Hoofdsponsor

1/35 Le Tourneau Sheepfoot roller

Aris5

Well-known member
Registered
Lid geworden
29 jun 2015
Berichten
3.126
Deze ook eens opgestart niet echt een moeilijk model met ingewikkelde tekeningen. Maar wel heel veel herhaling, zo bestaat de kit uit meer dan 200 onderdelen, hheee waarvan er zeker 176 Sheepfoots zijn. 88 per roller. Maar evenzo 176 gaatjes waar ze in moeten passen, die ieder opgeboord moeten worden. Maar ook iedere Sheepfoot, heeft flash en stuk voor stuk verwijderen en glad vijlen.

Nu was er vanavond voor mij weinig op TV, voor Phyllis wel, die genoot van de "muziek" en het geluid zo hard mogelijk, nu dan maar ook even in mijn hoek iets sufs gaan doen.

En zoals op de bouwtekening staat 88 per rol.
Bij foto 4 een grappig detail een vul opening en te zien dat er geen passing rond is.

Interessant detail toen ik zo aan het tellen was, kom ik er achter dat ik waarschijnlijk 15 Sheepfoots te weinig heb gekregen word nog scratchen ook.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Indrukwekkend , serieus jobke ben nieuwsgierig hoe het afloopt ,
Sorry maar ik ga eens iets vragen , ik weet nu wel wat het is maar waarvoor dient het in feite ? Heb iets in gedachte maar ben er niet zeker van
Grt
Marc
 
Mooitje... Interessan naar verweren toe...

Voor dat bedrag mogen ze deze stukjes wel nasturen eigenlijk...
 
Marc, de sheepfoot roller werd gebruikt bij de aanleg van o.a. ALG ofte advanced landing ground zijnde vooruitgeschoven vliegvelden. Met deze roller druk je aangevoerde grond vast en breng je bestaande liggende grond effen. Na de sheepfoot roller kwam meestal de gewone platte roller of legde men er direct metalen matten (Marsden matten of soms PSP platen) er op.
 
Interessant en leer weer wat bij.
 
Aan dit ding is weinig te vertellen, behalve 176 sheepfoots erop kleven. Dat is 176 delen af zagen, aan 5 kanten x 176 vijlen= 880 keer netjes maken en ontdoen van flash...En daarna 176 foots op de rollen kleven>

Dan komen we bij foto 2
In het frame plaatsen.
Foto 3 de twee units gekoppeld en bouten en moeren eraan gekleefd.

Delaatste foto is een poging om te laten zien dat de reinigingsmessen, precies tussen de foots gaan. Ondanks dat het een statische opstelling word zijn het nog steeds Draaiende rollen.

Volgende stap, in kleur brengen

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Mooie massageroller ;-) ....

na het aanbrengen van de primer toch nog even de bovenkanten bekijken... denk dat er hier en daar nog wat bramen zitten
 
Erwin dank u voor het toelichten
Mooie bouw Aris ben eens nieuwsgierig hoe het geschilderd gaat uitzien
Marc
 
Aris, als je een klein vignette of dio zou overwegen, niet vergeten om achter de roller de indrukken achter te laten in de grond. Heel veel voetjes die aandacht verdienen.
 
Waar was ik gebleven. De ontbrekende pennen heb ik opgestuurd gekregen. En samen met een gewone roller een duo bouw van gemaakt.
Aan alle kanten in kleur brengen heeft even in en uit de koelkast gegaan. Maar ik denk dat nu alle plaatsen indertussen gespten zijn.
Volgende actie is verweren en vervuilen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Nog nooit gehoord van een schapenroller. Ziet er stoer uit.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan