vindt.
    Als referentie heeft ze mij volgend boek uitgeleend:

(Bron van alle vb foto's.)

Er zijn intussen al een vijftal paarden zo goed als klaar, nog een laatste inspectie ronde en een laagje matte vernis op sommige.
    De eerste:

PINTO

TINKER

ARDENNER

FJORD

CLYDESDALE

Standaard

Schitterend met zo'n hulp erbij en dat je moet doen wat ze kiest. overigens heel mooi geverfd
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beyond Bekijk bericht
    Bedankt voor de interesse Marc
    Zelf heb ik ook Märklin liggen, allemaal nog analoog..
    Denk dat ik één loc heb die digitaal is, maar die heb ik enkel als verzamelobject

Om dan nog eens terug te komen op de Belgische Blauwe ofte Dikbil, deze is iets bijgewerkt:
    http://www.modelbouwen.be/attachment...hmentid=121021

Het was inderdaad een goede beslissing om het blauw aan te pakken, dank jullie

Ziet er stukken beter uit
    Mvg

Airbus56

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten